Gå til innhold

Somaliske familier utnytter velferdssystemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvis det hadde gått an å spa opp en kongsdatter fra en svensk dal så hadde situajsonen vært annen for kronprins Haakon.

Vår nåværende kronprins, mener du? Da snur du det jeg skrev på hodet. Han fant seg jo en ikke-kongelig.

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• ShitDiddelyDo

13

• laban

8

• hidi, the scorpion

7

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vår nåværende kronprins, mener du? Da snur du det jeg skrev på hodet. Han fant seg jo en ikke-kongelig.

Kan kongelig innavl forklare svenskekongen?

Skrevet

I hvert fall noen av dysleksiens hans

tror

Skrevet

...NOE av, selvfølgelig.

* smittet *

Skrevet

Du har vel hørt om hormoner?

De som skiller mellom mann og kvinne...? Det som gjør at vi faktisk får barn etc...?

Et hormon dere har lite av, mens gravide er full av dem. Noe som gjør at de kan amme, gi føde til barnet, noe menn faktisk ikke kan!

Vil du vite mer så bare spør;)

Jeg tror ikke du bør jobbe som lege! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

I hvert fall noen av dysleksiens hans

tror

Jeg tenkte mer på en del av hans mediestunts. Varm tale for et diktatur, kritikk av norsk selvfangst før han snur seg rundt og skyter en ulovlig dyreart, osv. ;)

Skrevet

Jeg tenkte mer på en del av hans mediestunts. Varm tale for et diktatur, kritikk av norsk selvfangst før han snur seg rundt og skyter en ulovlig dyreart, osv. ;)

Ja - jeg vet ikke om det er like lett å skylde på opphopning av dårlige gener her. Men jeg tror nok det var lurt av ham å finne seg en kone utenfor den aller nærmeste slekta.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Ett tegn på at somaliere er vanskelig å integrere....''

Men hvorfor er det vanskeligere å integrere somaliere enn andre? Det er vel strengt tatt spørsmålet man bør stille seg.

Svaret er ganske enkelt at de ikke får jobb. Neste spørsmål blir da hvorfor de ikke får jobb.

Svaret på det er at mange er analfabeter når de kommer. At de kommer fra et land som i årtider har vært det fullstendige kaos på jord gjør heller ikke saken bedre.

Helt enig.

Men fakta kan ikke oversees heller, og fakta viser at somaliere er vanskligere å integrere enn andre mennesker... De får jo tilbud på lik linje med andre innvandrere, om norskkurs evt. å lære å lese.

Hvorfor nekter de å ta i mot?

Har en somalsk kamerat, som går på skole og forsøker å lære seg norsk;) En herlig fyr, men også han er negativ til somaliere i Norge, som ikke benytter seg av tilbudet om å lære.... Og han kjenner selvfølgelig mange flere somaliere enn det jeg gjør.

Gjest hahahaa
Skrevet

''Det siste er nok sant i de to tilfellene''

LOL. Så det er du som avgjør hva som er sant?

Antagelig er det ikke mer sant enn dine forestillinger om dyreelskere:-)

Selvfølgelig er det Sør som avgjør hva som er sant, har du ikke skjønt det før nå;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror ikke du bør jobbe som lege! ;-)

Siden jeg ikke er lege, så ville vel det være litt vanskelig....

Skrevet

''Ett tegn på at somaliere er vanskelig å integrere....''

Men hvorfor er det vanskeligere å integrere somaliere enn andre? Det er vel strengt tatt spørsmålet man bør stille seg.

Svaret er ganske enkelt at de ikke får jobb. Neste spørsmål blir da hvorfor de ikke får jobb.

Svaret på det er at mange er analfabeter når de kommer. At de kommer fra et land som i årtider har vært det fullstendige kaos på jord gjør heller ikke saken bedre.

Pussig da hvorfor somaliske flyktninger klarer seg så mye bedre i USA.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2693035.ece

''- Hvis jeg ikke hadde drevet mitt eget firma, hadde jeg vasket disse gulvene. Noe annet er utenkelig. I USA er det forventet at alle skaffer seg jobb. Gründeren og entreprenøren Hussein Samatar strutter av amerikansk selvtillit og stolthet over hva han selv og mange andre somaliske flyktninger har fått til i den amerikanske delstaten Minnesota. Der er bortimot 70 prosent av somalierne i jobb. Knapt 3 prosent er registrert arbeidsledige. ''

Skrevet

Pussig da hvorfor somaliske flyktninger klarer seg så mye bedre i USA.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2693035.ece

''- Hvis jeg ikke hadde drevet mitt eget firma, hadde jeg vasket disse gulvene. Noe annet er utenkelig. I USA er det forventet at alle skaffer seg jobb. Gründeren og entreprenøren Hussein Samatar strutter av amerikansk selvtillit og stolthet over hva han selv og mange andre somaliske flyktninger har fått til i den amerikanske delstaten Minnesota. Der er bortimot 70 prosent av somalierne i jobb. Knapt 3 prosent er registrert arbeidsledige. ''

''Pussig da hvorfor somaliske flyktninger klarer seg så mye bedre i USA. ''

Nettopp.

