Gå til innhold

Vantrivsel og hjemlengsel

Anbefalte innlegg

Gjest Lengter hjem
Skrevet

Jeg slitter sånn med hjemlengsel og vantrives slik på en plass. Hva kan man gjøre for å døyve "smerten" litt ?

Skrevet

Nei, hva gjør man...

Ringer venner og familie man savner. Drar "hjem" så ofte man har råd til og tid til. Lage et fotoalbum med stedet og menneskene du savner som du kan titte litt i på tunge dager.

Og mest av alt: Satser på det nye stedet. Skaff deg venner, bli kjent med området, finn positive ting du liker. Finn et sted eller to du liker spesielt godt (en park, en kafe, et sted i skogen).

Gjest segunda
Skrevet

Nei, hva gjør man...

Ringer venner og familie man savner. Drar "hjem" så ofte man har råd til og tid til. Lage et fotoalbum med stedet og menneskene du savner som du kan titte litt i på tunge dager.

Og mest av alt: Satser på det nye stedet. Skaff deg venner, bli kjent med området, finn positive ting du liker. Finn et sted eller to du liker spesielt godt (en park, en kafe, et sted i skogen).

Flott svar;-) Støtter dette.

Skrevet

Finner ting og mennesker på stedet du bor som du trives sammen med. Ta opp en hobby. Hold deg i aktivitet.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har vært der selv, og det jeg måtte gjøre var rett og slett å bestemme meg for å like stedet. Jeg måtte gå flere runder med meg selv, hjemlengselen gnog og det ble ikke bedre av telefonsamtaler og kontakt med dem "hjemme".

Jeg er et voksent selvstendig menneske og har selv tatt mine valg, et av dem er å flytte et sted hvor jeg kanskje egentlig ikke vil bo. Så får jeg selv gjøre noe for at det skal bli bedre. Jeg sa til meg selv hver dag at jeg var heldig som bodde på en slik fin plass, hadde et kjekt hjem, gode naboer osv. Til å begynne med var det litt rart for det var langt fra slik jeg følte det...

Etterhvert kom disse tankene automatisk når jeg kom hjem. Jeg ble glad innvendig når jeg så huset og hagen. Den fine utsikten og den rene luften. Glad for å se naboen som alltid slår av en prat. Osv.

Det behøver slettes ikke være disse tingene som gjør deg glad. Men noe positivt har du garantert rundt deg. Ønsker deg lykke til og håper du finner trivsel etterhvert.

God helg til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...