Gå til innhold

Firkanta borettslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Eller ULV var det visst. Det er jo jeg som er hespetreet. Du er ulven.

Gratulerer, for en fantastisk kreativitet å komme på å kalle noen med nick Ulvinnen for Ulv. Du grublet lenge der, tenker jeg? Men nå har det seg sånn at jeg liker veldig godt ulver, derav nicket. Så du må gjerne fortsette å kalle meg Ulv.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• morsan

5

• Lillemus

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke alle som har mulighet til å velge bort boretslag. Det som er trist i denne saken, er at det bare møtte 81 på generalforsamlingen, når det er 360 i boretslaget. Det viser at det var en liten andel som ønsket at maleriet skulle overmales, og svært mange som var så likegyldige at de ikke gadd å stille.

Det er mye trist i denne saken, og hun er så gammel at hun helt sikkert ikke ville klart å bo i eget hus, jeg er klar over det

Men selv om det er mange hjerter med denne dama så kan vi ikke kreve at "alle" skal orke, gidde, klare å ha en mening om en slik enkeltsak i dagens samfunn. Full jobb og mye stress gjør at mange har nok med sitt

Det er regler i boretslag, dette må hver og en innfinne seg med når de flytter i et, være seg det er frivillig eller ei

Synes som sakt damen er heldig tross alt. Det er mange som savner "landet", som bor i de grå klossene, ikke aller får superstore lerretbilder gratis til å drømme seg bort i

Hun får sette det store bildet mot terassevinduene og ha døren åpen så blir det nesten som å sitte der ute, bare at bildet er på lerret og ikke vegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er enig i at dama er søt, og at maleriet er flott og at det er veldig synd at det må vekk. Er enig i alt det der

MEN, det er jo et boretslag, og hvordan går det ann å særbehandle folk der?

På hvilke grunnlag skal det særbehandles? Etter alder? Hvor fint/stygt ting er? Hvor går grensa liksom?

Du hadde skjønt det hvis det var tagging sier du. Hva hvis det var et mindre pent maleri? Hvem skal bestemme grensen for tillatt og ikke?

Jeg er som skrevet helt enig med alt det "positive" i denne saken her, men jeg har ingen problem med å skjønne at det ikke går å særbehandle en i et stort boretslag, for hva hvis også en annen tre leiligheter bort vil gjøre noe sånt?

Det må være "regler for alle" i et boretslag, sånn er det bare

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor det ikke fokuseres mer på hva som er gjort for damen. De har gratis ordnet maleriet på lerret for henne og det synes jeg er en god gjerning. Det går faktisk å henge dette opp i nærheten av vinduene inne og nyte det i stort monn det i visshet om at alle blir behandlet likt i boretslaget

Jeg får en følelse at at det er litt ønsket hverdagsaction i denne saken her

:)

Jeg forstår argumentasjonenen, men jeg forstår ikke behovet for å være så firkantet. Det gjelder generelt for borettslag (jeg vet jo hvor intense diverse styremedlemmer er når f.eks. blokka skal males om).

Det går f.eks. an å male om en blokk uten at det som er inne på verandaen trenger å males.

Jeg mener ikke dette pga denne kvinnen, men fordi jeg ikke tror folk ville gått helt bananas med de verste kludrerier selv om det var lov, og fordi jeg tror de aller fleste ville sørget for at sin veranda var pen - selv om den ikke var lik naboens.

I dag ser alle blokker like ut, og blokka i sin helhet ville fortsatt vært likefarget og pen (relativt, dog ...) selv om alle hadde hatt lov til å male inne på sine egne verandaer. Jeg tror til og med dette ville blitt langt penere.

Men det går naturligvis ikke. Alt må være likt, og skjønn tillates ikke.

Mye er sannsynligvis takket være de som søker seg inn i diverse borettslagsstyrer. Jeg ser jo disse selv. Det er ofte mennesker som er litt sære. Og dette er altså mennesker som er bedre i stand enn f.eks. meg til å vite hvordan verandaen min bør se ut. Jaja.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg kunne forstått det hvis det var bergensere eller samer som stemte så absurd, men trønderne pleier å være ellers sindige mennesker.''

Majoriteten i dette borettslaget er nok ikke trøndere...

Men nå har ikke majoriteten stemt. Det er kun et fåtall som stemmer på sånne møter (jeg har aldri stemt på noe ...).

Og de det har vært intervju med på tv og i nyhetene har vært trøndere. Det hører til og med jeg.

Et sært folk det der. ;)

Skrevet

Men nå har ikke majoriteten stemt. Det er kun et fåtall som stemmer på sånne møter (jeg har aldri stemt på noe ...).

Og de det har vært intervju med på tv og i nyhetene har vært trøndere. Det hører til og med jeg.

Et sært folk det der. ;)

I denne saken skammer jeg meg over å være trønder... *sukk*

Skrevet

''Jeg kunne forstått det hvis det var bergensere eller samer som stemte så absurd, men trønderne pleier å være ellers sindige mennesker.''

Majoriteten i dette borettslaget er nok ikke trøndere...

''Majoriteten i dette borettslaget er nok ikke trøndere...''

Hysj da... Snart blir du stemplet for å henge ut folkegrupper fra andre verdensdeler ;-)

Skrevet

''Majoriteten i dette borettslaget er nok ikke trøndere...''

Hysj da... Snart blir du stemplet for å henge ut folkegrupper fra andre verdensdeler ;-)

''Hysj da... Snart blir du stemplet for å henge ut folkegrupper fra andre verdensdeler ;-)''

*knegg* Det er ikke å henge ut noen som helst, det er rene skjære fakta.

Skrevet

Et sted jeg bodde tidligere var det forbud mot å henge tepper og annet over balkongkanten. Skikkelig sært, men forstår jo at hele bygget ville fremståt mer "lurvete" om det hang alskens greier langs hele fasaden.

Sånn er det her hvor jeg bor også, fordi det liksom ødelegger inntrykket av fasaden. Jeg syns det er fullstendig idiotisk..syns det gir et koseligere inntrykk av bygget når man faktisk kan se at det bor folk der...:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Hysj da... Snart blir du stemplet for å henge ut folkegrupper fra andre verdensdeler ;-)''

*knegg* Det er ikke å henge ut noen som helst, det er rene skjære fakta.

Men det hjelper lite i denne sammenheng. Fakta er at innvandrere aldri deltar i borettslag.

Etter å ha sett de som har uttalt seg på tv ser det også her ut som om det er etniske trøndere.

Uansett er ikke dette et trønderproblem (selv om jeg liker å erte folk med skrullete dialekt), men et typisk norsk problem. Jeg bor i borettslag jeg også, og det er like sært her. Jeg vet hvordan disse rabiate lederskruene er når det skal males. Jada, jeg maler, men det er andre som ikke gjør det, og du hellige jul hvordan skruene tar av, sender brev rundt til alle og truer med at de skal sende proffe malere til de som ikke har malt innen den og den datoen på deres regning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...