Gå til innhold

Selvangivelse - ikke levert???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I år valgte jeg å ikke svare på selvangivelsen, da den så nogenlunde ok ut. (sjekket ikke alle tall). Fikk vite at jeg ikke trengte å gjøre noe dersom den tilsendte var ok. Var nå tilfeldigvis inne på skatteetaten.no og skulle sjekke noe, der står det som status at "ligningen din for 2009 er ikke levert(på internett)"??? Hva betyr dette? Jeg har fått restskatt og tilsendt innbetalingsblanketter, da er vel ligningen levert? Eller tar jeg feil nå? Blir det noe kluss med dette? Noen som vet?

Skrevet

Det er helt riktig at du ikke trengte å gjøre noe som helst dersom du ikke hadde endringer/tilføyelser til det utkastet du mottok i våres. Dette kalles "stille aksept".

Jeg antar du fikk skatteoppgjøret i juni, og i såfall er ligningen ferdig (med mindre du menere den er uriktig).

Jeg antar at det du leste bare betyr at du ikke har levert selvangivelsen over internett, og det stemmer jo - du benyttet deg av stille aksept.

Skrevet

Det er helt riktig at du ikke trengte å gjøre noe som helst dersom du ikke hadde endringer/tilføyelser til det utkastet du mottok i våres. Dette kalles "stille aksept".

Jeg antar du fikk skatteoppgjøret i juni, og i såfall er ligningen ferdig (med mindre du menere den er uriktig).

Jeg antar at det du leste bare betyr at du ikke har levert selvangivelsen over internett, og det stemmer jo - du benyttet deg av stille aksept.

Okai, ja det var ikke noe problem i fjor, men da fikk jeg heller ikke denne meldingen på skatteetatens sider.. Men ja, jeg har fått oppgjør og innbetalingsblanketter... så da er nok alt i orden. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...