Gå til innhold

Hva slags mobilabo. har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte mobilabo. og vet ikke hva det vil lønne seg å bytte til. Først var tanken tele2sherriff eller ludo terningkast 6 fordi her får man ca 180 kroner å ringe for hver måned. Men så ser jeg at det fins andre abo der ringe-, oppstarts og smsprisen er rimeligere, og kanskje vil det lønne seg å heller velge en av disse.

Hva slags mobilabo har dere, og ringer/sms/netter dere mye, og har du valgt abonementet bevisst etter hvor mye du bruker telefonen`?

Jeg vet om telepriser.no, at man kan regne ut hvilket abonement som lønner seg, men jeg har ikke oversikt over hvor mye jeg bruker telefonen egentlig.

-På Dol av og til
Skrevet

Jeg har Talkmore Link. Bet 39 øre pr sms og pr ringemin. Gratis til andre Talkmorekunder. Så nå er vi f.eks alle i fam Talkmorekunder:) Veldig fornøyd.

Skrevet

Husk at hvis du ringer mange 5-sifrede nummer (er ikke med i kalkulatoren til telepriser.no ) så er det ofte helt andre som er billigst. Da er Telenor, og jeg tror Netcom, veldig billige, mens mange av de små er svindyre. (De spekulerer i at telepriser ikke har med 5-sifrede nummer).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har Talkmore Link. Bet 39 øre pr sms og pr ringemin. Gratis til andre Talkmorekunder. Så nå er vi f.eks alle i fam Talkmorekunder:) Veldig fornøyd.

Høres bra ut. Det må jeg sjekke. Men du internetter kanskje ikke med mobilen?

Skrevet

Vi har Telenor Fri Flex med 20 "gratis" ringeminutter i måneden. Nå er det veldig sjelden jeg bruker opp de minuttene, siden vi har Fri Familie. Sender kanskje 1-2 sms-er i uka, mms enda sjeldnere. Gubben får regningen, og han har ikke klaga ennå.

Skrevet

Jeg har SuperKontroll fra telenor.Betaler 200kr i mnd. og da kan jeg bruke de 200 til å ringe,sende sms osv.

Skrevet

Jeg har OneCall. 90 gratis sms pr. måned og 2 t gratis ringetid (med oppstartskostnad). Ingen månedspris, kun forbruk som betales. Jeg har som regel en regning fra kr. 30-200 i måneden.

Gjest Sørøst
Skrevet

Jeg var så dum å kjøpe en mobil fra Telenor med djuice abonnement. Rådyrt!

Med vennlig hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Du kan få en oversikt ved å kontakte leverandøren du har i dag, og spørre hvor mange meldinger du sender og hvor mange minutter du har tilsammen, over hvor mange samtaler.

Da vet du hva du skal regne på :)

Jeg har dette: https://www.talkmore.no/fastpris.html med dette tillegget: https://www.talkmore.no/fastpris_sms.html

Med andre ord kan jeg ringe 3000 minutter, og sende 1100 sms for 450 kroner i måneden.

Skrevet

Jeg bruker tlf. lite. Sender kanskje 150 SMS og ringer ca. 60-90 minutter.

Jeg betaler ofte ca. 30 i tlf. regning hos OneCall. (90 SMS gratis + 120 minutter hvor du bare betaler oppstart)

Vurderte å bytte til Ludo da du står friere til å bruke gratisdelen til det du vil. (SMS, MMS, ringing)

Men ettersom jeg betaler så lite hver mnd, så har jeg ikke gjort noe med det.

Dersom du bruker tlf. mye så er det nok andre ting som lønner seg mer.

Kan du ikke bare studere de siste tlf. regningene dine litt da?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har djuice combi medium. 275 kr pr mnd, da får jeg 500 min å ringe for, og 500 "gratis" sms. Og siden det er djuice sender jeg gratis til andre med djuice, så sms il kjæresten teller ikke med de 500. Sjekket på telepriser.no og det blir ganske rimelig for meg.

Skrevet

Chess ettellerannet med sms'er til 0,29. :o) Jeg ringer fint lite, men sender en del meldinger og har stort sett regninger på 80-120,- i mnd. :-D

Skrevet

Chess ettellerannet med sms'er til 0,29. :o) Jeg ringer fint lite, men sender en del meldinger og har stort sett regninger på 80-120,- i mnd. :-D

Angrer på at jeg ikke har byttet før. Jeg har hatt tlfregninger på 5-600.

Skrevet

Du kan få en oversikt ved å kontakte leverandøren du har i dag, og spørre hvor mange meldinger du sender og hvor mange minutter du har tilsammen, over hvor mange samtaler.

Da vet du hva du skal regne på :)

Jeg har dette: https://www.talkmore.no/fastpris.html med dette tillegget: https://www.talkmore.no/fastpris_sms.html

Med andre ord kan jeg ringe 3000 minutter, og sende 1100 sms for 450 kroner i måneden.

''Med andre ord kan jeg ringe 3000 minutter, og sende 1100 sms for 450 kroner i måneden.''

Er det mulig å overskride dette? ;-) Det hadde vært et abonnement i Svend Høgdas ånd. Telefonterroristen.

Persille1365381127
Skrevet

''Med andre ord kan jeg ringe 3000 minutter, og sende 1100 sms for 450 kroner i måneden.''

Er det mulig å overskride dette? ;-) Det hadde vært et abonnement i Svend Høgdas ånd. Telefonterroristen.

Vet ikke. Jeg har ca 1500 samtaleminutter og 6-700 sms.

Skrevet

iTalk Small hos Netcom. Når bindinga mi går ut skal jeg ha iTalk Medium. :)

-På Dol av og til
Skrevet

Høres bra ut. Det må jeg sjekke. Men du internetter kanskje ikke med mobilen?

Nei, jeg bruker ikke internett på mobilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...