Gå til innhold

månedskort, spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest almaskl
Skrevet

Hva skjer dersom man glemmer å fornye månedskortet på buss i oslo med det elektroniske kortet? Vil automaten pipe som normalt? Kan jo skje dersom man er stresset og glemmer at det må fornyes den dagen.

Skrevet

den piper som den innimellom gjør når automaten ikke klarer å lese av, flere korte pip.. og så bruker sjåførene stort sett godta at det er feil på avlesningen og be deg sjekke kortet på en stasjon... i verste fall må du betale enkeltbillett.

men det finnes flere løsninger. du kan ha to månedskort liggende inne samtidig, en aktiv for denne måneden, og ett som ligger "klart" til neste måned.. evt kan du sette opp automatisk fornyelse, slik det var mulig når de hadde A-kortet.. da får du faktura i posten hver måned evt efaktura eller no sånt, da har du alltid gyldig kort sålenge du betaler fakturaen..

eller så finnes den "enkle" måten som jeg har brukt nå en stund.. en alarm på kalenderen på mobilen som varsler meg om at kortet mitt går ut i morgen :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...