Gå til innhold

Storebror - og alle andre - ser deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://online.no/tips_rad/mobilen/sju_ting_om_facebook_places.jsp

Jeg syns dette er skremmende, jeg. Tenk hva denne funksjonen potensielt kan (mis-)brukes til!

Jo da, det er selvsagt frivillig. Men hva med hvordan teknikken kan brukes i "feil" hender, hos datakyndige?

"Mindreårige får kun se sine venner", skriver de. Å ja, hvem skal ha kontroll over det da?

Jeg kan ikke fatte at dette kan godtas av datatilsynet, jeg.

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er en av disse særingene som hele tiden har boikotta Facebook.

Jo mer jeg leser desto smartere ser jeg at jeg var. :)

Skrevet

''Jeg er en av disse særingene som hele tiden har boikotta Facebook.''

Jeg er også en slik særing som ikke er på Facebook, men jeg vet ikke om jeg vil karakterisere det som en "boikott" fra min side, da. I det legger jeg en atskillig mer bevisst tankemåte rundt handlingen (eller fraværet av sådan!). :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg er en av disse særingene som hele tiden har boikotta Facebook.''

Jeg er også en slik særing som ikke er på Facebook, men jeg vet ikke om jeg vil karakterisere det som en "boikott" fra min side, da. I det legger jeg en atskillig mer bevisst tankemåte rundt handlingen (eller fraværet av sådan!). :-)

Første gang jeg hørte om Facebook var rundt regna da alle andre hørte om det: Nemlig via media i en svær overskrift som lød noe lignende dette: VG FORTELLER DEG OM KJENDISENES HEMMELIGE NETTKLUBB, eller noe sånt.

Plutselig skulle alle inn der - og noen måneder senere var nesten alle der.

Jeg syntes det ble for dumt.

Det må dog sies at jeg registrerte meg for noen måneder siden for å se, og fikk konstatert det jeg trodde. Dvs - det var mye mer ubrukelig enn jeg trodde. Så jeg avslutta etter 24 timer eller så. :)

Skrevet

Første gang jeg hørte om Facebook var rundt regna da alle andre hørte om det: Nemlig via media i en svær overskrift som lød noe lignende dette: VG FORTELLER DEG OM KJENDISENES HEMMELIGE NETTKLUBB, eller noe sånt.

Det må dog sies at jeg registrerte meg for noen måneder siden for å se, og fikk konstatert det jeg trodde. Dvs - det var mye mer ubrukelig enn jeg trodde. Så jeg avslutta etter 24 timer eller så. :)

:-)

Gjest verinoca
Skrevet

Foreløpig gjelder dette bare i Amerika, står det nederst. Men takk for link, jeg har endret innstillingene mine i privacy.

Skrevet

Jeg synes Facebook er genialt,- til å holde en viss kontakt med folk man egentlig gjerne vil holde kontakten med, men hvor det koker vekk i hverdagens travelhet.

Jeg har som "FB-venner" gamle skolekamerater (som var nære, men jeg ikke har sett på 25-30 år) og kusiner og fettere som jeg heller aldri ville ha hatt kontakt med i virkeligheten (de bor i et annet land). Jeg hygger meg med å se deres statusoppdateringer og følge med litt i deres liv. Nå skal det sies at mine gamle venner og familie ikke er av den teite typen som legger ut pinlige ting i hytt og pine ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes Facebook er genialt,- til å holde en viss kontakt med folk man egentlig gjerne vil holde kontakten med, men hvor det koker vekk i hverdagens travelhet.

Jeg har som "FB-venner" gamle skolekamerater (som var nære, men jeg ikke har sett på 25-30 år) og kusiner og fettere som jeg heller aldri ville ha hatt kontakt med i virkeligheten (de bor i et annet land). Jeg hygger meg med å se deres statusoppdateringer og følge med litt i deres liv. Nå skal det sies at mine gamle venner og familie ikke er av den teite typen som legger ut pinlige ting i hytt og pine ;)

Det kan jeg forstå.

Men jeg for min del er ikke interessert i at folk jeg ikke har sett på tjue år, eller av en eller annen grunn ikke har kontakt med lenger, plutselig skal vite mer om meg enn de allerede gjør, og jeg har ikke noe behov for å vite noe om dem. ;)

Skrevet

Samme erfaring som jeg :)

Pga facebook hadde vi søskenbarntreff igår, og for noen uker siden hadde vi reunion for oss som gikk i samme klasse for 25 år siden. Utrolig gøy:)) Hadde aldri blitt igangsatt uten at vi hadde laga ei gruppe for oss på FB.

For meg som har venner spredt ut over hele Norge, og også noen i andre land, så er FB en fantastisk oppfinnelse :)

Det er masse sprøtt som legges ut der av enkelte, men sånn er det jo også i RL. Noen vet ikke å oppføre seg ute, men vi andre trenger jo ikke la være å gå ut døra allikevel ;-)

Skrevet

Me too! Du och jag. *Dulte* :0D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Me too! Du och jag. *Dulte* :0D

Jeg har en kompis til som ikke er der. Pluss broderen. Da vet jeg om fire. Jippi! :)

Skrevet

Jeg har en kompis til som ikke er der. Pluss broderen. Da vet jeg om fire. Jippi! :)

Count me in! Nok en dult til deg :-p

ShitDiddelyDo
Skrevet

Count me in! Nok en dult til deg :-p

Nå mister jeg snart fordommer mot dolere. Minst 3 er ikke på Facebook, og i går viste det seg at flertallet av dols kvinner synes det er like absurd som meg å dra med seg kjæresten sin på shoppingtur hver eneste lørdag.

Skrevet

Nå mister jeg snart fordommer mot dolere. Minst 3 er ikke på Facebook, og i går viste det seg at flertallet av dols kvinner synes det er like absurd som meg å dra med seg kjæresten sin på shoppingtur hver eneste lørdag.

RO(T)FL! Viser bare at det ikke er lurt å undervurdere dolere eller kvinner generelt ;-D

Skrevet

Nå er det like før du slutter å kalle det for "kjerringforum" også? ;-)

Skrevet

Som man reder, så ligger man. Gir man sånne tullinger privat info, misbruker de den bak din rygg. Gjør som meg - hold deg unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...