Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en formel for å beregne hvilestoffskiftet, men jeg får det ikke til.

Formelen er: 655 + 9.56 x vekt(kg) + 1.85 x høyde(cm) - 4.68 x alder

Det er også et eksempel på utregning, 71 kg, 42 år og 172 cm. Resultatet skal bli 1455. Når jeg regner det ut blir det 3.4. Jeg har tydeligvis glemt en del av mattekunnskapene.

Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Husk å multiplisere før du legger sammen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det hjalp. Takk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det enkleste er at du regner ut det som skal ganges sammen først, for seg. Så kan du legge de resultatene sammen etterpå.

Skrevet

Det enkleste er at du regner ut det som skal ganges sammen først, for seg. Så kan du legge de resultatene sammen etterpå.

Jeg har gjort det. Hadde glemt at jeg måtte gange før jeg la sammen. Lenge siden videregående, og matte var ikke mitt favorittfag.

Vet du noe om hvilken effekt økt muskelmasse har på hvilestoffskiftet?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Vet du om økt muskelmasse har innvirkning på hvilestoffskiftet?

Skrevet

Vet du om økt muskelmasse har innvirkning på hvilestoffskiftet?

Ja, økt muskelmasse gir økt hvilestoffskifte.

Med vennlig hilsen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har gjort det. Hadde glemt at jeg måtte gange før jeg la sammen. Lenge siden videregående, og matte var ikke mitt favorittfag.

Vet du noe om hvilken effekt økt muskelmasse har på hvilestoffskiftet?

Nei, beklager. Det er matte jeg er god på, ikke medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...