Angustia Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 gudene vet... ''gudene vet...'' Kanskje det, men det er vel ikke til hinder for å tilegne seg litt kunnskap sjøl også? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 ''gudene vet...'' Kanskje det, men det er vel ikke til hinder for å tilegne seg litt kunnskap sjøl også? det bryr jeg meg fint lite om 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra... Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse? 0 Siter
Angustia Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 det bryr jeg meg fint lite om Du er ærlig, det skal du ha! Men hvorfor bryr du deg fint lite? Bor du i ei vakuumboble avsondra fra resten av verden og samfunnet her til lands? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse? Vet du noe om hvordan de har råd å komme hit? Og hvordan de bor her? 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 det bryr jeg meg fint lite om Dette diktet ble skrevet forrige gang folk brydde seg "fint lite": http://www.barnasrett.no/Dikt/du_ma_ikke_sove.htm Det er et klokt dikt. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Du er ærlig, det skal du ha! Men hvorfor bryr du deg fint lite? Bor du i ei vakuumboble avsondra fra resten av verden og samfunnet her til lands? hehe, mye mulig jeg gjør det Det er ikke mye jeg får gjort med det uansett, derfor blir det til at jeg ikke bryr meg... 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Dette diktet ble skrevet forrige gang folk brydde seg "fint lite": http://www.barnasrett.no/Dikt/du_ma_ikke_sove.htm Det er et klokt dikt. hjelper ikke mye for meg å lese det dessverre .... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra... ''hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...'' Du er ufrivillig morsom, det skal du ha 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Vet du noe om hvordan de har råd å komme hit? Og hvordan de bor her? Det er nok veldig variabelt. Noen blir smuglet av menneskesmuglere. De betaler dem fordi det er så jævlig der de bor at de er desperate for å komme seg til et annet sted. Andre er en del av grupper som har reist i årevis. Det er en fare for at vi nå behandler disse omtrent som vi (samfunnet) behandlet samene for noen tiår siden. Andre er her som individer. Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 hehe, mye mulig jeg gjør det Det er ikke mye jeg får gjort med det uansett, derfor blir det til at jeg ikke bryr meg... Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 hjelper ikke mye for meg å lese det dessverre .... Hvorfor hjelper det ikke mye? Hva hvis det var deg? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hvorfor hjelper det ikke mye? Hva hvis det var deg? men det er ikke meg.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 ''hvorfor skal de komme HIT å tigge om penger?? Da kan de vel like godt dra dit de kom fra...'' Du er ufrivillig morsom, det skal du ha hva er morsomt med det? 0 Siter
Gjest Sørøst Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Ja, og det er i grunnen noe du bør lære av. Du husker kanskje noe Arnulf Øverland skrev? ''Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der og glemme!'' Til ettertanke! For da være grenser for å være naiv! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 hva er morsomt med det? Hva som er morsomt med det, har Sør forklart for deg... ''Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?'' 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hva som er morsomt med det, har Sør forklart for deg... ''Så hvis du bodde et lutfattig sted, med millioner av andre lutfattige mennesker, så ville du satt deg ned på gaten og tigget der, i stedet for å tigge der det faktisk er mennesker som har flust med penger å avse?'' det vet jeg ikke.. Men hvor mye penger gir du de som kommer bort til deg å tigger? 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 men det er ikke meg.. Nei, men hva hvis det var det? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 det vet jeg ikke.. Men hvor mye penger gir du de som kommer bort til deg å tigger? Veldig få tiggere her jeg bor, det skal sies... 0 Siter
Sør Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 det vet jeg ikke.. Men hvor mye penger gir du de som kommer bort til deg å tigger? Jeg gir svært lite til de som tigger, selv om jeg ofte smiler eller forsøker å være vennlig med dem. De er mennesker i en jævlig situasjon, i et land som bugner av overflod. Poenget er at man har sympati og empati for deres situasjon. Derimot overfører jeg flere tusen kroner i måneden til andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.