Gjest Ingen kakemons Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg baker sjelden, og aldri bløtkake. I dag har jeg kjøpt slike ferdige bunner og må smeise sammen noe i full fart fordi jeg får uventede gjester, og skal feire en forsinket bursdag. Det skal være mye syltetøyfyll og et lag med vaniljekrem, men også nok pisket krem til å ha mellom lagene og oppå (og til å rette opp skeive kanter!) Er det nok med en slik vanlig liten boks kremfløte til hver av de to kakene? Altså en boks kremfløte til hver kake? 0 Siter
laban Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Ja, det holder fint når du skal ha annet fyll i tillegg. 0 Siter
caprice Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Boks med kremfløte?? Det selges da kartong? Jeg ville kjøpe en 3dl. Tips: legg et lag med banan over vaniljekremen, det er kjempegodt. Jeg pleier også å blande syltetøy i kremen som er inni kaken, men jeg er ikke så glad i "bar" krem... 0 Siter
Speak Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Boks med kremfløte?? Det selges da kartong? Jeg ville kjøpe en 3dl. Tips: legg et lag med banan over vaniljekremen, det er kjempegodt. Jeg pleier også å blande syltetøy i kremen som er inni kaken, men jeg er ikke så glad i "bar" krem... Smaken er som baken. Jeg hadde nok ikke spist bløtekake med banan:-/ 0 Siter
Gjest Lotus77 Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg ville hatt jordbær i kaka, nydelig på bløtkake Men skjær jordbærene i to/tre og legg dem på tørkepapir så overflødig væske renner av. 3 dl krem på hver bunn går greit. 0 Siter
fresja Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg leste her om dagen at du kunne blande 1 kremfløte med 1 eggehvite. Kremen ble da hvit og fin og sunnere. Har ikke rukket å prøve det rådet enda. Noen som vet om krem og eggehvite kan piskes sammen og bli stivt? Eller må de piskes hver for seg og blandes sammen etterpå? 0 Siter
Skyer Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg syns det høres litt lite ut med en 3 dl til hver kake, dersom det skal være både inni og oppå/rundt. Spørs litt på størrelsen da, men jeg hadde kjøp 3 små kartonger 1.5 kartong til hver kake. Det er kjedelig å få for lite krem.. Husk å dynke kaken...:-) 0 Siter
Maya Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg leste her om dagen at du kunne blande 1 kremfløte med 1 eggehvite. Kremen ble da hvit og fin og sunnere. Har ikke rukket å prøve det rådet enda. Noen som vet om krem og eggehvite kan piskes sammen og bli stivt? Eller må de piskes hver for seg og blandes sammen etterpå? Kake skal ikke være sunt.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.