Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men hva hvis det var det?

da vet jeg ikke...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

25

• Sør

23

• mariaflyfly

8

• Katt-ja

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Veldig få tiggere her jeg bor, det skal sies...

Det er heller ikke noe reelt problem i Oslo - jeg går rundt i sentrum hver uke (inkl. Grønland, Karl Johan, Grünerløkka, Bogstadveien, Youngstorget), og blir meget sjeldent plaget av tiggere. Vanligvis sitter de stille på bakken og har en kopp foran seg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Veldig få tiggere her jeg bor, det skal sies...

ja men hvis du er i oslo eller et annet sted hvor det kryr av de?

Skrevet

Jeg gir svært lite til de som tigger, selv om jeg ofte smiler eller forsøker å være vennlig med dem. De er mennesker i en jævlig situasjon, i et land som bugner av overflod.

Poenget er at man har sympati og empati for deres situasjon.

Derimot overfører jeg flere tusen kroner i måneden til andre.

tror de driter i om du smiler og er vennlig, så lengde de ikke får noe penger...

ShitDiddelyDo
Skrevet

De sitter helt stille eller står utstilt som statuer eller Ole Brumm.

Skrevet

hvem gjør det?

Skrevet

Har ikke vært et "sted hvor det kryr av de"...

Kanskje jeg hadde gitt noe, kanskje ikke.

Men jeg hadde uansett hatt mer sympati for dem enn forakt.

Og jeg gir en god del fast til diverse organisasjoner - i tillegg til bidrag i akutte situasjoner. Så jeg føler meg ikke veldig truffet...

Skrevet

tror de driter i om du smiler og er vennlig, så lengde de ikke får noe penger...

De er mennesker, de også. Og de er like forskjellige som alle andre. De er bare fattige.

Skrevet

Jeg har sett Ibsen og en hel del andre, men Ole Brum har jeg gått glipp av! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

De er mennesker, de også. Og de er like forskjellige som alle andre. De er bare fattige.

rart du ikke gir mye penger til de da, om du syntes så synd på de...

Skrevet

Hvor i Oslo "kryr" det av tiggere?

Skrevet

Hvor i Oslo "kryr" det av tiggere?

i sentrum. jeg jobber der, så jeg ser nok av de...

Skrevet

rart du ikke gir mye penger til de da, om du syntes så synd på de...

Fordi jeg sender penger direkte til personer i andre land, som ikke har muligheten til å komme til Norge.

Det betyr at de kan få øyeoperasjon, så de kan se (og jobbe). Eller hjelp med et avdrag på huslån. Eller hjelp til å studere for å bli sykepleier.

Tenker du kun på deg selv?

Skrevet

Jeg er i sentrum hele tiden, og det "kryr" overhodet ikke av tiggere. Ikke engang på Karl Johan.

Ja, det finnes noen der, men det er et problem for dem, og ikke for oss som kan gå forbi.

Skrevet

..og det er tydelig at du, når du ser dem, ikke blir lei deg ved tanken på deres usle liv, men irritert over at de forstyrrer ditt fantastiske liv. Jeg husker også dine innlegg ang. Haiti og ofrene der, var ikke det deg, da? Som syntes det var plagsomt med alt maset om dem som hadde det vondt.

Huff, jeg er glad for at jeg er 110% sikker på at det ikke skulle kunne vise seg at du egentlig er min datter/sønn.

Skrevet

men det er ikke meg..

Er det mulig???!!

Beklager..men jeg blir så skremt over at det går mennesker rundt i Norge idag med slike holdninger!! Helt sykt spør du meg :-((

Gjest verinoca
Skrevet

men det er ikke meg..

Nok en gang viser du hvor uintelligent du er. Stakkar deg.

Skrevet

..og det er tydelig at du, når du ser dem, ikke blir lei deg ved tanken på deres usle liv, men irritert over at de forstyrrer ditt fantastiske liv. Jeg husker også dine innlegg ang. Haiti og ofrene der, var ikke det deg, da? Som syntes det var plagsomt med alt maset om dem som hadde det vondt.

Huff, jeg er glad for at jeg er 110% sikker på at det ikke skulle kunne vise seg at du egentlig er min datter/sønn.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4416420

Det fremkommer også her.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nok en gang viser du hvor uintelligent du er. Stakkar deg.

takk =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...