Gå til innhold

Finn.no - utrolig bolig!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tapet kan fjernes, så det ville ikke skremt meg fra å kjøpe huset. Men når huset ikke har brukstilatelse (man må overta med den risiko som medfølger) og til og med eierskifteforsikring, ville jeg skygget banen. Eierskifteforsikring betyr bare trøbbel for kjøper om feil skulle avdekkes i ettertid.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Platina

15

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tapet kan fjernes, så det ville ikke skremt meg fra å kjøpe huset. Men når huset ikke har brukstilatelse (man må overta med den risiko som medfølger) og til og med eierskifteforsikring, ville jeg skygget banen. Eierskifteforsikring betyr bare trøbbel for kjøper om feil skulle avdekkes i ettertid.

''Eierskifteforsikring betyr bare trøbbel for kjøper om feil skulle avdekkes i ettertid.''

Ja, ofte, men ikke f.eks. hvis dette er et dødsbo. Hvis det går noen år før problemene dukker opp, kan det være vanskelig å få penger ut av et avsluttet dødsbo...

Skrevet

Måtte vise det til gubben. Gjennomført grusomt, var hans kommentar, og en teori om at det har vært eid av enke, engelsk dame gift med nordmann.

Gjest Lotus77
Skrevet

Litt av en smak man hadde på den tiden i alle fall :) men jeg ser potensialet og tror det blir kjempestilig med litt oppussing :)

Men da må man se for seg noen hundretusen ekstra da ;-)

Gjest Lotus77
Skrevet

En må gå grundig gjennom ting før man kjøper boligen i alle fall,

de feil man finner må man ta stilling til om man har råd til i tillegg til prisen for selve boligen, evnt prøve å prute. Kan ikke klage på feil som man burde oppdaget ved visning, og ved en sånn bolig bør man ha med seg en sakkyndig.

Eierskifteforsikring er bra fordi du vet at de har pengene.

Har hørt om de som har kjøpt av folk uten slik forsikring,

så har det vært feil de har klaget på,

men vedkommende har vært ute av stand til å betale for seg

og mangelen var ikke stor nok til å oppheve kjøpet.

Men det kan være vanskelig å nå gjennom med eierskifteforsikring, de har gode advokater og holder på sitt og det kan bli ganske dyrt om det blir rettsak osv og du taper og må betale hele regninga... så mange trekker seg før det når til øverste hold dessverre.

Gjest ingen nick
Skrevet

Lurer på om det er en blind person som har bodd der.

Jeg leste engang om en blind dame, hun trodde hun kunne sette sammen farger og bestemte hvordan hjemmet deres skulle innredes og hvilke klær hun skulle kjøpe og ha på seg. Så en dag ble hun seende og da gikk det opp for henne hvor grelt alt var i virkeligheten, alt det som hun i sin blinde verden, hadde oppfattet som fint og smakfullt.

Skrevet

Over 5 mill for en bolig som må pusses opp for like mye?

Hvem i all verden har bodd der??? Vedkommende må ha vært fargeblind, for ikke å si helt blind... Det der er faktisk noe av det jævligste jeg har sett....

Gjest hespetreet
Skrevet

Hvem i all verden har bodd der??? Vedkommende må ha vært fargeblind, for ikke å si helt blind... Det der er faktisk noe av det jævligste jeg har sett....

Helt enig i karakteristikken din. Det må ha bodd en psykotisk person der.

Skrevet

Spesielt imponert over badene! Vet ikke noe om prisnivået i dette området, men var ikke 5,2 mill. litt i overkant?

Det ligger i Trondheims dyreste boligområde og det forbauser meg ikke om det går over takst også. :o)

Skrevet

Fy, jeg tror jeg må spy, ble helt svimmel av alle blomstene :(

Skrevet

Jeg satt her å bladde meg fram, og for hvert bilde, tenkte jeg : det kan umulig bli verre - men, det ble bare verre og verre ;-)

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg satt her å bladde meg fram, og for hvert bilde, tenkte jeg : det kan umulig bli verre - men, det ble bare verre og verre ;-)

Haha - akkurat det samme tenkte jeg!

Skrevet

Går ikke an å bare male utenpå slik tapet. Vi snakker om tapet på hyller og skapdører og karmer og rør her altså. :)

Ja, det var vel litt korttenkt av meg. hehe... Men bare så for meg hvor fint det hadde vært hvis det var lyst. Får håpe de som vil ha en slik beliggenhet klarer å se gjennom alt mønstervirvaret.

Skrevet

Helt enig i karakteristikken din. Det må ha bodd en psykotisk person der.

Var h*n det ikke før innflytting, så vil jeg tro h*n ble det etter å ha bodd i boligen kun kort tid... :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Eierskifteforsikring betyr bare trøbbel for kjøper om feil skulle avdekkes i ettertid.''

Ja, ofte, men ikke f.eks. hvis dette er et dødsbo. Hvis det går noen år før problemene dukker opp, kan det være vanskelig å få penger ut av et avsluttet dødsbo...

Det med dødsbo var et godt poeng, hadde ikke tenkt på den muligheten.

Skrevet

Et nydelig hus. Dens store tomta og pen beliggenhet.Masse flotte detaljer på huset.

Men du store kineser for tapeter...*dååån*

Skrevet

Uff, det var et nitrist og nervetennende hus

Jeg hadde fått nedstemthet av en annen verden av å bo så "rotete og mørkt" som jeg synes det var her

Urk :S

Gjest oi oi oi
Skrevet

Det er nesten fasinerende at noen kan bo slik...

Gjest verinoca
Skrevet

Noen av rommene var skikkeilig kule, men generelt ville jeg nok følt at rommene skulle kvele meg..

Her har det bod noen med tapetseringsdilla, tapet på vegger, i tak - og på kjøkkenskapfronter?? Aldri sett før. Morsomt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...