Gjest Solariumet Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Tenker på hvis en tar noen få soltimer av og til ett par ganger i året? eller bør man holde seg langt unna solarium i det hele og det store? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Dette strides de lærde om. Men jeg tviler på at "et par ganger i året" med moderat soling i solarium (uten at du blir brent) vil ta livet av deg. På den annen side tviler jeg på effekten av "et par ganger i året", så jeg ser ikke helt poenget. 0 Siter
Gjest irrere Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Dette strides de lærde om. Men jeg tviler på at "et par ganger i året" med moderat soling i solarium (uten at du blir brent) vil ta livet av deg. På den annen side tviler jeg på effekten av "et par ganger i året", så jeg ser ikke helt poenget. Poenget kan feks være å få i seg d-vitaminer i høst/vinterhalvoret. De aller fleste her oppe i nord har alt for lite av dette viktige vitaminet/hormonet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Poenget kan feks være å få i seg d-vitaminer i høst/vinterhalvoret. De aller fleste her oppe i nord har alt for lite av dette viktige vitaminet/hormonet. Jepp, det kan være et poeng. Men vil da "et par ganger om vinteren" være nok? Det vil sannsynligvis være bedre å kjøpe en sånn lampesak, eller rett og slett å ta tran. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Bittelitt solarium er vel faktisk ansett for å være sunt for oss nordboere på vinteren, men tror da den anbefalte mengden er mindre enn det man får den ønskelige farge av. Uansett er jo moderasjon det viktigste. Det er først og fremst sjokksoling som er farlig med tanke på hudkreft, ikke jevnlige mindre doser. 0 Siter
Gjest irrere Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Jepp, det kan være et poeng. Men vil da "et par ganger om vinteren" være nok? Det vil sannsynligvis være bedre å kjøpe en sånn lampesak, eller rett og slett å ta tran. Det skal minimalt med eksponering fra sol/solarium til for å øke lageret av d-vitamin. Tran og d-vitamin må du spise mye av for å oppnå samme effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.