Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gudene vet...

''gudene vet...''

Kanskje det, men det er vel ikke til hinder for å tilegne seg litt kunnskap sjøl også?

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

25

• Sør

23

• mariaflyfly

8

• Katt-ja

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''gudene vet...''

Kanskje det, men det er vel ikke til hinder for å tilegne seg litt kunnskap sjøl også?

det bryr jeg meg fint lite om :)

Skrevet

hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...

Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?

Skrevet

det bryr jeg meg fint lite om :)

Du er ærlig, det skal du ha!

Men hvorfor bryr du deg fint lite? Bor du i ei vakuumboble avsondra fra resten av verden og samfunnet her til lands?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?

Vet du noe om hvordan de har råd å komme hit? Og hvordan de bor her?

Skrevet

Du er ærlig, det skal du ha!

Men hvorfor bryr du deg fint lite? Bor du i ei vakuumboble avsondra fra resten av verden og samfunnet her til lands?

hehe, mye mulig jeg gjør det :P Det er ikke mye jeg får gjort med det uansett, derfor blir det til at jeg ikke bryr meg...

Skrevet

hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...

''hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...''

Du er ufrivillig morsom, det skal du ha :)

Skrevet

Vet du noe om hvordan de har råd å komme hit? Og hvordan de bor her?

Det er nok veldig variabelt.

Noen blir smuglet av menneskesmuglere. De betaler dem fordi det er så jævlig der de bor at de er desperate for å komme seg til et annet sted.

Andre er en del av grupper som har reist i årevis. Det er en fare for at vi nå behandler disse omtrent som vi (samfunnet) behandlet samene for noen tiår siden.

Andre er her som individer.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

hehe, mye mulig jeg gjør det :P Det er ikke mye jeg får gjort med det uansett, derfor blir det til at jeg ikke bryr meg...

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Skrevet

hjelper ikke mye for meg å lese det dessverre .... :)

Hvorfor hjelper det ikke mye?

Hva hvis det var deg?

Skrevet

Hvorfor hjelper det ikke mye?

Hva hvis det var deg?

men det er ikke meg..

Skrevet

''hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...''

Du er ufrivillig morsom, det skal du ha :)

hva er morsomt med det?

Gjest Sørøst
Skrevet

Ja, og det er i grunnen noe du bør lære av.

Du husker kanskje noe Arnulf Øverland skrev?

''Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!''

Til ettertanke!

For da være grenser for å være naiv!

Skrevet

hva er morsomt med det?

Hva som er morsomt med det, har Sør forklart for deg...

''Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?''

Skrevet

Hva som er morsomt med det, har Sør forklart for deg...

''Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?''

det vet jeg ikke.. Men hvor mye penger gir du de som kommer bort til deg å tigger?

Skrevet

det vet jeg ikke.. Men hvor mye penger gir du de som kommer bort til deg å tigger?

Veldig få tiggere her jeg bor, det skal sies...

Skrevet

Jeg gir svært lite til de som tigger, selv om jeg ofte smiler eller forsøker å være vennlig med dem. De er mennesker i en jævlig situasjon, i et land som bugner av overflod.

Poenget er at man har sympati og empati for deres situasjon.

Derimot overfører jeg flere tusen kroner i måneden til andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...