Gå til innhold

Til Sør -Om ADHD

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''Observasjoner og intervjuer er anerkjente qualitative vitenskapsmetoder.''

Enig, men her er systemene forskellige, og det er derfor jeg påpeker at undersøkelsen ikke automatisk gjelder i Norge.

Med vennlig hilsen

Hva slags forskjeller er det på USA og Norge, når det gjelder vitenskapelige undersøkelser?

Vis link!

Skrevet

Hva slags forskjeller er det på USA og Norge, når det gjelder vitenskapelige undersøkelser?

Vis link!

Forskjellene er ikke på de vitenskapelige systemene, men på helsesystemene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Forskjellene er ikke på de vitenskapelige systemene, men på helsesystemene.

Og hva er så forskjellen der? Er norske forskere flinkere?

Skrevet

Og hva er så forskjellen der? Er norske forskere flinkere?

Forskjellen er at helsesystemene er dramatisk forskjellige, ikke forskerne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva slags svar er det?

Vis meg en link om de store forskjellene!

Skrevet

Hva slags svar er det?

Vis meg en link om de store forskjellene!

Du vil ha en link til helsesystemet i USA?

Her har du ett til Norge:

http://www.nav.no

Lykke til!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du vil ha en link til helsesystemet i USA?

Her har du ett til Norge:

http://www.nav.no

Lykke til!

Såpass....:(

Akkurat som resten av dine svar. Useriøst og tatt fra luften!

Skrevet

Såpass....:(

Akkurat som resten av dine svar. Useriøst og tatt fra luften!

Hvis det er noe som er "useriøst" i denne tråden er det du som skal ha "dokumentasjon" på noe så åpenbart som at helsesystemene i USA og Norge er forskjellige.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis det er noe som er "useriøst" i denne tråden er det du som skal ha "dokumentasjon" på noe så åpenbart som at helsesystemene i USA og Norge er forskjellige.

Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. Da bør du legge frem slik dokumentasjon, som du selv forlanger av andre, som heller ikke kan bevise noe.

Jeg forlanger dokumentasjon på det du påstår. Og du ser ganske patetisk ut, om du ikke kan gi meg det!

Du forlanger stadig vekk dokumentasjon, men klarer aldri å oppvise noen selv!

Gjest Tiltrede
Skrevet

Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. Da bør du legge frem slik dokumentasjon, som du selv forlanger av andre, som heller ikke kan bevise noe.

Jeg forlanger dokumentasjon på det du påstår. Og du ser ganske patetisk ut, om du ikke kan gi meg det!

;))

Skrevet

''Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. ''

Hvor påstår jeg det?

Skrevet

;))

Sånn for ordens skyld: jeg påpekte at helsesystemene i USA og Norge er meget forskjellige.

;-)

Gjest Tiltrede
Skrevet

Sånn for ordens skyld: jeg påpekte at helsesystemene i USA og Norge er meget forskjellige.

;-)

Da må du __dokumentere__ det...!

Gjest segunda
Skrevet

Nå er det snakk om skolesystemer her. Kriterier for å henvise barn med ADHD. Forskjellene mellom skolesystemene er ikke dramatiske.

Skrevet

Nå er det snakk om skolesystemer her. Kriterier for å henvise barn med ADHD. Forskjellene mellom skolesystemene er ikke dramatiske.

Jo, det er de da? Både mtp privatskoler i USA, og demografi. Samt "enhetsskolen" i Norge.

Men mer fundamentalt, selv om det er skoler som ofte henviser, så er det da leger/andre i helsesystemet som stiller diagnoser.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Jo, det er de da? Både mtp privatskoler i USA, og demografi. Samt "enhetsskolen" i Norge.

Men mer fundamentalt, selv om det er skoler som ofte henviser, så er det da leger/andre i helsesystemet som stiller diagnoser.

Med vennlig hilsen

Forskjell på undervisningsmetoder er ikke dramatisk i enhetsskole og privatskole. Norge kom langt etter USA i å proppe ungene fulle av piller, men vi er der nå. Problematikken er den samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...