Gå til innhold

Firkanta borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok ikke hvem som helst som vil bli formann i et borettslag, så blant søkerne er det nok mye rart. :)

Hey! Ikke diss de engasjerte, idealistiske sjelene som gjør en flott innsats for fellesskapet! :P

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• morsan

5

• Lillemus

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er glad det ikke er jeg som er styreleder i det borettslaget! Hva skal de gjøre da, når det er vedtatt opppussing av fasaden på en generalforsamling, og gamlekjerringa nekter, for så å løpe til VG med saken?

Når det er sagt, kunne de kanskje venta til hun var død og begrava.

De kunne jo pussa opp uten å være så firkanta, og dermed latt maleriet få være i fred. Så kunne eventuelt de som tar over leiligheten når hun dør malt over. Det ville tatt dem omtrent 20 minutter + malingtørke + 20 minutter til + malingtørke = ferdig.

Hvis hun vil kan hun ganske sikkert henge ut et maleri der nå.Stygt som juling hvis det er det om å gjøre. Det er helt lovlig. Så det er ingen logikk i dette.

Dette er bare så utrolig firkanta.

... men typisk borettslagsnazier. ;)

Skrevet

De kunne jo pussa opp uten å være så firkanta, og dermed latt maleriet få være i fred. Så kunne eventuelt de som tar over leiligheten når hun dør malt over. Det ville tatt dem omtrent 20 minutter + malingtørke + 20 minutter til + malingtørke = ferdig.

Hvis hun vil kan hun ganske sikkert henge ut et maleri der nå.Stygt som juling hvis det er det om å gjøre. Det er helt lovlig. Så det er ingen logikk i dette.

Dette er bare så utrolig firkanta.

... men typisk borettslagsnazier. ;)

Jeg lurer på om borettslagsnaziene er de samme folka som bunadspolitiet? :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg lurer på om borettslagsnaziene er de samme folka som bunadspolitiet? :)

Det skal du aldri se bort fra. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Et sted jeg bodde tidligere var det forbud mot å henge tepper og annet over balkongkanten. Skikkelig sært, men forstår jo at hele bygget ville fremståt mer "lurvete" om det hang alskens greier langs hele fasaden.

Så fasaden er viktigere enn de menneskene som bor der?

Glad jeg eier mitt eget hus og kan gjøre som jeg vil!

Gjest Elextra
Skrevet

Så fasaden er viktigere enn de menneskene som bor der?

Glad jeg eier mitt eget hus og kan gjøre som jeg vil!

''Så fasaden er viktigere enn de menneskene som bor der?''

Har du gått på argumentasjonskurs hos Sør?

:P

hidi, the scorpion
Skrevet

Neida;)

Men når jeg er ute og går tur, så elsker jeg å se variasjoner! Noe som avslører litt om hvem som bor hvor... Borettslag, er dønn kjedelige;(

Gjest hus er ikke lerret
Skrevet

kjerringa bør heller finne seg en selveier for hun som alle andre må finne seg i reglene om så bildet hadde en verdi på mill

Skrevet

*he he*

Skrevet

Det er helt klart noe muffens med en by som fostret DDE.

Trondheim fostret ikke DDE. Men...det borettslaget. Det er i Trondheims"ghettoen" so to speak... Desverre.

Skrevet

Jeg er enig i at dama er søt, og at maleriet er flott og at det er veldig synd at det må vekk. Er enig i alt det der

MEN, det er jo et boretslag, og hvordan går det ann å særbehandle folk der?

På hvilke grunnlag skal det særbehandles? Etter alder? Hvor fint/stygt ting er? Hvor går grensa liksom?

Du hadde skjønt det hvis det var tagging sier du. Hva hvis det var et mindre pent maleri? Hvem skal bestemme grensen for tillatt og ikke?

Jeg er som skrevet helt enig med alt det "positive" i denne saken her, men jeg har ingen problem med å skjønne at det ikke går å særbehandle en i et stort boretslag, for hva hvis også en annen tre leiligheter bort vil gjøre noe sånt?

Det må være "regler for alle" i et boretslag, sånn er det bare

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor det ikke fokuseres mer på hva som er gjort for damen. De har gratis ordnet maleriet på lerret for henne og det synes jeg er en god gjerning. Det går faktisk å henge dette opp i nærheten av vinduene inne og nyte det i stort monn det i visshet om at alle blir behandlet likt i boretslaget

Jeg får en følelse at at det er litt ønsket hverdagsaction i denne saken her

:)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er enig i at dama er søt, og at maleriet er flott og at det er veldig synd at det må vekk. Er enig i alt det der

MEN, det er jo et boretslag, og hvordan går det ann å særbehandle folk der?

