Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

takk =)

Det er seriøst skremmende at enkelte har så lite empati. I kombinasjon med intelligens er slike mennesker livsfarlige. Godt det ikke gjelder deg.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

25

• Sør

23

• mariaflyfly

8

• Katt-ja

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hehe, mye mulig jeg gjør det :P Det er ikke mye jeg får gjort med det uansett, derfor blir det til at jeg ikke bryr meg...

Med fare for å høres ut som ei gammel dame: Jeg hadde skammet meg dypt inn i sjela dersom jeg var en av dine foreldre.

Jeg har sjelden eller aldri vært ute for lignende arroganse eller vært vitne til den grad av mangel på empati som du flagger på dol. Og det er ikke første gang, så jeg burde egentlig ikke la meg provosere.

Likevel gjør jeg det, for jeg har virkelig aldri sett makan. Du skulle skamme deg. Virkelig. Og så hadde du hatt virkelig godt av å kjenne fattigdom på din egen kropp.

Jeg fatter ikke at det er mulig. Dette er virkelig trist.

Skrevet

Med fare for å høres ut som ei gammel dame: Jeg hadde skammet meg dypt inn i sjela dersom jeg var en av dine foreldre.

Jeg har sjelden eller aldri vært ute for lignende arroganse eller vært vitne til den grad av mangel på empati som du flagger på dol. Og det er ikke første gang, så jeg burde egentlig ikke la meg provosere.

Likevel gjør jeg det, for jeg har virkelig aldri sett makan. Du skulle skamme deg. Virkelig. Og så hadde du hatt virkelig godt av å kjenne fattigdom på din egen kropp.

''Med fare for å høres ut som ei gammel dame: Jeg hadde skammet meg dypt inn i sjela dersom jeg var en av dine foreldre. ''

Så enig, så enig. Og - gamle damer kan også være kloke ;)

Skrevet

og hvor skammelig er det ikke å si at andre burde føle fattigdom?

De fleste av de jeg kjenner er akkurat som meg, derfor er det bare naturlig å være sånn...

Skrevet

og hvor skammelig er det ikke å si at andre burde føle fattigdom?

De fleste av de jeg kjenner er akkurat som meg, derfor er det bare naturlig å være sånn...

Dette har du skyldt på før, og det sier fortsatt ganske mye mer om ditt nettverk enn noe annet.

Jeg står for at jeg mener du hadde trengt å kjenne det på egen kropp. Eller i det minste kjenne godt til noen nært deg som hadde vært i den situasjonen. Forhåpentligvis ville du endt opp med en noe mer nyansert syn etter dette.

Skrevet

Dette har du skyldt på før, og det sier fortsatt ganske mye mer om ditt nettverk enn noe annet.

Jeg står for at jeg mener du hadde trengt å kjenne det på egen kropp. Eller i det minste kjenne godt til noen nært deg som hadde vært i den situasjonen. Forhåpentligvis ville du endt opp med en noe mer nyansert syn etter dette.

skyldt på? skylder ikke på noe jeg. Det er bare slik det er..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har sett Ibsen og en hel del andre, men Ole Brum har jeg gått glipp av! ;-)

Med vennlig hilsen

Ole Brumm pleier å stå utenfor Stortinget.

Skrevet

tåpelig =)

Ikke noen tilfeldighet, selv om ikke engang jeg tror de fleste frp'ere har dine holdninger.

Skrevet

Ole Brumm pleier å stå utenfor Stortinget.

Meget passende! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

skyldt på? skylder ikke på noe jeg. Det er bare slik det er..

Jeg innser at dette er som å snakke til en vegg, så jeg skal snart gi meg. Men du mener altså at det er helt ok å la være å bry seg om andre mennesker som ikke har det like godt som deg. Og siden alle vennene dine gjør det også, så er det ihvertfall helt greit.

Vi som er vokst opp i Norge er født med sølvskje i ræva sammenlignet med en del andre mennesker. Det er vår forbanna plikt å bidra til å hjelpe andre som ikke har trukket vinnerloddet. Dette er selvfølgelig helt fremmed for deg, men du kan jo ofre det en liten tanke i blant.

Skrevet

Jeg innser at dette er som å snakke til en vegg, så jeg skal snart gi meg. Men du mener altså at det er helt ok å la være å bry seg om andre mennesker som ikke har det like godt som deg. Og siden alle vennene dine gjør det også, så er det ihvertfall helt greit.

Vi som er vokst opp i Norge er født med sølvskje i ræva sammenlignet med en del andre mennesker. Det er vår forbanna plikt å bidra til å hjelpe andre som ikke har trukket vinnerloddet. Dette er selvfølgelig helt fremmed for deg, men du kan jo ofre det en liten tanke i blant.

jeg syns selvfølgelig det er trist for de som er fattige, men jeg gir ikke til organisasjoner og slike ting for det...

Gjest annlovinda
Skrevet

Så enig med deg - bra innlegg :)

Skrevet

jeg syns selvfølgelig det er trist for de som er fattige, men jeg gir ikke til organisasjoner og slike ting for det...

Nei, for det angår jo ikke deg. Så deilig lettvindt.

Skrevet

''Med fare for å høres ut som ei gammel dame: Jeg hadde skammet meg dypt inn i sjela dersom jeg var en av dine foreldre. ''

Så enig, så enig. Og - gamle damer kan også være kloke ;)

Det er sant :)

Skrevet

Så enig med deg - bra innlegg :)

Takk skal du ha. Jeg ser omtrent rødt av denne type holdninger, spesielt når de flagges helt åpenlyst.

Det verste er at det tilsynelatende er blitt helt stuereint å mene ganske ekle ting.

Skrevet

Takk skal du ha. Jeg ser omtrent rødt av denne type holdninger, spesielt når de flagges helt åpenlyst.

Det verste er at det tilsynelatende er blitt helt stuereint å mene ganske ekle ting.

''Det verste er at det tilsynelatende er blitt helt stuereint å mene ganske ekle ting.''

Det er nettopp det som er så farlig. VG og Dagbladets diskusjonssider er fullt av folk som vil "utrydde innvandrere" (og de mener utrydde) samt de mer "moderate", at bare å mangle empati blir jo nesten normalt i forhold.

Jeg heller mer og mer til at vi i stedet for en førstegangstjeneste, sender folk for å jobbet et år i flyktningeleire i Afrika. Så får man håpe at de lærer noe der.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kanskje det var noen fra en sekt, som ville evangelisere for et eller annet? Og så foreslo hun å sitte på med deg for å få pratet om det?

Skrevet

''Det verste er at det tilsynelatende er blitt helt stuereint å mene ganske ekle ting.''

Det er nettopp det som er så farlig. VG og Dagbladets diskusjonssider er fullt av folk som vil "utrydde innvandrere" (og de mener utrydde) samt de mer "moderate", at bare å mangle empati blir jo nesten normalt i forhold.

Jeg heller mer og mer til at vi i stedet for en førstegangstjeneste, sender folk for å jobbet et år i flyktningeleire i Afrika. Så får man håpe at de lærer noe der.

Med vennlig hilsen

''Jeg heller mer og mer til at vi i stedet for en førstegangstjeneste, sender folk for å jobbet et år i flyktningeleire i Afrika. Så får man håpe at de lærer noe der.

''

Det er jo lov å håpe. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er utrolig mange skremmende holdninger ute blant folk - dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...