Det er jo nettopp det SDD skrev.

"Du og dine" er jo nettopp en del av problemet.

Skrevet

''Jeg er ikke helt enig med deg her, selvom jeg er enig i at utroping av folkegrupper en en uting. Jeg synes vi bør bevisstgjøre oss på denne problematikken for dette er ikke bra for noen.''

Hvis en stor gruppe homo-motstandere i USA begynner å snakke om HIV/AIDS blant homofile, så tror man da ikke at de gjør det for å forhindre HIV/AIDS blant homofile?

Det dette handler om er å henge ut somaliere (som stort sett er både muslimer og har svart hud (dobbelt hat-objekt for høyresiden).

Den største frykten høyresiden har er at muslimer/somaliere skal integrere seg flott i Norge, og tjene mer enn dem.

''Jeg tror ikke somaliske kvinner som er analfabetere forstår et kvekk av om dette er umoralsk eller ikke, og de har heller ingen sjanse til å få jobb. Hva kan vi gjøre med det?''

Det samme som hvis de var norske og i samme situasjon. Man henger da ikke nordmenn ut for kriminalitet som andre har begått... Nordmenn blir behandlet som individer, og det bør somaliere også få bli.

Med vennlig hilsen

''Det dette handler om er å henge ut somaliere (som stort sett er både muslimer og har svart hud (dobbelt hat-objekt for høyresiden).''

Men setter søkelyset på et problem. Men du vil selvfølgelig feie slike problemer under teppet.

Skrevet

Helt enig.

Men fakta kan ikke oversees heller, og fakta viser at somaliere er vanskligere å integrere enn andre mennesker... De får jo tilbud på lik linje med andre innvandrere, om norskkurs evt. å lære å lese.

Hvorfor nekter de å ta i mot?

Har en somalsk kamerat, som går på skole og forsøker å lære seg norsk;) En herlig fyr, men også han er negativ til somaliere i Norge, som ikke benytter seg av tilbudet om å lære.... Og han kjenner selvfølgelig mange flere somaliere enn det jeg gjør.

Slike fordommer og "begrunnelser" hadde folk også for å angripe jøder for 80 år siden.

Skrevet

''Det dette handler om er å henge ut somaliere (som stort sett er både muslimer og har svart hud (dobbelt hat-objekt for høyresiden).''

Men setter søkelyset på et problem. Men du vil selvfølgelig feie slike problemer under teppet.

Nei, du stigmatiserer og henger ut en skyldig gruppe mennesker (akkurat som jøder ble hengt ut for 80 år siden), på grunn av at noen av "dem" har gjort noe galt.

Skrevet

''Pussig da hvorfor somaliske flyktninger klarer seg så mye bedre i USA. ''

Nettopp.

Det er jo nettopp det SDD skrev.

"Du og dine" er jo nettopp en del av problemet.

''"Du og dine" er jo nettopp en del av problemet.''

Nei, er det ikke. I USA er man bare nødt til å jobbe for å klare seg. Her i landet blir man sydd puter under armene.

Skrevet

Nei, du stigmatiserer og henger ut en skyldig gruppe mennesker (akkurat som jøder ble hengt ut for 80 år siden), på grunn av at noen av "dem" har gjort noe galt.

Slutt å dra inn jøder i hver jævla diskusjon.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Selvfølgelig er det Sør som avgjør hva som er sant, har du ikke skjønt det før nå;)

Vel, jeg holder meg til temaet i denne diskusjonen for hvis du tenker på Snåsamannen igjen, så har han jo rett ;o)

Skrevet

Siden jeg ikke er lege, så ville vel det være litt vanskelig....

Diskusjonen her gikk på påståtte "omsorgsgener" som kvinner skal ha, formodentlig ved siden av "vaske-gulvet-gener" og "styke-klær-gener".

Skrevet

Slike fordommer og "begrunnelser" hadde folk også for å angripe jøder for 80 år siden.

Og så "jøder" vi litt igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...