Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal leie ut en leilighet i huset. Har vært flere og sett og vi endte opp med to par som vi syntes virket veldig ok. Vi vaklet lenge, men bestemte oss til slutt for det ene paret, som ble kjempeglade for at de fikk det. Vi avtaler tid for underskriving av kontrakt til neste uke. En halv time senere ringer mannen og lurer på om de kan komme og male gangen og kjøkkenet før de flytter inn. Vi har ikke nevnt noe om oppussing til dem. Entreen er ganske sliten, det er så, men det er jo ikke bare å male heller. Kjøkkenet er helt ok. Ikke topp moderne, er nok fra sent 90-tall, men stort med masse skapplass og alle hvitevarer Tapeten er også hel og pen. Vi sa nei til det, men føler nå at vi kanskje egentlig ikke har lyst å leie ut til dem likevel. Vi føler egentlig at det var litt frekt. Men nå har vi jo sagt ja. Hva mener andre om slik "oppførsel"?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

3

• Mammantil3

3

• meg__123!

3

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det var kanskje litt raskt å ringe bare etter en halv time? jeg hadde kanskje blitt litt skeptisk...

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for at de ville male! Også ville jeg ha sagt at vi måtte bli enig om farger, og at jeg ville betalt halvparten av malinga.

(Slik gjorde vi når vi leide ut, alle ble fornøyde.)

Skrevet

det var kanskje litt raskt å ringe bare etter en halv time? jeg hadde kanskje blitt litt skeptisk...

Ja, det var jo det vi ble også. Først blir de kjempeglade for å få leiligheten, og så vil de pusse opp før de flytter inn, og etter en halv time. Nei, fikk skikkelig dårlig magefølelse her. Men kan vel nesten ikke ringe å si at vi har ombestemt oss heller?

Skrevet

Det er dere som bestemmer over om det skal males eller ikke. Men, jeg syns vel ikke det var frekt å spørre om de kunne male. Det er en del steder jeg har bodd som jeg kunne tenkt meg å male, selv om det egentlig ikke har vært stort i veien med dem. Det kan f.eks være et ønske om å få det lysere.

Skrevet

Ja, det var jo det vi ble også. Først blir de kjempeglade for å få leiligheten, og så vil de pusse opp før de flytter inn, og etter en halv time. Nei, fikk skikkelig dårlig magefølelse her. Men kan vel nesten ikke ringe å si at vi har ombestemt oss heller?

jeg vet ikke helt om man kan gjøre det når man har inngått en avtale.. Har de skrevet under på noe enda da?

Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn til å være skeptisk. La dem få male. :-)

Skrevet

Det er dere som bestemmer over om det skal males eller ikke. Men, jeg syns vel ikke det var frekt å spørre om de kunne male. Det er en del steder jeg har bodd som jeg kunne tenkt meg å male, selv om det egentlig ikke har vært stort i veien med dem. Det kan f.eks være et ønske om å få det lysere.

Det er en lys gang, med splitterny hattehylle og ny entrebenk med skoplass. Ny lampe i taket med godt lys. Tapeten er litt falmet, og det er en del merker etter tidligere oppheng. Men kjøkkenet er det da absolutt ingeting i veien med. Hadde ikke hatt noen problemer med å bo der selv. Men det er da vel ikke vanlig å ville pusse opp en leilighet som er helt ok, FØR man har skrevet kontrakt og flyttet inn?

Skrevet

jeg vet ikke helt om man kan gjøre det når man har inngått en avtale.. Har de skrevet under på noe enda da?

Nei, vi skal skrive kontrakt i neste uke.

Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn til å være skeptisk. La dem få male. :-)

Det er ikke bare å male heller. Må gjøres masse grunnarbeid i tillegg til å fjerne den gamle tapeten.

Skrevet

Det er en lys gang, med splitterny hattehylle og ny entrebenk med skoplass. Ny lampe i taket med godt lys. Tapeten er litt falmet, og det er en del merker etter tidligere oppheng. Men kjøkkenet er det da absolutt ingeting i veien med. Hadde ikke hatt noen problemer med å bo der selv. Men det er da vel ikke vanlig å ville pusse opp en leilighet som er helt ok, FØR man har skrevet kontrakt og flyttet inn?

Hm. Hvem skulle skulle betalt for oppussingen hvis du sa ja? Hvis de mente det var dere, er det helt klart frekt, for det høres ikke ut som det er nødvendig.

Nei, du burde sikkert snakke med dem. Dumt å leie ut til noen du allerede ikke liker. Men jeg vet ikke hvilke rettigheter noen har i fht muntlige avtaler.

Skrevet

Altså, det må jo være lov å spørre, uten at det skal tas ille opp.

Du trenger ikke legger "mer i det" enn at de spør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selv om du synes at fargene og det andre er fint, er smaken forskjellig. Det er vel meningen at det er langtidsleie og de vil vel ha det i sin smak. Du kan vel si at de kan male etter at kontrakten er skrevet.

Skrevet

Nei, vi skal skrive kontrakt i neste uke.

ok.. jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Tror kanskje jeg bare hadde latt de flytte inn og sett...:)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg forstår godt at dere ikke ønsker de skal male, men jeg kan ikke se noe særlig galt i at de spurte.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for at de ville male! Også ville jeg ha sagt at vi måtte bli enig om farger, og at jeg ville betalt halvparten av malinga.

(Slik gjorde vi når vi leide ut, alle ble fornøyde.)

''Jeg hadde blitt kjempeglad for at de ville male!''

Har du noensinne pusset opp selv? Grundig forarbeid er en forutsetning for godt resultat, og dårlig forarbeid og/eller slurvete maling er mye jobb å rette opp.

Skrevet

De vi leide ut til denne gangen hadde også mange male planer.... Vi sa at det de ville male som vi syns var unødvendig, fikk de stå for selv. Om det var ting vi også mente burde trenge et strøk, og de ville gjøre jobben, kunne vi dekke malingen.

Men, det har blitt med planene til dette paret, og leiligheten er som den var når de flytta inn :0)

Ville nå uansett har skrevet kontrakt og sikra meg depositum før jeg sa ja til å male, om jeg var deg :0)

Skrevet

''Jeg hadde blitt kjempeglad for at de ville male!''

Har du noensinne pusset opp selv? Grundig forarbeid er en forutsetning for godt resultat, og dårlig forarbeid og/eller slurvete maling er mye jobb å rette opp.

Eh, ja, det har jeg, jeg har både tapetsert og malt og lagt gulv.

Hvorfor skulle man tro at andre bare vil gjøre en drittjobb?

4 av de vi leide ut leilighet til gjorde dette, og det var aldeles helt fint gjort.

Gjest Lotus77
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om leieboerne tilbød seg å pusse opp :D

Men da - gratis - og at vi fikk være med på å velge fargen :D

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt glad for at de var opptatt av å ha det fint rundt seg. Ville tatt det som ett tegn på at de sansynligvis vil ta godt vare på leiligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...