tonie Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Er aldri alene.... Så stek makrellen til deg selv og fileter til de andre:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Så stek makrellen til deg selv og fileter til de andre:) Joda - får vel gjøre det... Vi er heldig og får store flotte fileter av torsk, sei og kolkjeft fra mannens onkel, men akkurat makrell og kokt torsk har nå bein da.... (torsken kokes i skiver, med bein, men på denne er det lettere å plukke ut bein). Ser at jeg er i mindretall i denne tråden i frhold til å spise fisk med bein...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hehe, helt ærlig er jeg litt misunnelig på deg som har en mann og flere barn, der alle liker fisk ;-P Pappaen til barna mine hater fisk over alt på jord....minsta liker fisk godt og den eldste er på gli... mellomsten blir nok omtrent som pappaen sin Skal jeg få meg en ny mann er hovedkrieriet at han elsker fisk - alt annet blir underordnet ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hehe, helt ærlig er jeg litt misunnelig på deg som har en mann og flere barn, der alle liker fisk ;-P Pappaen til barna mine hater fisk over alt på jord....minsta liker fisk godt og den eldste er på gli... mellomsten blir nok omtrent som pappaen sin Skal jeg få meg en ny mann er hovedkrieriet at han elsker fisk - alt annet blir underordnet ;-P ''Hehe, helt ærlig er jeg litt misunnelig på deg som har en mann og flere barn, der alle liker fisk ;-P'' Tja - gutten vår på 11 liker ikek fisk, bortsett fra laksehamburger, fiskepinner og fiskekaker - men han spiser alltid litt likevel. Og mannen min sier han liker fisk, men jeg synes jo han er som en bortskjemt unge når han sutrer over disse beina.... ''Pappaen til barna mine hater fisk over alt på jord....minsta liker fisk godt og den eldste er på gli... mellomsten blir nok omtrent som pappaen sin ;)'' Hmmmm... ''Skal jeg få meg en ny mann er hovedkrieriet at han elsker fisk - alt annet blir underordnet ;-P'' He - he - synes jeg ser deg utbasunere dette på første daten :-) Jeg for min del satset høyt og kastet meg over Smalahove en høstdag i 1991 for å imponere den kjekke gutten fra indre Vestlandet - og han ble nok sjarmert av det ja! Smalahove var imidlertid ikke bare et stunt - vi har årlig fest med venner med det på menyen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg synes du skal gi både mann og unger en real omgang juling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hva mener du med at unntaket er når dere fisker selv? Spiser dere fisk med beina i da, eller fileterer dere selv? Fisker vi fisker selv er ikke så stor, og det er vanskelig å filetere 100%, da blir det nesten ingenting igjen. men jeg ser jo at den måten middagen var på i går, absolutt ikke stimulerer gutten vår til å spise fisk.... Fisker vi selv er det stort sett så små fisker at de blir bare en liten plukk på hver og stort sett ekstra "digg" ved siden av vanlig grillmat på hytta Mine er forøvrig 4,5 og 7 (+ mini på 0 som ikke spiser ennå) og er mer enn fornøyd med å få i dem skikkelig fist 3 ganger i uken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Men poenget var at da vi ble servert skikkelig lutefiskmiddag på første juledag av gode venner klarte jeg likevel å ha en hyggelig middag ved ikke å snakke om hvor ekkel fisken var, men heller spise meg mett på poteter, bacon, ertestuing og hva det nå var som var tilbehøret, og la dem som nøt fisken få gjøre det i fred ) ''Men poenget var at da vi ble servert skikkelig lutefiskmiddag på første juledag av gode venner klarte jeg likevel å ha en hyggelig middag ved ikke å snakke om hvor ekkel fisken var, men heller spise meg mett på poteter, bacon, ertestuing og hva det nå var som var tilbehøret, og la dem som nøt fisken få gjøre det i fred )'' Jeg klarer også å være høflig og har i gitte situasjoner spist mat jeg absolutt ikke har likt. Men jeg klarer ikke å sitte i nærheten av lutefisk. Jeg blir rett og slett kvalm. Det nytter ikke å sitte ved bordet og spise tilbehøret. Bortsett fra fisk (!) er jeg ikke kresen, liker det meste og er ikke redd for å smake på ny og fremmed mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg spiser fisk med bein. Er oppvokst i Nord-Norge. Jeg spiser til og med torsketunger. Sambo spiser absolutt ikke fisk med bein. Han synes generelt fisk er ekkel mat og jeg kjenner jeg blir litt lei meg over det noen ganger. Jeg bruker mye tid på å lage middag fra bunnen av hver eneste dag, men han syter og klager allikevel hver gang det er fisk. Jeg skulle gjerne hatt fisk flere ganger i uka, men slik det er nå, så blir det toppen en gang i måneden. Så bagatell er det vel sikkert, men skjønner hvorfor du synes det er litt leit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Njah.... Jeg innrømmer at det aller, aller meste av fisk kjøpes i butikken og da er det jo beinfritt da... Men i kveld skal vi på fisketur og forhåpentligvis kommer vi hjem med mange feite ørreter! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Njah.... Jeg innrømmer at det aller, aller meste av fisk kjøpes i butikken og da er det jo beinfritt da... Men i kveld skal vi på fisketur og forhåpentligvis kommer vi hjem med mange feite ørreter! ) ''med mange feite ørreter!'' Er ikke de på lavkarbodiett? