janeymor Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Var det noen som så den danske serien på nrk super som gikk etter barne tv i dag? Den handlet om to jenter som var bestevenner, og så havnet de i trafikkulykke, og den ene av jentene døde. Jeg synes det var sterkt og ungene på 9 år 4 år ble også litt satt ut. Hvordan reagerte deres unger? Snakket dere om det etterpå? Synes det er vondt at ungene skal få virkelilgheten i fjeset slik på en lørdagskveld, men innser at det er en viktig del av å vokse opp det også. Hilsen tankefull 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Snuppa på snart 5 satt og så på det hun også - jeg fløy til og fra, men satte meg ned sammen med henne akkurat rett før ulykken skjedde... Helt tilfeldig, men heldigvis tenkte jeg etterpå... Vi snakket om det, ja... Trist, og hun ble ganske tankefull, men samtidig en veldig viktig lærdom synes jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Snuppa på snart 5 satt og så på det hun også - jeg fløy til og fra, men satte meg ned sammen med henne akkurat rett før ulykken skjedde... Helt tilfeldig, men heldigvis tenkte jeg etterpå... Vi snakket om det, ja... Trist, og hun ble ganske tankefull, men samtidig en veldig viktig lærdom synes jeg... Ja... vi så det sammen etter at programlederen tipset om at barna burde ha en voksen i nærhenet og at det var trist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ja... vi så det sammen etter at programlederen tipset om at barna burde ha en voksen i nærhenet og at det var trist. Jeg holdt på med maten og fikk dessverre ikke med meg hva dette dreide seg om før etter ulykken.. Da satt eldste og gråt, mens de to andre satt litt tankefulle... Viktig lærdom, en kunne gått litt senere, synes jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro123 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Så den sammen med jenta mi på 5, som jeg syns egentlig var for liten. Det gjorde inntrykk på henne at jenta døde, og det satte i gang tanker hos henne, merket jeg. Men hun er veldig "her og nå", så jeg tror ikke det er noe hun går rundt og grubler på. Vi kommer sikkert til å se de neste episodene også. Bra at NRK bad foreldre se serien sammen med ungene, ville ikke likt at 5-åringen så den alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.