Gå til innhold

Firkanta borettslag?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva i svarte helvete er poenget med dette?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10044343

''En ekstraordinær generalforsamling måtte til for å avgjøre om hun kunne beholde veggen i forbindelse med en oppussing av hele borettslaget.

Onsdag tok de sin beslutning. Med 41 mot 40 stemmer ble det bestemt at 79-åringens maleri må fjernes.''

Snakker om vennlige naboer. Jeg antar det er naboene som sitter i borettslagets generalforsamling. 40 av 41 gikk altså for å ødelegge et tross alt pent maleri. Jeg kunne forstått det hvis gamledama hadde tagget initialene sine der, men dette maleriet, som også betyr mye for henne, skal altså destrueres fordi alle leilighetene må ha hvite vegger.

Hva er det med disse trønderne?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• morsan

5

• Lillemus

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var det ikke det som var på hennes egen veranda?

Lurer på om det kan være at motivet var fra utenfor Trøndelag?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå tror jeg matten din svikter litt :)

41 mente maleriet måtte fjernes, 40 mente at det ikke måtte det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jo, maleriet er på hennes veranda.

Denne firkantheten er på et komisk nivå. Dog ikke for dama.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Trøndere en en gruppe. Jeg synes det er bedre å snakke om individer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå tror jeg matten din svikter litt :)

41 mente maleriet måtte fjernes, 40 mente at det ikke måtte det.

Ah! Jeg leste feil.

Vel, jeg forstår uansett ikke hvorfor 41 stykker mente hun møtte fjerne det, men det var langt bedre enn 41 mot 1, ja. :)

Skrevet

Jeg skrev "Trøndelag", og nevnte ikke trøndere. :-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Trøndere en en gruppe. Jeg synes det er bedre å snakke om individer.''

Enig.

Men tilbake til saken: Jeg kunne forstått det hvis det var bergensere eller samer som stemte så absurd, men trønderne pleier å være ellers sindige mennesker.

Gjest ingen nick
Skrevet

Ah! Jeg leste feil.

Vel, jeg forstår uansett ikke hvorfor 41 stykker mente hun møtte fjerne det, men det var langt bedre enn 41 mot 1, ja. :)

Og det vil si at formannen måtte bruke dobbeltstemmen sin for å få til en avgjørelse.

Skrevet

Husk at det var trønderne som hadde livet av heilag Olav på Stiklestad i 1030... De har neppe blitt noe bedre siden det...

*liste*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Husk at det var trønderne som hadde livet av heilag Olav på Stiklestad i 1030... De har neppe blitt noe bedre siden det...

*liste*

Det er helt klart noe muffens med en by som fostret DDE.

Skrevet

Utrolig firkanta!

Lurer på om borettslag også kan vedta at noen har for stygge møbler på balkongen, eller at de ikke får tørke tøy der og slikt?

Skrevet

Utrolig firkanta!

Lurer på om borettslag også kan vedta at noen har for stygge møbler på balkongen, eller at de ikke får tørke tøy der og slikt?

Ja, det kan de. Der jeg bodde var det kun tillatt med to hvite blomsterkasser, og tørkestativ måtte ikke være høyere enn rekkverket... Er det rart at formannen ble omtalt som "ayatollahen"?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes fryktelig synd på den herlige damen! Må være ren og skjær misunnelse fra de andre...:(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det kan de. Der jeg bodde var det kun tillatt med to hvite blomsterkasser, og tørkestativ måtte ikke være høyere enn rekkverket... Er det rart at formannen ble omtalt som "ayatollahen"?

Det er nok ikke hvem som helst som vil bli formann i et borettslag, så blant søkerne er det nok mye rart. :)

Skrevet

Jeg er glad det ikke er jeg som er styreleder i det borettslaget! Hva skal de gjøre da, når det er vedtatt opppussing av fasaden på en generalforsamling, og gamlekjerringa nekter, for så å løpe til VG med saken?

Når det er sagt, kunne de kanskje venta til hun var død og begrava.

Skrevet

Hvor teit er det å lage maleri på en yttervegg? For ei høne.

Hun kunne gjort som normale folk - malt på lerret.

Gjest Elextra
Skrevet

Utrolig firkanta!

Et sted jeg bodde tidligere var det forbud mot å henge tepper og annet over balkongkanten. Skikkelig sært, men forstår jo at hele bygget ville fremståt mer "lurvete" om det hang alskens greier langs hele fasaden.

Skrevet

Oi, oi!

Skrevet

Et sted jeg bodde tidligere var det forbud mot å henge tepper og annet over balkongkanten. Skikkelig sært, men forstår jo at hele bygget ville fremståt mer "lurvete" om det hang alskens greier langs hele fasaden.

Og det å henge (riste?) tepper over balkongkanten kan gjøre at støv osv fyker inn på balkongen under. Ikke så hyggelig hvis naboen sitter der med kaffekoppen sin! da er det tross alt bedre med motorsag;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...