Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville aldri leid leilighet i en enebolig av folk med den snurtne holdninga der.... Utrolig mange sære og krevende utleiere for tiden. Penger skal de ha, men leietakerne skal helst ikke synes og høres - aller best er det om de pendler vekk i helgene også....

. Fordi om jeg reagerer på at noen vil male min leilighet som jeg selv kunne ha bodd i uten å pusse opp er det ikke dermed sagt at jeg verken er grådig, sær eller ikke tåler bråk fra andre mennesker. Maken til forutinntatt holdning.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

3

• Mammantil3

3

• meg__123!

3

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

. Fordi om jeg reagerer på at noen vil male min leilighet som jeg selv kunne ha bodd i uten å pusse opp er det ikke dermed sagt at jeg verken er grådig, sær eller ikke tåler bråk fra andre mennesker. Maken til forutinntatt holdning.

Men at de spør om det sier da heller ikke noe om dem som er negativt...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men at de spør om det sier da heller ikke noe om dem som er negativt...

Med vennlig hilsen

nei, det er jo bedre at de spør enn å ta seg til rette, selvfølgelig. Det var vel bare litt det at vi knapt hadde fått sagt at leiligheten var deres før de skulle forandre på ting. Det kom nok bare litt brått på meg. Husker at da jeg leide min første leilighet var min første reaksjon at jeg var glad jeg fikk leie, og ikke alt jeg ville forandre på.

Gjest movenpink
Skrevet

nei, det er jo bedre at de spør enn å ta seg til rette, selvfølgelig. Det var vel bare litt det at vi knapt hadde fått sagt at leiligheten var deres før de skulle forandre på ting. Det kom nok bare litt brått på meg. Husker at da jeg leide min første leilighet var min første reaksjon at jeg var glad jeg fikk leie, og ikke alt jeg ville forandre på.

Holdninga til utleiere for tiden er visst: En skal bare være glad til at noen vil leie ut til en.... Vel, hva med å snu på flisa også? De betaler jo sikkert i dyre dommer for å bo et sted med noe sliten og utidsmessig standard (gang og kjøkken).

Er du ny på utleiemarkedet?

Skrevet

Holdninga til utleiere for tiden er visst: En skal bare være glad til at noen vil leie ut til en.... Vel, hva med å snu på flisa også? De betaler jo sikkert i dyre dommer for å bo et sted med noe sliten og utidsmessig standard (gang og kjøkken).

Er du ny på utleiemarkedet?

''Holdninga til utleiere for tiden er visst: En skal bare være glad til at noen vil leie ut til en.... Vel, hva med å snu på flisa også? De betaler jo sikkert i dyre dommer for å bo et sted med noe sliten og utidsmessig standard (gang og kjøkken). ''

Ja, de betaler frykelltig mye. 6500 pr mnd for 70 m2 med nytt bad jul 2009, nyoppusset soverom med nytt gulv, nymalt stue, stor uteplass med tak tilgang til hage med frukttrær til fri benyttelse. Biloppstillingsplass. Kjøkken fra sent 90tall med aller hvitevarer + vaskemaskin. Åja, og så fri ved. Føler ikke akkurat at jeg flår folk heller. Men det er jo mulig du bare er ute etter å provosere, og det har du faktisk lyktes veldig godt med.

Skrevet

Jeg er enig i at det er dere eierne som bestemmer hvorvidt det skal males eller ikke.

Men jeg synes virkelig ikke det er noen grunn til å gå fra leieavtalen bare fordi de stilte det spørsmålet. Det eneste de "røpet" ved å spørre om det, var at de liker å ha det ordentlig rundt seg og at de (selvsagt) spør eier før de gjør noe drastisk. Jeg synes det er litt drøyt å forhåndsdømme dem som leietakere bare på grunn av dette. At de var litt raskt ute, betyr jo bare at de evt. ville gjøre det mens leiligheten var tom.

Jeg forutsetter at de tok svaret til etterretning og ikke lager noe mer styr utav det. Da synes jeg ikke dere skal legge noe mer i det, heller.

Tiltredes.

Gjest movenpink
Skrevet

''Holdninga til utleiere for tiden er visst: En skal bare være glad til at noen vil leie ut til en.... Vel, hva med å snu på flisa også? De betaler jo sikkert i dyre dommer for å bo et sted med noe sliten og utidsmessig standard (gang og kjøkken). ''

Ja, de betaler frykelltig mye. 6500 pr mnd for 70 m2 med nytt bad jul 2009, nyoppusset soverom med nytt gulv, nymalt stue, stor uteplass med tak tilgang til hage med frukttrær til fri benyttelse. Biloppstillingsplass. Kjøkken fra sent 90tall med aller hvitevarer + vaskemaskin. Åja, og så fri ved. Føler ikke akkurat at jeg flår folk heller. Men det er jo mulig du bare er ute etter å provosere, og det har du faktisk lyktes veldig godt med.

Alt det du nevner der setter jo henvendelsen deres i et helt annet lys da.... I så fall forstår jeg mer hvorfor du reagerte. Visste jo ikke at dere bød på flunkende nytt bad, nymalte flater ellers, lar de få ved gratis + at de får hage med frukttrær!

Skrevet

''Hvorfor skulle man tro at andre bare vil gjøre en drittjobb?''

Det er ikke det det er snakk om, men det er menneskelig at man er grundigere om man pusser opp sin egen leilighet enn et sted man skal leie for en tid.

Dessuten - om man kanskje har fått pusset opp av fagfolk, ønsker i hvertfall ikke jeg at hvem som helst skal male over, om det ikke er tydelig slitt. I tillegg ville jeg gjerne hatt innflytelse på fargevalget.

Sær? Ja, kanskje.

Når man leier ut en leilighet, så må man forvente at den dagen man tar den i bruk selv igjen, må man gjøre en grundig oppussingsjobb. Nettopp fordi, som du sier, folk behandler gjerne ikke leid likt som eid.

Med mindre man nekter folk å leve vanlig i en leid leilighet, blir den slitt. Et malingsstrøk kan i mange tilfeller være veldig bra, også om det ikke blir utført med fagfolks standard. Å la leieboerne få pusse opp og velge litt farger og sånt (innenfor rimelige grenser, ja) kan gjøre at de blir boende litt lenger. Trivsel er viktig også for de som leier.

Jeg tror dette kommer mye an på hva slags leilighet som skal leies ut. Er det leilighet på Aker Brygge, eller er det sokkelen i et bolighus utpå landet et sted, liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...