Gå til innhold

Insekter på menyen anbefales!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle vært rimelig desperat før jeg i det hele tatt VURDERTE å spise en larve eller gresshoppe...

Men ja, ja... det finnes jo ekstremister innen de fleste områder, så han karen her er vel en av dem!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sprøstekte gresshopper og diverse biller gjør seg som et sunt og godt alternativ til potetgull. Glimrende til øl. Rikt på næring er det også.

brilleslangen
Skrevet

har ikke lest artikkelen, grøsset bare med tanken, greier ikke spise muslinger engang. Så jeg sier nei takk til insekter og ;-)

Skrevet

Insektspisingen her i huset overlates helt og holdent til familiens minste. Særlig nattsvermere som har forvillet seg inn i huset er populære - kanskje mest for jaktens skyld.

*mjau*

Skrevet

Jeg har spist friterte insekter i Thailand og de var gode som snacks.

Skrevet

Insektspisingen her i huset overlates helt og holdent til familiens minste. Særlig nattsvermere som har forvillet seg inn i huset er populære - kanskje mest for jaktens skyld.

*mjau*

hahaha, ja, samme her i huset, med den iveren kattene setter for dagen i jakten på disse, så tror jeg de nyyyyter det som sprøtt og ferskt potetgull eller noe annet snacks.. ;)

Skrevet

Jeg skulle vært rimelig desperat før jeg i det hele tatt VURDERTE å spise en larve eller gresshoppe...

Men ja, ja... det finnes jo ekstremister innen de fleste områder, så han karen her er vel en av dem!

Ja æsj... jeg brekker meg av slike program der de konkurrerer om å gjøre de ekleste ting for penger... levende edderkopper og andre kravlende kryp - nei fy F. så kvalmt!! :(

Skrevet

Sprøstekte gresshopper og diverse biller gjør seg som et sunt og godt alternativ til potetgull. Glimrende til øl. Rikt på næring er det også.

uæææ.. haha... ja versågod, nyt kvelden med litt alternativt snacks! ;)

Skrevet

har ikke lest artikkelen, grøsset bare med tanken, greier ikke spise muslinger engang. Så jeg sier nei takk til insekter og ;-)

uff, enig med deg... temmelig kvalm tanke :)

Skrevet

Jeg har spist friterte insekter i Thailand og de var gode som snacks.

uææ.. ok, kan godt hende jeg hadde likt det om jeg ikke visste hva det var på forhånd... Men hvis bein og følehorn hadde vært stikkende ut av den innbakte herligheten, så tror jeg at jeg hadde stått over altså!! ;)

Skrevet

hahaha, ja, samme her i huset, med den iveren kattene setter for dagen i jakten på disse, så tror jeg de nyyyyter det som sprøtt og ferskt potetgull eller noe annet snacks.. ;)

Men alt av småkryp er kanskje ikke like spennende. Her forleden fanget hun en stor husedderkopp og fikk med mye møye spist den. Senere oppdaget hun en ny edderkopp. Det var spennende å fange den/klaske til den med poten, men hun gjorde ikke engang forsøk på å spise det langbente kreket denne gangen;-)

Skrevet

Men alt av småkryp er kanskje ikke like spennende. Her forleden fanget hun en stor husedderkopp og fikk med mye møye spist den. Senere oppdaget hun en ny edderkopp. Det var spennende å fange den/klaske til den med poten, men hun gjorde ikke engang forsøk på å spise det langbente kreket denne gangen;-)

Hvem er "hun"?

Skrevet

Katten :-)

Å ja :-)

Så for meg ei lita snuppe som var på besøk hos dere :-)

Skrevet

ææææææsj... haaater edderkopper... :(

Skrevet

Å ja :-)

Så for meg ei lita snuppe som var på besøk hos dere :-)

*he he* En snuppe med poter? ;-)

Skrevet

*he he* En snuppe med poter? ;-)

Skrev du poter?

Ups.... Holder på å sovne her jeg sitter, må krype til køys. Mannen min skravler i telefonen med en kamerat. Fy søren som vi skvatt da telefonen ringte halv tolv. Trodde det var skjedd noe alvorlig med noen. Og så var det bare den døgnville kameraten....

Koselig han altså, men han vet ikke noe om hvilke tidspunkts som passer seg for å ringe.... Vi skulle akkurat til å legge osss.

ShitDiddelyDo
Skrevet

uæææ.. haha... ja versågod, nyt kvelden med litt alternativt snacks! ;)

Men det er faktisk godt!

Det er bare vi i Norge som har det så bra at vi ikke har vært nødt til å spise insekter. I enkelte andre land gjør de det som den største selvfølge.

Vi tror det er ekkelt - og derfor burde folk prøve. De vil få seg en liten overraskelse. Man trenger jo ikke gå løs på de verste vannbillene, men sprøstekte gresshopper kan være riktig så delikat. :)

Skrevet

Men det er faktisk godt!

Det er bare vi i Norge som har det så bra at vi ikke har vært nødt til å spise insekter. I enkelte andre land gjør de det som den største selvfølge.

Vi tror det er ekkelt - og derfor burde folk prøve. De vil få seg en liten overraskelse. Man trenger jo ikke gå løs på de verste vannbillene, men sprøstekte gresshopper kan være riktig så delikat. :)

Min mor skryter av at hun har spist både biller og gresshopper da hun bodde i Afrika :-) Biller var visst ikke noe særlig, men sprøstekte gresshopper var smaskens :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...