UlrikkeE Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Snuppa (snart 5) skal i 5-årsdag på en aktivitetsgård i dag. Det har regna i natt, er fortsatt litt vått... Det er 20 grader og VELDIG klamt ute - men det er meldt sol etter hvert... Jeg har liten lyst til å pakke på henne regntøy i det klamme været, jeg gikk i olabukse og t-skjorte ute ista selv og holdt på å regne bort... Så lenge jeg presiserer at det er MITT ansvar at ungen blir møkkete og evt våt, og at det er ok, så må det da være ok å droppe gummistøvler og regnbukse (det er bare vått på bakken, er ikke meldt mer regn, sola er på vei...) I denne temperaturen med herjing og lek passer liksom skjørt og tights bedre - men selvfølgelig ikke det vakreste hun har (når jeg tenker etter eier egentlig ikke ungen dyre klær i det hele tatt...) Kan selvfølgelig ta med overtrekksbukse da... Og med goretexsko så bør det vel funke?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ta på det du tenker, og ta med regntøyet - så blir det nok greit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Tenker som deg og hadde nok ikke sendt ungen avgårde i regntøy jeg heller. Det finnes ikke noe verre enn regntøy når det er slik varmt og klamt i lufta som det er nå. Jeg sender heller ikke med den ferske førsteklassingen min regntøy på skolen slike dager fordi jeg vet at noen av lærerne vil insistere på at han har det på seg om det duskregner;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Tenker som deg og hadde nok ikke sendt ungen avgårde i regntøy jeg heller. Det finnes ikke noe verre enn regntøy når det er slik varmt og klamt i lufta som det er nå. Jeg sender heller ikke med den ferske førsteklassingen min regntøy på skolen slike dager fordi jeg vet at noen av lærerne vil insistere på at han har det på seg om det duskregner;-) Ikke sant - jeg jobber i barnehage, og her om dagen hadde alle ungene på naboavdelinga mi på seg fullt regnutstyr... Det var vått på bakken og en dam her og der, men det var 23 grader og klamt - mine små gikk i vanlige klær, og jeg tenkte at foreldrene får tåle en gjørmeflekk istedenfor at ungene skal bli kokt innenfra... Nå er ungen levert - i olaskjørt, rutete bluse, tights og goretexsko... Jeg droppet regntøyet da jeg så et par av jentene i penkjole og lakksko Satser på at hun har klær hun kan leke og bevege seg i - og ikke minst som kan vaskes på 60 grader når hun kommer hjem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.