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Joda - får vel gjøre det... Vi er heldig og får store flotte fileter av torsk, sei og kolkjeft fra mannens onkel, men akkurat makrell og kokt torsk har nå bein da.... (torsken kokes i skiver, med bein, men på denne er det lettere å plukke ut bein). Ser at jeg er i mindretall i denne tråden i frhold til å spise fisk med bein...... ''Ser at jeg er i mindretall i denne tråden i frhold til å spise fisk med bein......'' Du får selskap av oss :-) Vi elsker sjømat og spiser ikke bare filetert fisk. 7-åringen har til og med bestilt og spist hai i Hellas. Men må innrømme at når den fiskende 18-åringen kommer heim med masse abbor, sliter jeg - den må jo "flås" i tillegg til å renskes for masse bein.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg spiser fisk med bein. Er oppvokst i Nord-Norge. Jeg spiser til og med torsketunger. Sambo spiser absolutt ikke fisk med bein. Han synes generelt fisk er ekkel mat og jeg kjenner jeg blir litt lei meg over det noen ganger. Jeg bruker mye tid på å lage middag fra bunnen av hver eneste dag, men han syter og klager allikevel hver gang det er fisk. Jeg skulle gjerne hatt fisk flere ganger i uka, men slik det er nå, så blir det toppen en gang i måneden. Så bagatell er det vel sikkert, men skjønner hvorfor du synes det er litt leit. Ja, vi har nok fisk 1-2 ganger i måneden, men i tillegg kommer fiskekaker, fiskepinner og fiskeboller, det liker alle sammen. Godt å få litt medfølelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 ''Ser at jeg er i mindretall i denne tråden i frhold til å spise fisk med bein......'' Du får selskap av oss :-) Vi elsker sjømat og spiser ikke bare filetert fisk. 7-åringen har til og med bestilt og spist hai i Hellas. Men må innrømme at når den fiskende 18-åringen kommer heim med masse abbor, sliter jeg - den må jo "flås" i tillegg til å renskes for masse bein.... Godt å høre at dere liker sjømat! Abbor har jeg faktisk aldri verken fisket eller spist. Dårlig med abbor i sjøen her på Sørlandet ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 En kompis gir ungene 1 kr for hvert bein de finner etter at han har renska fisken for dem. Gjett om de spiser! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Godt å høre at dere liker sjømat! Abbor har jeg faktisk aldri verken fisket eller spist. Dårlig med abbor i sjøen her på Sørlandet ;-) Hehe, du har ikke gått glipp av noe :-) Savner sjøen, jeg, er opprinnelig fra Vestlandet. Var lita da vi flytta til Østlandet og har bodd andre andre steder i mellomtida, men vil alltid savne sjø og fersk sjømat :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 ''Hehe, helt ærlig er jeg litt misunnelig på deg som har en mann og flere barn, der alle liker fisk ;-P'' Tja - gutten vår på 11 liker ikek fisk, bortsett fra laksehamburger, fiskepinner og fiskekaker - men han spiser alltid litt likevel. Og mannen min sier han liker fisk, men jeg synes jo han er som en bortskjemt unge når han sutrer over disse beina.... ''Pappaen til barna mine hater fisk over alt på jord....minsta liker fisk godt og den eldste er på gli... mellomsten blir nok omtrent som pappaen sin ;)'' Hmmmm... ''Skal jeg få meg en ny mann er hovedkrieriet at han elsker fisk - alt annet blir underordnet ;-P'' He - he - synes jeg ser deg utbasunere dette på første daten :-) Jeg for min del satset høyt og kastet meg over Smalahove en høstdag i 1991 for å imponere den kjekke gutten fra indre Vestlandet - og han ble nok sjarmert av det ja! Smalahove var imidlertid ikke bare et stunt - vi har årlig fest med venner med det på menyen :-) Smalahove har jeg tilgode å smake, men tror nok jeg skulle våget meg på det om jeg fikk det servert (minus øyet åff cårs *urk*) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 ''med mange feite ørreter!'' Er ikke de på lavkarbodiett? ;-) Med vennlig hilsen Ørreter skal være feite slik at de passer mor som går på et moderat lavkarbokosthold helt ypperlig! ) Det ble forøvrig bare en ørret da... Morgendagens middag for mor! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Selvsagt spiser man fisk med ben - det er da bare å plukke dem ut enten med bestikket, eller med tungen. Det kan da umulig være vanskelig, engang? Med vennlig hilsen ''Selvsagt spiser man fisk med ben - det er da bare å plukke dem ut enten med bestikket, eller med tungen.'' LOL:-) Ser for meg Sørs lange ormetunge sortere fisk og fiskebein, i en vanvittig fart :-) Skulle gjerne ha mestret den kunsten der:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 ''Selvsagt spiser man fisk med ben - det er da bare å plukke dem ut enten med bestikket, eller med tungen.'' LOL:-) Ser for meg Sørs lange ormetunge sortere fisk og fiskebein, i en vanvittig fart :-) Skulle gjerne ha mestret den kunsten der:-) Det gjør man da helt automatisk - uten å tenke på det. Så plukker man de ut fra munnviken. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det gjør man da helt automatisk - uten å tenke på det. Så plukker man de ut fra munnviken. Med vennlig hilsen Det gjør ikke jeg:-) Jeg oppdager dem når de er på vei ned i halsen, og da får jeg panikk, og skal ha dem ut - fort! Koste hva det koste vil:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.