Gå til innhold

Sanndrømt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke godt å si :) Men vi skal ikke se bort fra at det kan være det. Det er jo mange nok som påstår at vi har en ekstrasans som vi ikke alle lærer å utvikle like godt

Når en drømmer om at noen plutselig dør, natten før de dør så er det unektelig litt spesielt. Dette i såfall hvis ikke det i fortid har vært forværring av sykdomstilstander el som gjør at det er naturlig å tenke på at personen er syk/sykere osv

Det med danskene kan også være. Det at du drømte om fly i steden for båt ser jeg på så enkelt som at danskene kom til Norge i fly - mest trolig - og de forsvant i havet. Jeg har i allefall mye erfaring i at drømmer kan "koble sammen/forkorte" ting slik som dette, at du fikk både "fly" = utlendinger som har kommet i fly og "vann" = druknet fra båt

Hjernen er unektelig et utrolig interessant tema :)

''Det at du drømte om fly i steden for båt ser jeg på så enkelt som at danskene kom til Norge i fly - mest trolig - og de forsvant i havet.''

Med slike "forbindelser" så kan man jo koble alt til alt. Hvis de ikke kom i fly, så tenkte de gjerne på det. Eller så fløy de tidligere. Eller så skulle de fly. Eller... Eller...

Dette kalles retro-fitting, og det handler om å tilpasse virkeligheten til det man ønsker (i dette tilfellet en drøm).

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Konklusjonen må være at du er redd for å møte deg selv?

;-)

Med vennlig hilsen

Det kan i hvert fall være en måte å se det på. :)

Skrevet

Har ikke opplevd selv noe sånt selv, men vet at en min bestemors søstre var sanndrømt. Hun kunne fortelle om ting hun hadde drømt om natten og det slo til på dagen. F.ek en gang drømte hun at min bestemor skulle gå i butikke og handle og finne en liten rød barnepung med handlelapp og 2 kroner i, og det skjedde. Hun hadde også en drøm et par dager etter at den ene av søstrene var død. Da var søsteren kledd i en lang, hvit, forsid kjole. Håret var utslått, og hun hadde en stor bok i hendene. Og på den boken sto det: Fra mørket til lyset. Ganske sterkt for resten av familien.

Skrevet

Jeg har også vært sanndrømt noen ganger, og det om ganske spesifikke/dettaljerte ting, som ikke kunne ha ligget i underbevisstheten. Det føles alltid veldig spesielt å oppleve dette, og jeg forstår at det føles fristende å tenke at det må være noe overnaturlig.

Men jeg tror bare at det er noen av livets absurde tilfeldigheter. De aller, aller fleste drømmene mine er ikke sanne, heldigvis.

Skrevet

Ja dette har jeg også opplevd, men ikke helt på samme måten som din siste drøm - mer som din første. Jeg har foreksempel drømt at folk har fortalt meg dype hemmligheter som har vist seg å stemme, og da tror jeg det egentlig er noe underbevisstheten min allerede har fanget opp, men som jeg ikke har "løvtet fram", a kind of...

Skrevet

''Det at du drømte om fly i steden for båt ser jeg på så enkelt som at danskene kom til Norge i fly - mest trolig - og de forsvant i havet.''

Med slike "forbindelser" så kan man jo koble alt til alt. Hvis de ikke kom i fly, så tenkte de gjerne på det. Eller så fløy de tidligere. Eller så skulle de fly. Eller... Eller...

Dette kalles retro-fitting, og det handler om å tilpasse virkeligheten til det man ønsker (i dette tilfellet en drøm).

Med vennlig hilsen

Jeg ser så enkelt på det som at: skal vi til utlandet, eller utlendingene hit så flyr vi! (vi gjør jo selvsagt ikke det, men i stoooor prosent så jo, gjør vi det)

Derfor er det veldig naturlig at utlendinger blir koblet sammen med fly....i min hjerne. Og sikkert mange andres og ;)

Nei, jeg tror ikke det like enkelt går å koble "alt' sammen, nei :)

Skrevet

Jeg ser så enkelt på det som at: skal vi til utlandet, eller utlendingene hit så flyr vi! (vi gjør jo selvsagt ikke det, men i stoooor prosent så jo, gjør vi det)

Derfor er det veldig naturlig at utlendinger blir koblet sammen med fly....i min hjerne. Og sikkert mange andres og ;)

Nei, jeg tror ikke det like enkelt går å koble "alt' sammen, nei :)

Hei,

Joda, men det er klart at hvis man ser så stort på det, så vil alle være sanndrømte hele tiden, for man finner alltid en koblig hvis man ønsker det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Joda, men det er klart at hvis man ser så stort på det, så vil alle være sanndrømte hele tiden, for man finner alltid en koblig hvis man ønsker det.

Med vennlig hilsen

Hehe, blir som dagens horoskop i lokalavisa :-)

Har ei på jobben som leser alles dagshoroskop i lunsjen for morro skyld, og det går stor sport i å kople dette til relevans. Men underholdene er det, pausa går fort!

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Nope, ikke enig :)

Jeg syne slettes ikke jeg så "stort på det", men heller så "enkle" forklaringer på f.eks. fly i steden for båt

Jeg tror ikke det er så lett å koble alle drømmer opp mot sannheten slik du antyder, og det sier jeg bla på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg har nemmelig i "alle år" drømt sterkt, eller husker drømmene særdeles godt

Jeg er også "åpen for" "ting mellom himmel og jord" så jeg kunne nok godt sett mye sannhet i mine drømmer. Hvilket jeg ikke gjør

Så jeg er ikke helt enig med deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...