Gå til innhold

Finn.no - utrolig bolig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi! Litt too much of everything, kanskje?;) Jeg elsker rommene da, og jeg skulle mer enn gjerne slått kloa i noen av stolene, lampene og speilene:)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Platina

15

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Oi! Litt too much of everything, kanskje?;) Jeg elsker rommene da, og jeg skulle mer enn gjerne slått kloa i noen av stolene, lampene og speilene:)

Jeg kjenner at jeg nesten blir provosert av og se disse bildene. Skulle nesten tro at noen f*n-skap hadde gått inn for og ødelegge et ellers vakkert og flott hus. Det er jo bare ikke mulig og ha så dårlig smak? Ruter, blomster og border i en usannsynlig blanding. Også de gulvene da...

Ellers enig med deg, tonie. Det er mange flotte ting/møbler her som faktisk bærer preg av å koste noen kroner.

Skrevet

Uff, det var et nitrist og nervetennende hus

Jeg hadde fått nedstemthet av en annen verden av å bo så "rotete og mørkt" som jeg synes det var her

Urk :S

Nitrist kan man virkelig ikke kalle det:-)

Skrevet

Nitrist kan man virkelig ikke kalle det:-)

Inni mitt hodet så :D

Altså, det er jo ikke "trist" i så måte at det har mye..ehhh....bevegelse liksom....men hadde jeg vært der over lengre tid så hadde jeg fått nerver, og angst og tungsinn....og panikk...av møbler, og farger, og prikker og mas og og og....så fra der har jeg ordet "nitrist" *ler godt*

Skrevet

Det ligger i Trondheims dyreste boligområde og det forbauser meg ikke om det går over takst også. :o)

Det er sikker mange som har lyst å ta dette fenomenet i nærmere øyesyn, så jeg tipper det blir folksomt på visning...Det er jo en søndagsopplevelse i seg selv det.

Gjest Tatjana
Skrevet

*humrer* Nei, ukjente for meg, men det hadde vært artig å vært i huset en gang da! Måtte vel tatt et par paracet mot hodepine først kanskje.. ;o)

Hvis du skal på visning så foreslår jeg et par skikkelig mørke solbriller i tillegg til de to paracetene.

:-)

Gjest ingen nick
Skrevet

''- Vis respekt

Øye sier at objektet er spesielt, men at det er viktig å vise respekt for andres smak.

- Alle mennesker kritiserer andres smak og har meninger om andres smak utifra eget ståsted. Hvis jeg hadde minimalistisk stil og likte enkle, hvite flater, ville jeg kritisert boligen fordi den var så langt unna min egen smak.''

Sitat fra artikkelen, og det er jo noe enhver bør tenke over.

Skrevet

oi oi!! Helt utrolig! Dette huset (MED møbler!) burde egentlig brukes som location for en film el lign før noen skrider til verket og pusser opp! :-)

Skrevet

Stilen er gjennomført - det skal de ha for.

At boligen trenger oppussing er dagens understatement. Totalrenovering er vel heller et mer dekkende stikkord?

Men i uttrykket "renovering" legger jeg mer at det er større 'feil' ved huset enn de rent overfladiske, slik som at man må skifte tak, bjelker, isolasjon, etc. Mer overflatisk utskiftning/oppdtaering kaller jeg "oppussing", selv om det er veldig omfattende.

Skrevet

Men i uttrykket "renovering" legger jeg mer at det er større 'feil' ved huset enn de rent overfladiske, slik som at man må skifte tak, bjelker, isolasjon, etc. Mer overflatisk utskiftning/oppdtaering kaller jeg "oppussing", selv om det er veldig omfattende.

Jeg tenker "renovering" som at hele badet og kjøkkenet må skiftes - og sikkert en del rørsystem i samme slengen. I tillegg la jeg merke til at det så ut som et kjempegammelt elektrisk anlegg i kjelleren, slik at antagelig alt det elektriske bør skiftes ut. Da begynner vi å snakke om renovering. ;)

Skrevet

''- Vis respekt

Øye sier at objektet er spesielt, men at det er viktig å vise respekt for andres smak.

- Alle mennesker kritiserer andres smak og har meninger om andres smak utifra eget ståsted. Hvis jeg hadde minimalistisk stil og likte enkle, hvite flater, ville jeg kritisert boligen fordi den var så langt unna min egen smak.''

Sitat fra artikkelen, og det er jo noe enhver bør tenke over.

Det er jeg helt enig med deg i.

Boligen viser at det er eldre mennesker med egen smak som har bodd der, og som ikke har pusset opp på veldig mange år. Overflatene på boligen ser ikke slitt ut, så de har vel ikke sett meningen/verdien/nytten av å male/tapetsere likt som resten av saueflokken.

Stort hus, flott beliggenhet. Overflateoppussing koster ikke stort i forhold andre kostnader man kan pådra seg ved å kjøpe gamle hus.

Gjest Tatjana
Skrevet

oi oi!! Helt utrolig! Dette huset (MED møbler!) burde egentlig brukes som location for en film el lign før noen skrider til verket og pusser opp! :-)

Da bør de lage en svart-hvitt film ellers vil ingen få med seg handlingen.

;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Tapet kan fjernes, så det ville ikke skremt meg fra å kjøpe huset. Men når huset ikke har brukstilatelse (man må overta med den risiko som medfølger) og til og med eierskifteforsikring, ville jeg skygget banen. Eierskifteforsikring betyr bare trøbbel for kjøper om feil skulle avdekkes i ettertid.

Tapet kan fjernes ja, men det kan være et sant helvete. I dette huset har de i tillegg tapetsert inn hyller, rør, skapfronter og listverk (?).. Gode gud. Men huset som sådan var jo flott! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tapet kan fjernes ja, men det kan være et sant helvete. I dette huset har de i tillegg tapetsert inn hyller, rør, skapfronter og listverk (?).. Gode gud. Men huset som sådan var jo flott! :-)

Jeg har fjernet noen lag tapeter i min tid, så jeg kjenner til det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...