Gå til innhold

Har lyst til å drikke meg full?

Anbefalte innlegg

Gjest fy og fy?
Skrevet

Har hatt det veldig tøfft i flere uker. Har ikke sovet skikkelig og jeg er veldig sliten. Er det lov til å drikke øl til jeg sovner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Drikk alltid i glede og gode perioder - aldri i vanskelige perioder.

Gjest fy og fy?
Skrevet

Vet jo egentlig det...men jeg tror virkelig at en god natts søvn hadde gjort meg godt. Det går liksom ikke an å slappe av, kan du si. Er vel på god vei til å bli full, vet det er dumt :::&

Skrevet

Vet jo egentlig det...men jeg tror virkelig at en god natts søvn hadde gjort meg godt. Det går liksom ikke an å slappe av, kan du si. Er vel på god vei til å bli full, vet det er dumt :::&

Du får da ikke en _god_ natts søvn ved å drikke deg full!!

Gjest fy og fy?
Skrevet

Du får da ikke en _god_ natts søvn ved å drikke deg full!!

Må da være bedre med litt søvn, enn med ingen søvn? Har du prøvd å være så sliten at kroppen dirrer og tankene går i turbofart?

Gode råd mottas med takk!!!

Skrevet

Må da være bedre med litt søvn, enn med ingen søvn? Har du prøvd å være så sliten at kroppen dirrer og tankene går i turbofart?

Gode råd mottas med takk!!!

Ta kontakt med legen din og få vallergan, tolvon, truxal eller en annen medisin som kan brukes mot innsovning. Dette er medisiner som ikke er avhengighetsskapende.

Unngå koffein og andre ting som forstyrrer søvnen.

Gjest ond sirkel!
Skrevet

Det var sånn min eks ble alkis.....

Selvmedisinering med alkohol, ender bare opp i en ond sirkel, plutselig er du avhengig og finner alltid en grunn til å drikke alkohol, enten du er deppa, happy, sint, redd osv..... og da er det vanskelig å komme ut av misbruket!

Skrevet

Hva om de vanskelige periodene blir gode og gledelige når man drikker alkohol? Er det ok da?

Skrevet

Hva om de vanskelige periodene blir gode og gledelige når man drikker alkohol? Er det ok da?

I så fall er det åpenbart et klart faresignal.

Med vennlig hilsen

Gjest fy og fy?
Skrevet

Det var sånn min eks ble alkis.....

Selvmedisinering med alkohol, ender bare opp i en ond sirkel, plutselig er du avhengig og finner alltid en grunn til å drikke alkohol, enten du er deppa, happy, sint, redd osv..... og da er det vanskelig å komme ut av misbruket!

Jeg har ikke tatt en drink på mange uker før igår. Pleier ikke å bruke alkohol som medisin, men jeg har det ikke helt bra for tiden.

Alkoholiker blir jeg nok aldri, jeg synes alkohol smaker ille og har aldri noe problem med å slutte. Det siste jeg kan tenke meg idag er alkohol :-).

Jeg har flere alkoholikere i nær familie og vet veldig godt hva dette kan føre til.

Gjest fy og fy?
Skrevet

Ta kontakt med legen din og få vallergan, tolvon, truxal eller en annen medisin som kan brukes mot innsovning. Dette er medisiner som ikke er avhengighetsskapende.

Unngå koffein og andre ting som forstyrrer søvnen.

Bruker medisiner og har truxal liggende. Jeg er veldig redd for å miste kontroll. Det gjør jeg jo når jeg drikker også, derfor sluttet jeg før jeg ble for full.

Skrevet

Bruker medisiner og har truxal liggende. Jeg er veldig redd for å miste kontroll. Det gjør jeg jo når jeg drikker også, derfor sluttet jeg før jeg ble for full.

Men hjelper det ikke å ta f. eks 50 mg truxal en time før leggetid til å sove på? Skulle tro det ville gitt deg mye bedre søvn enn alkohole. Når du ikke har det bra psykisk og sliter med søvnen, er alkohol det siste du trenger i systemet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...