Gjest Hjelp, hva kommer det av? Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 I de par siste ukene har jeg merket en litt ekkel lukt på badet. Jeg har vasket overalt omtrent og har ikke funnet kluter eller annet som kan gi slik lukt. Jeg har ogå hatt klor i rørene. Har luktet nedi og kjenner ikke noe vond lukt derfra. Det har vært en litt rar lyd i vifta i det siste. Men det skal ikke være mulig for fugler å komme seg inn der da det er netting foran bak. Jeg har også sjekket nøye under badekar og dusj og har også vasket under der. Lukten er litt kvalmende. Er deperat for å få den bort. Kjenner den litt utenfor heller men det er ikke skittent der heller. Jeg vasket gardinene på badet før jul så det er jo lenge siden. Har ikke vasket tak og vegge på noen år. Men tror ikke det kan brått gi slik ekkel lukt. Huff jeg er redd for hvordan andre vil reagere. Kan noen forstå hvor en slik lukt kommer fra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Fuktskade. Tette sluker/avløp eller defekt vannlås. Problemer med utlufting til avløpsrør. Vannlås: Når du ser på en vanlig vask ser du at det er en slags vannbeholder på avløpet til vasken eller at avløpet går i en eller annen sidelengs S-form. Hensikiten er at det skal stå vann der som danner en barriære mellom luften i avløpsrørene og åpningen til vasken. Kommer luften fra avløpet opp gjennom avløpsåpningen blir det en deilig parfyme. Alle avløp skal ha en eller annen form for vannlås. Kanskje en idé å begynne med å løfte vekk badekaret og gjøre ren sluken(e). En skikkelig drittjobb... Ville også forsøk med MUDIN avløpsrens i stedet for bare klor. Fås kjøpt hos rørlegger eller f.eks. på Jernia. Hold deg langt unna Plumbo og annen rottegift du får i daglivaren. (Plumbo kan dessuten eksploder i avløpsrøret og du får hele svineriet mitt i trynet.) Alle avløpsrensere er kraftige og giftige kjemikalier. Ta alle nødvendige sikkerhetshensyn, og bruk det helst når småbarn ikke er til stedet. Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Selv om det ikke skal være mulig å komme seg inn pga netting, så har jeg flere ventiler rundtomkring i huset som nettingen er store hull i, ikke spør meg hvordan. Rust kanskje? Eller at dyra innstendig prøver å komme seg inn? Hvis viften har fått en rar lyd i det siste, og det samtidig har kommet en rar, kvalmende lukt, så høres det nesten ut som om du har et lite kadaver liggende inni vifta, eller kanskje i veggen.... Småkryp kan komme seg inn de merkligste steder, så jeg tror jeg ville sjekket her nå som du har sjekket alle avløp og slikt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Død rotte i veggen/ gulvet? Det hadde vi. Kvalmende ekkel lukt i lang tid. Pga bygningskonstruksjonen ville det koste ca. 50.000,- å rive opp gulvet uten å få garanti for at vi faktisk fant beistet. Ble anbefalt å vente, da drittlukten gir seg når dyret har tørket bort.... hadde en hel høst vi ikke kunne sitte i stuen. Til slutt gav lukten seg. Har ikke hatt rotter i gulvet/ veggen/ grunnmuren (vet ikke helt hvor den var) etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-På Dol av og til Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tenker somPieLill...deffekt vannlås. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.