Gå til innhold

Ta lappen på 14 dager

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har hørt at det skal være mulig å ta lappen på 14 dager. Tror det var i Steinkjer, men jeg husker ikke helt.

Noen som har hørt om dette og er det dyrere enn å ta lappen på vanlig måte?

Gjest min datter har gjort dette
Skrevet

Det er mange steder de har slike kurs med all kjøreopplæringa i løpet av kort tid. Både 1 og 2 uker. Men selve oppkjøringa er det ofte ventetid på, i store deler av landet. For den må selvsagt taes hos biltilsynet. Og teorien må være tatt før man meldes opp til oppkjøring.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er mange steder de har slike kurs med all kjøreopplæringa i løpet av kort tid. Både 1 og 2 uker. Men selve oppkjøringa er det ofte ventetid på, i store deler av landet. For den må selvsagt taes hos biltilsynet. Og teorien må være tatt før man meldes opp til oppkjøring.

Hva koster det?

Skrevet

Hva koster det?

Datteren min betalte litt over 17000 for 2 ukers intensiv opplæring. Da var all kjøreopplæring med så som langkjøring, glattkjøring og vanlige kjøretimer.

I tillegg kom teoriprøven på litt under 500,-

Skrevet

Datteren min betalte litt over 17000 for 2 ukers intensiv opplæring. Da var all kjøreopplæring med så som langkjøring, glattkjøring og vanlige kjøretimer.

Da hadde hun kjøretimer 3 dager begge disse to ukene, altså totalt 6 dager.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det var ikke dyrt. Datteren min mente det kostet 40.000.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da hadde hun kjøretimer 3 dager begge disse to ukene, altså totalt 6 dager.

Takk for informasjon:-)

Skrevet

Det var ikke dyrt. Datteren min mente det kostet 40.000.

Jeg vet min datter også sjekket ukes kurs i brønnøysund. Der var det nok dyrere for en uke, tror det var ca 25000. Og da var samme opplæring på 1 uke. Men tror det var inkludert overnatting, men ikke mat så klart. Men i tillegg ville det blitt dyre flybilletter.

Det var i våres min datter tok kurs over 2 uker og betalte litt over 17000, så det kan ikke ha gått opp veldig mye på den tida.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg vet min datter også sjekket ukes kurs i brønnøysund. Der var det nok dyrere for en uke, tror det var ca 25000. Og da var samme opplæring på 1 uke. Men tror det var inkludert overnatting, men ikke mat så klart. Men i tillegg ville det blitt dyre flybilletter.

Det var i våres min datter tok kurs over 2 uker og betalte litt over 17000, så det kan ikke ha gått opp veldig mye på den tida.

Da får jeg ringe og sjekke rundt omkring. Jeg trodde de bare hadde dette tilbudet i Nord-Trøndelag, skjønner du:-)

Skrevet

Da får jeg ringe og sjekke rundt omkring. Jeg trodde de bare hadde dette tilbudet i Nord-Trøndelag, skjønner du:-)

Drammen har iallefall :)

Skrevet

En ting er hva det koster med et sånt intensivkurs, men to uker er jo ikke veldig lang tid å lære å kjøre bil på. Å kjøre opp mener jeg å huske kostet 1500kr eller noe sånt? Så dersom man må kjøre opp flere ganger kan det fort bli en del dyrere.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

En ting er hva det koster med et sånt intensivkurs, men to uker er jo ikke veldig lang tid å lære å kjøre bil på. Å kjøre opp mener jeg å huske kostet 1500kr eller noe sånt? Så dersom man må kjøre opp flere ganger kan det fort bli en del dyrere.

Hun må jo ha en del øvelseskjøring først da.

Skrevet

Tar du et slikt kurs er prisen for oppkjøring med i pakka. Iallefall var det det i pakka min datter tok i våres. Det eneste utenom var som sagt teoriprøven. Den burde absolutt være unnagjort først, så man slipper å vente ennå lenger før man blir oppmeldt til oppkjøring.

Men stryker man kommer det fort ekstra utgifter. Da må man (om jeg ikke tar helt feil) betale oppkjøring, betale leie av bil til kjørelærer, og gjerne 1 kjøretime i forkant. Da kommer det fort på 2500-3000. Og MANGE stryker, strykprosenten er stor.

For å ta et slikt kurs må man helst ha kjørt en del med foreldrene eller andre i forkant.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tar du et slikt kurs er prisen for oppkjøring med i pakka. Iallefall var det det i pakka min datter tok i våres. Det eneste utenom var som sagt teoriprøven. Den burde absolutt være unnagjort først, så man slipper å vente ennå lenger før man blir oppmeldt til oppkjøring.

Men stryker man kommer det fort ekstra utgifter. Da må man (om jeg ikke tar helt feil) betale oppkjøring, betale leie av bil til kjørelærer, og gjerne 1 kjøretime i forkant. Da kommer det fort på 2500-3000. Og MANGE stryker, strykprosenten er stor.

For å ta et slikt kurs må man helst ha kjørt en del med foreldrene eller andre i forkant.

Hun tar trafikalt grunnkurs i dag:-)

Skrevet

Hun tar trafikalt grunnkurs i dag:-)

Fint - da er hun jo klar til å begynne å øvekjøre med dere :)

Vil anbefale henne å begynne å lese på teorien og ta den prøven raskt også. Fon den må være bestått før kjørelærer kan melde henne opp til førerprøven. Og den gjør det ikke noe om man tar tidlig om det skulle drøye heller. For den er gyldig i 3 år.

Skrevet

Ja du har nok rett i at den første oppkjøringen er med i pakken, men det kan fort bli dyrt dersom man stryker flere ganger.

Skrevet

Hun må jo ha en del øvelseskjøring først da.

Det funket ikke å øvelseskjøre med mine foreldre. Mamma turte ikke, og jeg og pappa endte bestanding opp som uvenner der jeg truet med å gå ut av bilen å gå hjem, mens han skrek at det kunne jeg bare gjøre ;-)

Men det er uten tvil myye å spare dersom man får øvelseskjørt en del hjemme først.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det funket ikke å øvelseskjøre med mine foreldre. Mamma turte ikke, og jeg og pappa endte bestanding opp som uvenner der jeg truet med å gå ut av bilen å gå hjem, mens han skrek at det kunne jeg bare gjøre ;-)

Men det er uten tvil myye å spare dersom man får øvelseskjørt en del hjemme først.

Sønnen vår som et over 2 år yngre, har allerede tatt trafikalt grunnkurs og har begynt å øvelseskjøre med faren. Har ikke hørt annet enn at det fungerer fint:-)

Skrevet

Sønnen vår som et over 2 år yngre, har allerede tatt trafikalt grunnkurs og har begynt å øvelseskjøre med faren. Har ikke hørt annet enn at det fungerer fint:-)

''Sønnen vår som et over 2 år yngre''

2 år yngre enn..? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...