Gå til innhold

Sover hunden din i senga di?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• Angustia

11

• Mista nikket

4

• palmebrus

4

Mest aktive i denne tråden

Med mindre du kan tenke deg å passe på den (og ta den til veterinær osv), rydde opp halvdøde fugler og mus (presanger til deg), de neste 10 årene, så lever den til dyrebeskyttelsen.

Ev. så vil eieren ha den tilbake om noen måneder, når ungene er glad i den.

*realistisk*

Med vennlig hilsen

PS: Katten blir traumatisert hvis du ikke gjør som om du er takknemlig for de halvdøde fuglene.

Klokt innlegg, Sør! Har sagt det samme til barna mine, men det faller foreløpig på steingrunn.

Og hvorfor skal jeg kjøre 14 mil (tur/retur) med en rabiat katt i bilen for å betale vel 1000 kr for omplassering og steriliserig?

Har gjort det før, og gjør det ikke igjen :-(

Klokt innlegg, Sør! Har sagt det samme til barna mine, men det faller foreløpig på steingrunn.

Og hvorfor skal jeg kjøre 14 mil (tur/retur) med en rabiat katt i bilen for å betale vel 1000 kr for omplassering og steriliserig?

Jeg ante ikke at du måtte betale for noe slikt.

Har dere ikke en behjelpelig kinesisk restaurant i nærheten?

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvis du ikke liker katter, og ikke har et oppriktig ønske om og gi denne katten et hjem, så synes jeg du skal overlate den til dyrebeskyttelsen. De henter katten og ny eier må som regel betale et gebyr for vaksinering/markkur og forplikte seg til å sterilisere/kastere den.

Så dette trenger du ikke og gjøre til et større problem enn det det er.

Hvis du ikke liker katter, og ikke har et oppriktig ønske om og gi denne katten et hjem, så synes jeg du skal overlate den til dyrebeskyttelsen. De henter katten og ny eier må som regel betale et gebyr for vaksinering/markkur og forplikte seg til å sterilisere/kastere den.

Så dette trenger du ikke og gjøre til et større problem enn det det er.

Slik er det her på bondelandet, vi har dyrebeskyttelse og og kennel langt borte. Omplassering, merking og sterilisering koster.

Har gjort dette et par ganger før, men nå vurderer jeg å beholde kattenungen om ingen svarer på annonsene

Den spaserer på tastaturet mitt nå og maler :-)

Slik er det her på bondelandet, vi har dyrebeskyttelse og og kennel langt borte. Omplassering, merking og sterilisering koster.

Har gjort dette et par ganger før, men nå vurderer jeg å beholde kattenungen om ingen svarer på annonsene

Den spaserer på tastaturet mitt nå og maler :-)

Jeg bor også på landet og dyrebeskyttelsen er noen mil unna. Men de kommer og henter dyr som er hjemløse, og tar vare på dem til ny eier er klar. Dette har jeg akkurat opplevd her. Og kattunger har høy prioritet.

Jeg bor også på landet og dyrebeskyttelsen er noen mil unna. Men de kommer og henter dyr som er hjemløse, og tar vare på dem til ny eier er klar. Dette har jeg akkurat opplevd her. Og kattunger har høy prioritet.

De er 7 mil unna her, og kapasiteten er sprengt - de har artikler og annonser hver dag i fylkesavisa.

Lover deg at jeg tar godt vare på Nysgjerrigper(nille) :-)

Annonse

(Det er *ROFL* (rolling on floor laughing) eller *LOL* (laughing out loud)) (dog vet jeg ikke om man har lignende på norsk.)

Du kan ringe Dyrebeskyttelsen og si at [nabo du ikke liker] kjøper katter og slipper dem løs når de reiser på ferie.

;-)

Med vennlig hilsen

...eller ROTFLOL (rolling on the floor laughing out loud)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...