hidi, the scorpion Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 ''Observasjoner og intervjuer er anerkjente qualitative vitenskapsmetoder.'' Enig, men her er systemene forskellige, og det er derfor jeg påpeker at undersøkelsen ikke automatisk gjelder i Norge. Med vennlig hilsen Hva slags forskjeller er det på USA og Norge, når det gjelder vitenskapelige undersøkelser? Vis link! 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Hva slags forskjeller er det på USA og Norge, når det gjelder vitenskapelige undersøkelser? Vis link! Forskjellene er ikke på de vitenskapelige systemene, men på helsesystemene. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Forskjellene er ikke på de vitenskapelige systemene, men på helsesystemene. Og hva er så forskjellen der? Er norske forskere flinkere? 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Og hva er så forskjellen der? Er norske forskere flinkere? Forskjellen er at helsesystemene er dramatisk forskjellige, ikke forskerne. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Forskjellen er at helsesystemene er dramatisk forskjellige, ikke forskerne. Hva slags svar er det? Vis meg en link om de store forskjellene! 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Hva slags svar er det? Vis meg en link om de store forskjellene! Du vil ha en link til helsesystemet i USA? Her har du ett til Norge: http://www.nav.no Lykke til! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Du vil ha en link til helsesystemet i USA? Her har du ett til Norge: http://www.nav.no Lykke til! Såpass.... Akkurat som resten av dine svar. Useriøst og tatt fra luften! 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Såpass.... Akkurat som resten av dine svar. Useriøst og tatt fra luften! Hvis det er noe som er "useriøst" i denne tråden er det du som skal ha "dokumentasjon" på noe så åpenbart som at helsesystemene i USA og Norge er forskjellige. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Hvis det er noe som er "useriøst" i denne tråden er det du som skal ha "dokumentasjon" på noe så åpenbart som at helsesystemene i USA og Norge er forskjellige. Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. Da bør du legge frem slik dokumentasjon, som du selv forlanger av andre, som heller ikke kan bevise noe. Jeg forlanger dokumentasjon på det du påstår. Og du ser ganske patetisk ut, om du ikke kan gi meg det! Du forlanger stadig vekk dokumentasjon, men klarer aldri å oppvise noen selv! 0 Siter
Gjest Tiltrede Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. Da bør du legge frem slik dokumentasjon, som du selv forlanger av andre, som heller ikke kan bevise noe. Jeg forlanger dokumentasjon på det du påstår. Og du ser ganske patetisk ut, om du ikke kan gi meg det! Du forlanger stadig vekk dokumentasjon, men klarer aldri å oppvise noen selv! ) 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. Da bør du legge frem slik dokumentasjon, som du selv forlanger av andre, som heller ikke kan bevise noe. Jeg forlanger dokumentasjon på det du påstår. Og du ser ganske patetisk ut, om du ikke kan gi meg det! Du forlanger stadig vekk dokumentasjon, men klarer aldri å oppvise noen selv! ''Du påstår at forskning på helse utgjør en stor forskjell mellom Norge og USA. '' Hvor påstår jeg det? 0 Siter
Sør Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 ) Sånn for ordens skyld: jeg påpekte at helsesystemene i USA og Norge er meget forskjellige. ;-) 0 Siter
Gjest Tiltrede Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Sånn for ordens skyld: jeg påpekte at helsesystemene i USA og Norge er meget forskjellige. ;-) Da må du __dokumentere__ det...! 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Forskjellen er at helsesystemene er dramatisk forskjellige, ikke forskerne. Nå er det snakk om skolesystemer her. Kriterier for å henvise barn med ADHD. Forskjellene mellom skolesystemene er ikke dramatiske. 0 Siter
Sør Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Nå er det snakk om skolesystemer her. Kriterier for å henvise barn med ADHD. Forskjellene mellom skolesystemene er ikke dramatiske. Jo, det er de da? Både mtp privatskoler i USA, og demografi. Samt "enhetsskolen" i Norge. Men mer fundamentalt, selv om det er skoler som ofte henviser, så er det da leger/andre i helsesystemet som stiller diagnoser. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Jo, det er de da? Både mtp privatskoler i USA, og demografi. Samt "enhetsskolen" i Norge. Men mer fundamentalt, selv om det er skoler som ofte henviser, så er det da leger/andre i helsesystemet som stiller diagnoser. Med vennlig hilsen Forskjell på undervisningsmetoder er ikke dramatisk i enhetsskole og privatskole. Norge kom langt etter USA i å proppe ungene fulle av piller, men vi er der nå. Problematikken er den samme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.