Gå til innhold

Dårlig mat, eller?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med mindre du handler Toro på Rimi og lar det stå til, tror jeg dette kan bli en slager. Skikkelig gryte kan være godt, og du skiller deg i hvert fall ut fra de 99 % koldtbordene der ute.

Det tror jeg de fleste vil huske som positivt.

Og hvis de ikke gjør det: Drit i det. Det er dagen til barnet ditt. Det er han som bestemmer.

Gjest kokkelure
Skrevet

Med mindre du handler Toro på Rimi og lar det stå til, tror jeg dette kan bli en slager. Skikkelig gryte kan være godt, og du skiller deg i hvert fall ut fra de 99 % koldtbordene der ute.

Det tror jeg de fleste vil huske som positivt.

Og hvis de ikke gjør det: Drit i det. Det er dagen til barnet ditt. Det er han som bestemmer.

Ååh, takk! Konfirmanten blåser egentlig i hva jeg serverer, han vil helst ha Grandiosa. Gryterett er resultat av forhandlinger... ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ååh, takk! Konfirmanten blåser egentlig i hva jeg serverer, han vil helst ha Grandiosa. Gryterett er resultat av forhandlinger... ;-)

Grandis er nok i overkant folkelig. ;)

Skrevet

Hmmm.... igjen blir jeg til dels satt ut av svarene i tråden.

Til nå kan jeg ikke huske at jeg har reagert negativt på det jeg har blitt servert i selskap. Være seg runde år, dåp, komfirmasjon, bryllup eller gravøl. Foruten de som har holdt selskapet på en eller annen restaurant og kjøkkenet der rett og slett ikke lever opp til forventningene.

I mine øyne er ikke gryterett noe dårligere enn sodden som er tradisjon i enkelte områder.

Og om noen skulle finne på å servere en toro gryterett, ville jeg ikke bli fornærmet eller snurt over det. Det er tross alt andre ting som er viktigere enn maten i et selskap.

Synes det er mange uhøflige gjester der ute jeg...

Skrevet

Synes det høres helt greit ut :-) Jeg hadde ikke reagert, er jo snakk om masse mennesker og du har vel lyst til å gjøre litt andre ting enn å lage mat?

Skrevet

En god gryterett er helt suverent, synes jeg.

Skrevet

Jeg reagerer litt på ordet "gryterett", for meg er det så å si synonymt med Toropose.. Det samme hvis man kaller maten det samme som disse ferdigrettene, stroganoff eller meksikansk gryte eller jegergryte. Selv om man lager det på en ordentlig måte med gode ingredienser, tenker mange Toro. Selvsagt smaker man at det er noen helt annet når du får det servert. men spør du andre på forhånd om stroganoff er grei konfirmasjonsmat, så er det ikke kvalitet man tenker på.

Da ville jeg heller bare kalt det det samme som kjøttet man har i, for eksempel.

Det finnes mange gode retter som lages i gryte, en boeuf bourguignon for eksempel er super selskapsmat. Men det er ikke rimeligere enn en annen selskapshovedrett. Men kan lages dagen før, og restene er lett å putte rett i fryseren.

Det er koselig med flere retter til en slik stor dag, hvis det er skrevet noen sanger og skal holdes noen taler (som vel er vanlig i konfirmasjon), så er det fint at man sitter en stund til bords.

Du sier du skal servere snacks, kanskje dette kan endres til en enkel og god forrett? Og mange kaker kan godt serveres som dessert, eller man kan ha en annen dessert (og heller litt mindre kaker etterpå).

Jeg har aldri hørt at folk tenker "Toro" dersom man får sevrert biff stroganoff!

Skrevet

Dette er da ditt (og konfirmantens) valg. Men jeg hadde nok styrt unna disse ferdig-grytene. (I det minste hadde jeg nok piffet de opp litt så ikke alle skal kjenne igjen disse)

Jeg ser ingen vits i å gjøre som alle andre.

Deres valg!!!

Skrevet

Å herregud, ja nå tør jeg ihvertfall ikke servere gryterett! Jeg vil ikke fremstå som kjip, tenker mer praktisk.

Det blir selvfølgelig kaffe og masse kaker og desserter etterpå, pluss litt snæks... så jeg tror ingen skal gå sulten hjem, men med utgangspunkt i deres holdninger er kanskje ikke gjestene mine særlig annerledes...

Ville dere ikke servert gryterett i en femtiårsdag heller, som eksempel?

Jeg vet forresten at mange serverer snitter, er det mer lukseriøst mon tro?

Ellers, takk for alle svar!

Jeg hadde nok stusset litt over enkle snitter i konfirmasjon. Men det finnes sikkert luksussnitter også, slik at det blir omtrent som et "ferdig påsmurt" koldtbord. Vi har hatt snitter i dåp, men det er jo vanligvis en mer kortvarig affære enn et konfirmasjonsselskap.

Gryterett hadde jeg absolutt ikke reagert negativt på. Men jeg ville nok hatt en enkel forrett og dessert.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, men jeg ville syntes det var litt kjipt. Gryte er noe man spiser på hytta på fjellet. Hvis ikke det var en hjemmelaget gryte, laget på virkelig godt kjøtt og med en svært god saus til.

''Gryte er noe man spiser på hytta på fjellet.''

Meksikanske eller italensk gryte fra Toro spiser man på fjellet.

Gode gryter med ferske råvarer og ordentlig kjøtt er festmat.

Gjest Elextra
Skrevet

God gryterett er skikkelig festmat. Da tenker jeg selvfølgelig på en gryte med en skikkelig oppskrift og med gode råvarer. Det kan være ganske mye arbeid å lage, men den store fordelen er jo at det kan gjøres dagen før (f.eks. boeuf bourgignon og lignende).

Men tror jeg ville hatt forrett og dessert også i en konfirmasjon. Det trengs ikke gjøres komplisert.

Gjest Shira :o)
Skrevet

En god gryterett er skikkelig godt! Gjør det som dere vil, gi blaffen vi andre måtte mene, det er ikke andre sin dag, men konfirmanten sin.

Kanskje dem som mener at gryterett er simpelt, aldri har smakt en god gryte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...