Gå til innhold

Er sommeren over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk - jeg er ikke klar for høst ennå... Forrige søndag var siste varme sommerdag, og den nøt vi til fulle på hyttetur med venner - vi grillet og badet og solte oss hele dagen.

Så kom mandagen, med temperaturfall og regn, og grufsete har det vært det meste av uka. I dag har det styrtregnet, og vi gikk nesten til det skritt å fyre i ovnen....

Jeg vil ha mer sol og varme!!!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg som bor på østlandet bør klage, men her har det vært en varm høst i hele sommer. Med unntak av et par soldager har vi ikke hatt sommer.

Men ja - jeg tror det er over nå. Om en drøy uke er de september.

Det er bare et tidsspørsmål før julemarsipanen er å finne i hyllene.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg som bor på østlandet bør klage, men her har det vært en varm høst i hele sommer. Med unntak av et par soldager har vi ikke hatt sommer.

Men ja - jeg tror det er over nå. Om en drøy uke er de september.

Det er bare et tidsspørsmål før julemarsipanen er å finne i hyllene.

Vi her sør har hatt en mye bedre sommer i år enn i fjor (det var en helt forferdelig juli med regn hver dag) - men likevel synes jeg ikke sommeren har vært bra nok. Det var først forrige helg at temperaturen i sjøen var såpass høy at en kunne bade lenge, og nå var endelig brennmanetene borte også.

Utrolig kjipt - det pleier da å være varme deilige seinsommerdager??????

Gjest Lotus77
Skrevet

Da skulle du fått litt av været her på sunnmøre!

27 grader i skyggen, 40 og noe i solaaaaaaaaaaaa

jeg døøøøøøøør av varme :)

Men hadde en sur sommer, så er vel sommeren som kommer litt forsinket nå.

Skrevet

Da skulle du fått litt av været her på sunnmøre!

27 grader i skyggen, 40 og noe i solaaaaaaaaaaaa

jeg døøøøøøøør av varme :)

Men hadde en sur sommer, så er vel sommeren som kommer litt forsinket nå.

Er det sant??? Så heldige dere er :-)

Jeg vil oppover dit! Vi var i Romsdalen og på Sunnmøre noen dager i fjor sommer, utrolig flott der!

Nyt sommervarmen da!

Skrevet

Det har jo knapt vært noen sommerdager i år. Jeg vil ha en lang og varm høst

hidi, the scorpion
Skrevet

Det har jo knapt vært noen sommerdager i år. Jeg vil ha en lang og varm høst

Bare fire skikkelige varme netter her i sør!

Heldig for meg, jeg liker definitivt ikke tropenetter;)

Skrevet

Vi her sør har hatt en mye bedre sommer i år enn i fjor (det var en helt forferdelig juli med regn hver dag) - men likevel synes jeg ikke sommeren har vært bra nok. Det var først forrige helg at temperaturen i sjøen var såpass høy at en kunne bade lenge, og nå var endelig brennmanetene borte også.

Utrolig kjipt - det pleier da å være varme deilige seinsommerdager??????

Jeg synes mye av sommeren har vært fin jeg - det dumme er at de periodene med knallvære er blitt så stykka opp at man ikke helt har fått opplevelsen av sommer.

Hver årstid har sin sjarm selv om det er "bivirkninger" :-)

Skrevet

Bare fire skikkelige varme netter her i sør!

Heldig for meg, jeg liker definitivt ikke tropenetter;)

Men liker du ikke sol om dagen heller. Vi har hatt flere enn fire tropenetter i forrige uke, men det var overskyet og regn nesten hele tiden likevel.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men liker du ikke sol om dagen heller. Vi har hatt flere enn fire tropenetter i forrige uke, men det var overskyet og regn nesten hele tiden likevel.

Elsker sol, men ikke varmen! Derfor liker jeg våren best;)

Hater tropenetter, for det er umulig å sove da...;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Er sååå våken kan vi snakkes?

ShitDiddelyDo
Skrevet

De tropenettene dere hadde forrige må ha vært fryktelig lokale. ;)

Skrevet

De tropenettene dere hadde forrige må ha vært fryktelig lokale. ;)

Gradestokken min som er ny viste over 20 grader klokka 12 flere dager på rad. I dag var det 19,1 klokka 12 og jeg får pokker meg ikke sove om natta

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gradestokken min som er ny viste over 20 grader klokka 12 flere dager på rad. I dag var det 19,1 klokka 12 og jeg får pokker meg ikke sove om natta

Jeg tror det må være noe galt med gradestokken din. ;) Eventuelt er det virkelig lokale forskjeller. Her har det de siste dagene vært så kjølig at jeg for første gang i sommer har brukt langbukse.

Jeg har nettopp stått opp, og nå er det ganske nøyaktig 15 grader ute.

Ikke så galt det, assa. :)

Jeg liker sommeren vi har hatt i år, men jeg håper det blir en høst uten alt for mye regn. Sol og varme trives jeg best med når jeg har ferie i varmere strøk. I Norge bruker jeg den ikke til noe. Litt som snøen - den er helt ubrukelig. ;)

Gjest Lotus77
Skrevet

Er det sant??? Så heldige dere er :-)

Jeg vil oppover dit! Vi var i Romsdalen og på Sunnmøre noen dager i fjor sommer, utrolig flott der!

Nyt sommervarmen da!

Ja, utrolig deilig :)

Kom en bitteliten regnskur et par ganger i går, men det varte ikke lenge, så ble det like varmt igjen... og nå ser jeg sola atter skinner :-)

Skrevet

Jeg er sååååå enig med deg. Men dere har da vel hatt endel sol og varme, har dere ikke?

Vi har hatt sol og varme til og fra i 3 uker - ellers har det vært høstvær siden vinteren var over. Og nå er høsten her igjen...

Hadde virkelig gjort seg med en laaaaang sydentur :)

Skrevet

Her på "indre østland" har vi i grunnen hatt en kjempefin sommer, hvis man ser bort fra nettene. Det har ikke vært èn kveld man kunne sitte ute i shorts og t-skjorte etter at sola gikk ned, men dagene har jo vært knall. Har ikke vært så brun siden jeg plukket jordbær som sommerjobb i ca 1985. :-)

Når det er sagt, da, så ville jeg ikke akkurat protestere mot å få enda litt mer sol og varme...! :-)

Skrevet

Jeg har hatt nesten fire uker med strålende sol og varme. De ukene jeg var i Europa. Ikke før svingte vi inn på gårdsplassen hjemme så silte det ned igjen. Har hatt noen fine dager innimellom, jeg klarte faktisk å bli solbrent en dag, men stort sett har det vær grått og trist. I dag var det spådd lettskyet oppholdsvær, så gubben trommet inn en kamerat og skulle legge nytt tak over verandan. Og hva sker? Så langt har det vært mer kaffepauser enn jobbing fordi regnguden har bestemt for at i dag er dagen for de store regnbygene. Irriterende.

Skrevet

Her kommer solen endelig fram etter flere ukers regnvær. Vi har egentlig ikke opplevd noen skikkelig sommer siden begynnelsen av juni, så jeg håper inderlig at sommeren ikke er helt slutt...

Også ifjor regnet sommeren bort her jeg bor... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...