Gå til innhold

Ideer til bursdag for ni-årig jente

kizzzmiazzz

Anbefalte innlegg

Tilbake til dette forumet etter minst 7 -8 års ( ?)fravær, kanskje noen her husker meg ? Nikket er litt forandret da, av tekniske årsaker men jeg er den opprinnelige kizmiaz.Tre barn , nå 9, 7 og 5 år. Skrev innmri mye om tynne barn som ikke spiste. De spiser nå, og er ikke fullt så tynne.

Trenger bursdagsideer - opplegg for bursdag hjemme, trangt om plassen, til 9 årig jente, opptatt av disco, Grand Prix junior, dansing, glitter og glam. Litt barnslig enda også. Hun skal vel ha ca 8 "bestevenninner" på besøk.

1) Dele ut gaver - spennende opplegg for det ? Flasketuten er for barnslig nå...

2) mat ? Pizza er favoritt, men ble brukt i fjor. Pølser spiser alle barn for mye av allerede, ikke et alternativ

3) kake ? Oreo-kake, noen som har OK oppskrift ?

4) Isteden for klassiske godteposer, tenkte vi poser, flott pakket, med smågave , ex HM stæsj eller sminke/lipgloss oppi og evt en kjærlighet påpinne, eller noe mer "spesielt" godteri. Fokus vekk fra store fulle godteriposer.Andre ideer ?

5) Aktiviteter /leker - alle ideer mottas med takk! Hale på grisen er vel ikke midt i blinken nå.....

2 timers seanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oreokake i et barneselskap????? Aldri i verden om jeg hadde lagd den dyre og tidkrevende kaka til en skrolt unger hvor bare et fåtall sikkert liker den.

Jeg kjører safe med muffins og brownies + gele og det er som oftest ganske tomt etterpå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreokake i et barneselskap????? Aldri i verden om jeg hadde lagd den dyre og tidkrevende kaka til en skrolt unger hvor bare et fåtall sikkert liker den.

Jeg kjører safe med muffins og brownies + gele og det er som oftest ganske tomt etterpå. :o)

''Oreokake i et barneselskap????? Aldri i verden om jeg hadde lagd den dyre og tidkrevende kaka til en skrolt unger hvor bare et fåtall sikkert liker den.''

Denne kaka er favoritten blant ungene som kommer hit :-) Fatet er tomt på null-komma-svisj. Ostekake likeså. Har feira både barneselskap og voksenselskap for alle ungene den siste tida. Det har gått med endel kjekspakker ++ i de kakene *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Oreokake i et barneselskap????? Aldri i verden om jeg hadde lagd den dyre og tidkrevende kaka til en skrolt unger hvor bare et fåtall sikkert liker den.''

Denne kaka er favoritten blant ungene som kommer hit :-) Fatet er tomt på null-komma-svisj. Ostekake likeså. Har feira både barneselskap og voksenselskap for alle ungene den siste tida. Det har gått med endel kjekspakker ++ i de kakene *hehe*

Jøss. Godt mulig jeg har ekstremt kresne unger også i kakeveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kasta to terninger og den som får to like, gir fra seg gaven.

Ellers har vi denne gangen tenkt å ha mime leken når vi deler ut godteposer. Den som gjetter rett, får godteposen og mimer neste oppgave. (Litt lei den evige fiskingen)

Eller kan du jo lage en Quiz med passende spørsmål, gjerne med noen musikk oppgaver inni med musikk de kjenner litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake!

''1) Dele ut gaver - spennende opplegg for det ? Flasketuten er for barnslig nå...''

Kanskje de er så store at dette er like godt å har sermonifritt. Sats evt. på et gavebord

''2) mat ? Pizza er favoritt, men ble brukt i fjor. Pølser spiser alle barn for mye av allerede, ikke et alternativ''

Lasagne.

3) kake ? Oreo-kake, noen som har OK oppskrift ?

Toros sjokolademuffins slår nok fortsatt an.

4) Isteden for klassiske godteposer, tenkte vi poser, flott pakket, med smågave , ex HM stæsj eller sminke/lipgloss oppi og evt en kjærlighet påpinne, eller noe mer "spesielt" godteri. Fokus vekk fra store fulle godteriposer.Andre ideer ?

Lysdiodelykt/pennelykt, f.eks.:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Tilbehor/Lysdiodelykter-4-stk/

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...