Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Lønningene for ufaglærte er enkelte steder i USA nå så lave at de kan utkonkurrere billig arbeidskraft i den tredje verden.

Indiske selskaper som har spesialisert seg på å tilby billig arbeidskraft til store amerikanske bedrifter, har nå begynt å rekruttere lavtlønnede amerikanere som kan jobbe hjemmefra, i stedet for indere.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/article3776935.ece

En verden i forandring...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, huff.

... selv om det ikke er noe å le av.

Skrevet

Hehe, huff.

... selv om det ikke er noe å le av.

Nei, det er ganske ekstremt. Jeg skal til USA neste måned, og en av de jeg besøker har ikke råd til sykeforsikring (hun er kronisk syk).

Samtidig så har man en overklasse, som kan flytte fra land til land (alt ettersom hvor det er gode muligheter/lønn), mens store deler av befolkningen ikke har en realistisk mulighet for det.

Man har laget et system hvor penger kan reise fritt over landegrenser, men mennesker ikke kan!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det er ganske ekstremt. Jeg skal til USA neste måned, og en av de jeg besøker har ikke råd til sykeforsikring (hun er kronisk syk).

Samtidig så har man en overklasse, som kan flytte fra land til land (alt ettersom hvor det er gode muligheter/lønn), mens store deler av befolkningen ikke har en realistisk mulighet for det.

Man har laget et system hvor penger kan reise fritt over landegrenser, men mennesker ikke kan!

Med vennlig hilsen

Har sett noen dokumentarer og lest noen artikler, og ja - det virker som om fattigdommen er stor.

Jeg har møtt en del amerikanere i Thailand, og de har ofte gode jobber med gode lønninger, men de har ikke råd til mange dagers ferie. Og dette er "vellykkede" amerikanere.

De tror jo jeg er rik som kan være der i 4 uker, men hadde jeg bodd i USA måtte jeg nok hatt to jobber og tatt feriene i mitt neste liv ...

Skrevet

Har sett noen dokumentarer og lest noen artikler, og ja - det virker som om fattigdommen er stor.

Jeg har møtt en del amerikanere i Thailand, og de har ofte gode jobber med gode lønninger, men de har ikke råd til mange dagers ferie. Og dette er "vellykkede" amerikanere.

De tror jo jeg er rik som kan være der i 4 uker, men hadde jeg bodd i USA måtte jeg nok hatt to jobber og tatt feriene i mitt neste liv ...

I USA så har de ikke mer enn en ukes ferie i året med mulighet til å spare opp til neste år. Jeg brukte opp to framtidige uker til en av dem jeg besøkte og jeg ante det ikke engang.

Skrevet

Det har lenge vært slik at ca 1/3 av alle amerikanere er fattige. Nordmenn har rare forestillinger om USA.

Skrevet

Det har lenge vært slik at ca 1/3 av alle amerikanere er fattige. Nordmenn har rare forestillinger om USA.

Joda, det som er nytt her er vel like mye det som skjer i India og Kina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...