Gå til innhold

Ta lappen på 14 dager

Anbefalte innlegg

Gjest min datter har gjort dette
Skrevet

Ja du har nok rett i at den første oppkjøringen er med i pakken, men det kan fort bli dyrt dersom man stryker flere ganger.

Ja, det gjør det. Men det gjør det jo også om du stryker om du har vanlig kjøreopplæring?

Gjest min datter har gjort dette
Skrevet

''Sønnen vår som et over 2 år yngre''

2 år yngre enn..? :)

Enn datteren som nå skal begynne å ta lappen tenker jeg :)

Skrevet

Ja, det gjør det. Men det gjør det jo også om du stryker om du har vanlig kjøreopplæring?

Ja jeg tenkte bare at sjansen for å stryke kanskje var noe høyere ved et sånt intensivkurs. Jeg glemte dog å beregne at man som regel har øvelseskjørt en god del på forhånd før man begynner på et sånt kurs.

Skrevet

Enn datteren som nå skal begynne å ta lappen tenker jeg :)

Åja hehe., fikk først for meg at det var nickløsheita som skulle kjøre opp.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Sønnen vår som et over 2 år yngre''

2 år yngre enn..? :)

Over 2 år yngre enn 19 og et halvt:-)

Datteren vår fikk lappen i 18 årsgave, men kom aldri gang. Skole, skolerevy og russebuss ble prioritert. Nå skal hun ha et "friår" før hun begynner på studier og lappen skal ihvertfall være unnagjort på den tiden:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Åja hehe., fikk først for meg at det var nickløsheita som skulle kjøre opp.

He he, jeg har hatt lappen siden 1984:-)

Skrevet

Er det ikke veldig dumt å ta lappen på denne måten på Steinkjer og ikke få øvelse i å kjøre i Oslo?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Er det ikke veldig dumt å ta lappen på denne måten på Steinkjer og ikke få øvelse i å kjøre i Oslo?

Hun får øvelseskjøre i Oslo med oss:-)

Jeg tok også lappen på et lite sted, men jeg kjører bil i Oslo. Går fint det:-) Men nå blir det nok ikke Steinkjer da.

Skrevet

Det funket ikke å øvelseskjøre med mine foreldre. Mamma turte ikke, og jeg og pappa endte bestanding opp som uvenner der jeg truet med å gå ut av bilen å gå hjem, mens han skrek at det kunne jeg bare gjøre ;-)

Men det er uten tvil myye å spare dersom man får øvelseskjørt en del hjemme først.

'' jeg og pappa endte bestanding opp som uvenner der jeg truet med å gå ut av bilen å gå hjem, mens han skrek at det kunne jeg bare gjøre ;-)''

Huff :) Kan levende forestille meg det... Småstressa far og småstressa og tenåringshormonell datter - ingen god kombinasjon...

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det ikke veldig dumt å ta lappen på denne måten på Steinkjer og ikke få øvelse i å kjøre i Oslo?

''

Det spiller vel ingen rolle. Tar man lappen på 14 dager har man vel nødvendigvis øvelseskjørt en hel del først, og da sannsynligvis i Oslo og omegn, om det er der man bor.

Den store praktiseringen skjer uansett først etter at man har fått lappen.

Skrevet

Det funket ikke å øvelseskjøre med mine foreldre. Mamma turte ikke, og jeg og pappa endte bestanding opp som uvenner der jeg truet med å gå ut av bilen å gå hjem, mens han skrek at det kunne jeg bare gjøre ;-)

Men det er uten tvil myye å spare dersom man får øvelseskjørt en del hjemme først.

Jeg øvelseskjørte ikke privat, så jeg kjørte med kjørelærer i over et år (hadde ikke så ofte kjøretimer da), så sertifikatet ble spinndyrt.

Gjest Bestod 2 ukers intensivkurs
Skrevet

For over 15 år siden tok jeg et intensivkurs og stod faktisk både på teorien og selve oppkjøringen, til tross for at jeg godt kunne ha prøvekjørt mye mer. Satt meg bak rattet én måned for første gang før kurset som jeg meldte meg på ganske så spontant.

Rakk noen private kjøretimer litt her og der før selve kurset tok til, men kunne på langt nær det de andre kunne.

Gikk nå heldigvis bra og har ikke vært innblandet i uhell etterpå og ble raskt en trygg og god sjåfør, heelt objektivt selvsagt ;-)

Ja, det blir å legge ut mer penger der og da, men totalt sett blir det jo rimeligere da. Men går jo ut ifra at en del trening allerede er på plass og at man satser på å bestå alle prøver. I verste fall stryker man, og må betale litt ekstra for å kjøre opp på nytt.

Men det koster jo ekstra om man stryker ellers også vil jeg tro..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...