Gå til innhold

Krem til bløtkake

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen kakemons
Skrevet

Jeg baker sjelden, og aldri bløtkake. I dag har jeg kjøpt slike ferdige bunner og må smeise sammen noe i full fart fordi jeg får uventede gjester, og skal feire en forsinket bursdag.

Det skal være mye syltetøyfyll og et lag med vaniljekrem, men også nok pisket krem til å ha mellom lagene og oppå (og til å rette opp skeive kanter!) Er det nok med en slik vanlig liten boks kremfløte til hver av de to kakene? Altså en boks kremfløte til hver kake?

Skrevet

Ja, det holder fint når du skal ha annet fyll i tillegg.

Skrevet

Boks med kremfløte?? Det selges da kartong? Jeg ville kjøpe en 3dl. Tips: legg et lag med banan over vaniljekremen, det er kjempegodt. Jeg pleier også å blande syltetøy i kremen som er inni kaken, men jeg er ikke så glad i "bar" krem...

Skrevet

Boks med kremfløte?? Det selges da kartong? Jeg ville kjøpe en 3dl. Tips: legg et lag med banan over vaniljekremen, det er kjempegodt. Jeg pleier også å blande syltetøy i kremen som er inni kaken, men jeg er ikke så glad i "bar" krem...

Smaken er som baken. Jeg hadde nok ikke spist bløtekake med banan:-/

Gjest Lotus77
Skrevet

Jeg ville hatt jordbær i kaka, nydelig på bløtkake :)

Men skjær jordbærene i to/tre og legg dem på tørkepapir så overflødig væske renner av.

3 dl krem på hver bunn går greit.

Skrevet

Jeg leste her om dagen at du kunne blande 1 kremfløte med 1 eggehvite. Kremen ble da hvit og fin og sunnere. Har ikke rukket å prøve det rådet enda.

Noen som vet om krem og eggehvite kan piskes sammen og bli stivt? Eller må de piskes hver for seg og blandes sammen etterpå?

Skrevet

Jeg syns det høres litt lite ut med en 3 dl til hver kake, dersom det skal være både inni og oppå/rundt.

Spørs litt på størrelsen da, men jeg hadde kjøp 3 små kartonger 1.5 kartong til hver kake. Det er kjedelig å få for lite krem..

Husk å dynke kaken...:-)

Skrevet

Jeg leste her om dagen at du kunne blande 1 kremfløte med 1 eggehvite. Kremen ble da hvit og fin og sunnere. Har ikke rukket å prøve det rådet enda.

Noen som vet om krem og eggehvite kan piskes sammen og bli stivt? Eller må de piskes hver for seg og blandes sammen etterpå?

Kake skal ikke være sunt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...