På hvilke grunnlag skal det særbehandles? Etter alder? Hvor fint/stygt ting er? Hvor går grensa liksom?

Du hadde skjønt det hvis det var tagging sier du. Hva hvis det var et mindre pent maleri? Hvem skal bestemme grensen for tillatt og ikke?

Jeg er som skrevet helt enig med alt det "positive" i denne saken her, men jeg har ingen problem med å skjønne at det ikke går å særbehandle en i et stort boretslag, for hva hvis også en annen tre leiligheter bort vil gjøre noe sånt?

Det må være "regler for alle" i et boretslag, sånn er det bare

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor det ikke fokuseres mer på hva som er gjort for damen. De har gratis ordnet maleriet på lerret for henne og det synes jeg er en god gjerning. Det går faktisk å henge dette opp i nærheten av vinduene inne og nyte det i stort monn det i visshet om at alle blir behandlet likt i boretslaget

Jeg får en følelse at at det er litt ønsket hverdagsaction i denne saken her

:)

'' De har gratis ordnet maleriet på lerret for henne og det synes jeg er en god gjerning.''

Det var ikke styret i borettslaget som ordnet det, men en privatperson.

Skrevet

'' De har gratis ordnet maleriet på lerret for henne og det synes jeg er en god gjerning.''

Det var ikke styret i borettslaget som ordnet det, men en privatperson.

Det er jeg klar over :) Poenget er at mange har engasjert seg, og noen har ordnet så hun får maleriet sitt på et lerret som hun kan sett hvor hun vil...det er ikke bagateller, men skikkelig alright gjort. Går ann å fokusere litt på de sidene i saken også :)

Det er faktisk ganske normalt at "regler må følges av alle". En grunn til at jeg faktisk velger bort å bo i boretslag selv ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er jeg klar over :) Poenget er at mange har engasjert seg, og noen har ordnet så hun får maleriet sitt på et lerret som hun kan sett hvor hun vil...det er ikke bagateller, men skikkelig alright gjort. Går ann å fokusere litt på de sidene i saken også :)

Det er faktisk ganske normalt at "regler må følges av alle". En grunn til at jeg faktisk velger bort å bo i boretslag selv ;)

Det er ikke alle som har mulighet til å velge bort boretslag. Det som er trist i denne saken, er at det bare møtte 81 på generalforsamlingen, når det er 360 i boretslaget. Det viser at det var en liten andel som ønsket at maleriet skulle overmales, og svært mange som var så likegyldige at de ikke gadd å stille.

Skrevet

Det er ikke alle som har mulighet til å velge bort boretslag. Det som er trist i denne saken, er at det bare møtte 81 på generalforsamlingen, når det er 360 i boretslaget. Det viser at det var en liten andel som ønsket at maleriet skulle overmales, og svært mange som var så likegyldige at de ikke gadd å stille.

Det kom sikkert så få fordi du var der. Ingen vil omgåes et hespetre, vet du! De må man holde seg laaaangt unna!

Skrevet

Eller ULV var det visst. Det er jo jeg som er hespetreet. Du er ulven.

Skrevet

Husk at det var trønderne som hadde livet av heilag Olav på Stiklestad i 1030... De har neppe blitt noe bedre siden det...

*liste*

Nå er nok ikke majoriteten av beboere i akkurat dette borettslaget trøndere...

Skrevet

''Trøndere en en gruppe. Jeg synes det er bedre å snakke om individer.''

Enig.

Men tilbake til saken: Jeg kunne forstått det hvis det var bergensere eller samer som stemte så absurd, men trønderne pleier å være ellers sindige mennesker.

''Jeg kunne forstått det hvis det var bergensere eller samer som stemte så absurd, men trønderne pleier å være ellers sindige mennesker.''

Majoriteten i dette borettslaget er nok ikke trøndere...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det kom sikkert så få fordi du var der. Ingen vil omgåes et hespetre, vet du! De må man holde seg laaaangt unna!

Og nå skal du begynne å forfølge meg fra tråd til tråd? Ikke rart du må bytte nick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...