Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten. Jeg kan ikke huske sist jeg sov en natt med mer enn to tre timers sammenhengende søvn, før en eller annen vekker meg.

Enten det er han som har sagbruk på andre siden av senga, eller unger som kauker på vann, tisse, drømt, mørkeredd, pus kom inn på rommet, flue på vinduet, edderkopp i taket, vovve ramla ned i gulvet, dyna svett eller noe annet..

Sånn er det i laaaaange perioder og jeg blir mer og mer sliten før jeg kobler sammen at "åh... jeg har jo ikke sovet på et år igjen". Og så er jeg gretten, trøtt, sliten, vondt i hele kroppen og jevnt over ubrukelig i lange perioder. Som om det ikke var nok med ankler som er frekke og hovner opp eller skrale nerver fra før!

Aw. Dårlig gjort!

Skrevet

Så slitsomt!

Vet ikke om jeg har noen superråd, men han med sagbruket kan få hjelp! Noen klarer seg med en sånn "Breathe right" som man får apoteket, andre kan få en liten operasjon.

Hvis barna er så urolige, så er det nok en ide å sette inn noen tiltak der. Mer grenser var det første som slo meg. Prøve å gjøre det klart for de at på natta skal man sove og ikke slite ut mamma. Om pus kommer på rommet, så kan de unngå det med å lukke igjen døra. Edderkopper og flure... Jeg tror jeg hadde grynta at "ja vel, men nå skal vi sove." Gå og legg deg igjen! Stå fast på det selv om ungene skriver og skryt heller av de når de gjør som du sier. Barn trenger klare grenser, og de har sine metoder... Personlig mener jeg trass som grensetesting nettopp egentlig er en søken etter et klart "hvor går egentlig grensene?"

Nå leker jeg litt "supernanny" her, men uansett så synes jeg ikke du skal la barna dine synes det er greit å vekke deg flerfoldige ganger hver eneste natt! Særlig hvis du allerede strever - da er god søvn "alt.

Skrevet

Skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Sover aldri en hel natt sammenhengende. Legger meg mellom 11 og 12 på kvelden. Våkner mellom 3 og 4 og må på do. Uansett om jeg har drukket noe på kvelden eller ikke. Så legger jeg meg og sovner igjen, men ikke ordenlig. Jeg drømmer- lange idiotdrømmer, som jeg vet er bare tull, men som jeg ikke kommer ut av igjen. Så våkner jeg sånn en eller annen gang mellom halv fem og fem og får ikke sove igjen, og skal opp klokka seks. I natt sov jeg fra halv tolv til halv åtte, men det var fordi jeg tok en sovetablett i går kveld. Ikke ofte jeg gjør det, men innimellom bare MÅ jeg, når jeg føler jeg ikke har sovet ordentlig på mange uker.

Ta deg en tur til legen og få noen sovetabletter som du kan bruke innimellom når søvnunderskuddet blir for ille.

Skrevet

Skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Sover aldri en hel natt sammenhengende. Legger meg mellom 11 og 12 på kvelden. Våkner mellom 3 og 4 og må på do. Uansett om jeg har drukket noe på kvelden eller ikke. Så legger jeg meg og sovner igjen, men ikke ordenlig. Jeg drømmer- lange idiotdrømmer, som jeg vet er bare tull, men som jeg ikke kommer ut av igjen. Så våkner jeg sånn en eller annen gang mellom halv fem og fem og får ikke sove igjen, og skal opp klokka seks. I natt sov jeg fra halv tolv til halv åtte, men det var fordi jeg tok en sovetablett i går kveld. Ikke ofte jeg gjør det, men innimellom bare MÅ jeg, når jeg føler jeg ikke har sovet ordentlig på mange uker.

Ta deg en tur til legen og få noen sovetabletter som du kan bruke innimellom når søvnunderskuddet blir for ille.

Jeg har sovetabletter. De ligger på nattbordet og har psykisk effekt; Når jeg må gjemme knivene før jeg går til sengs, DA skal jeg ta en.. hehehe Da hjelper de meg selv om jeg ikke tar dem.

Takk for forståelsen. Det er et hjertesukk som innebærer småbarnstid (som aldri tar slutt med mange barn!) kvinnerolle, omsorgspregingen og hele sulamitten. Og så skal man fungere i samfunnet i tillegg..

All ære til de som makter fulltidsjobb også. Det er liksom "bare slik det skal være". Og ingen tør klage..

Jaja. ;0)

Skrevet

Jeg har sovetabletter. De ligger på nattbordet og har psykisk effekt; Når jeg må gjemme knivene før jeg går til sengs, DA skal jeg ta en.. hehehe Da hjelper de meg selv om jeg ikke tar dem.

Takk for forståelsen. Det er et hjertesukk som innebærer småbarnstid (som aldri tar slutt med mange barn!) kvinnerolle, omsorgspregingen og hele sulamitten. Og så skal man fungere i samfunnet i tillegg..

All ære til de som makter fulltidsjobb også. Det er liksom "bare slik det skal være". Og ingen tør klage..

Jaja. ;0)

Ja, jeg er heldigvis i den situasjonen av småbarnstiden er over for min del. Minstemann er tolv og vekker meg ikke om natta uten god grunn. Mannen snorker heldigvis ikke mye, iallefall ikke så ille at det holder meg våken. I verste tilfelle bruker jeg sov-i-ro. Problemet mitt er jo egentlig ikke at jeg sover så lite, men at søvnkvaliteten er så dårlig. Og så skal man opp til 8 timers arbeidsdag og er mer sliten enn da man la seg kvelden før. Sukk.

Skrevet

Du trenger husmorferie :)

Åååh jaa... Det tror egentlig jeg og. Jeg har vel strengt tatt muligheten rent praktisk også, men det stopper på ingen å dra med. Litt trasig å vase rundt alene. Sånn i første omgang.. ferie ja.

Vi må få oss en tur her alle sammen til neste år. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...