EnolaGay Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Underlig opplevelse i går kveld. Det ringer på døra og barna kommer stormende opp og sier det er til meg. Jeg går ned og der står en nydelig jente i døra, 14-17 år gammel, store mørkebrune øyne og langt brunt hår. Hun står bare rett opp og ned og ser. Hei...sier hun.. "Du kjenner ikke meg"... Hm, nei...Jeg sa ikke noe bare kikket og ventet. "Og jeg kjenner ikke deg" sier hun og stirrer inn i rommet. Har du tid, spør hun. Nei sier jeg, akkurat nå er jeg opptatt og skal snart reise. Hvor da kommer det fra henne. Jeg sier at jeg skal til byen og beveger meg for å lukke døra. Kan du kjøre meg!? Sier jenta. Og står like stille og er rar. Nei sier jeg og nå må du gå. Og så tar jeg døra. Hun forsvinner nedover gården og i vinduene ser vi at de er flere i flokk som går rundt og ringer på i gata. Hva i all verden var det der? 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hei, Det kan være alt fra ungdommelige streker (sannsynligvis), til mer organisert kartlegging av hvilket hus som har hvilke verdier, med tanke på senere innbrudd. Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Det var i hvert fall noe muffens. Har du sett Children of the Corn? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. august 2010 Forfatter Skrevet 22. august 2010 Det var i hvert fall noe muffens. Har du sett Children of the Corn? Ja, men det er noen år siden. Hehe... 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 ''Hva i all verden var det der?'' Trolig rekognisering før innbruddsraid- 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 sikkert sånne romenere.. Frekke fæle folk... 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 sikkert sånne romenere.. Frekke fæle folk... Mener du sigøynere? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Mener du sigøynere? vet ikke hva de er for noe jeg. men ser en del damer fra romania som sitter langs gatene og tigger penger, eller går bort til folk for å tigge... 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 vet ikke hva de er for noe jeg. men ser en del damer fra romania som sitter langs gatene og tigger penger, eller går bort til folk for å tigge... Vet du at de er fra Romania? 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 sikkert sånne romenere.. Frekke fæle folk... Akkurat slik generaliserte de om jøder for 80 år siden. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Vet du at de er fra Romania? samme hvor de er fra! de er sykt irriterende uansett... 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Akkurat slik generaliserte de om jøder for 80 år siden. mye mulig det... 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 mye mulig det... Ja, og det er i grunnen noe du bør lære av. Du husker kanskje noe Arnulf Øverland skrev? ''Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der og glemme!'' Til ettertanke! 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 samme hvor de er fra! de er sykt irriterende uansett... Hva er det som er så "sykt irriterende" med dem? 0 Siter
Angustia Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 samme hvor de er fra! de er sykt irriterende uansett... Hvorfor tror du de befinner seg i denne ydmykende situasjonen? For å irritere deg? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hva er det som er så "sykt irriterende" med dem? de steller seg oppå deg for å tigge om penger. Er ikke det irriterende så vet ikke jeg... 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hvorfor tror du de befinner seg i denne ydmykende situasjonen? For å irritere deg? gudene vet... 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Ja, og det er i grunnen noe du bør lære av. Du husker kanskje noe Arnulf Øverland skrev? ''Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der og glemme!'' Til ettertanke! ok 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 de steller seg oppå deg for å tigge om penger. Er ikke det irriterende så vet ikke jeg... Unnskyld, men nå måtte jeg le. Hvis det er "irriterende" at folk ber om penger, hva er det da å bli utsatt for slike fordommer som i denne tråden? Det er da mye verre. Eller, hvor "irriterende" er det ikke da å være så fattig at man må tigge om penger? Har du ikke tenkt på det? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Unnskyld, men nå måtte jeg le. Hvis det er "irriterende" at folk ber om penger, hva er det da å bli utsatt for slike fordommer som i denne tråden? Det er da mye verre. Eller, hvor "irriterende" er det ikke da å være så fattig at man må tigge om penger? Har du ikke tenkt på det? hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.