Gå til innhold

Forslag ønskes :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie, og du verden så mye penger det gikk. Jeg ønsker å unngå å ta et dypp i sparekontoen, så derfor ønsker jeg å prøve leve på 450-500kr på en uke. Går det?

Forslag til rimelige og greie middager?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heffalumpa
Skrevet

Hei, det går fint hvis du ikke er spesielt kresen i matveien.

Går man feks for first price produkter, eller euroshop så kan man få veldig rimelige middager.

Fiskepinner kan man jo få helt ned i 10 kr pakken. Rekker jo til flere middager for en enslig. Kyllingkjøttdeig på rema 15 kr pakken. Med first price tomatsaus til en 10-er og litt spaggetti har du en god middag. På Kiwi har de enkle produkter til 15-20 kr stk. Laks, kyllingfilet. Med en stor potet til, er jo dette også en rimelig middag. Pannekaker, grøt er rimelige alternativer.

Ferdig Pizza på rema 1000 til 20 kr.

Syltetøy går holder lenger enn pålegg, men det finnes jo rimelige alternativer på feks kokt skinke også hvis man vil spare noen kroner. Noen vil hevde at det ikke smaker like godt at disse billig produktene, men som sagt, det kommer an på hvor kresen man er. First prise laks synes jeg er nydelig stekt i ovnen, og jeg kjenner ikke forskjell på den til 30 for fire biter, og den til 60-70 kr for like mye.

Det går an å leve billig og spare noen kroner, lykke til.

Skrevet

Linsegryte :)

Kok ulike typer linser og sett dem til side. Fres bacon, og sett også dette tilsiden.

Fres deretter finhakket løk, gulerøtter (i små terninger) og hvitløk gylden, tilsett et par bokser hermetiske tomater, og la dette koke sammen med salt, pepper og litt sukker.

Tilsett tilslutt det du ønsker av grønnsaker (aubergin, paprika, poteter kål), linsene og bacon, og vips - middag i flere dager :)

Gjest good luck
Skrevet

Egg er veldig mettende mat, og kan brukes til det meste. Frokost, lunsj og middag. Hadde iallefall satset på det.

Gjest billig?
Skrevet

Kok ulike typer linser og sett dem til side. Fres bacon, og sett også dette tilsiden.

Fres deretter finhakket løk, gulerøtter (i små terninger) og hvitløk gylden, tilsett et par bokser hermetiske tomater, og la dette koke sammen med salt, pepper og litt sukker.

Tilsett tilslutt det du ønsker av grønnsaker (aubergin, paprika, poteter kål), linsene og bacon, og vips - middag i flere dager :)

Alle de ingrediensene der koster jo en del da? Vet ikke om jeg synes det virket som et veldig billig alternativ.

Skrevet

Takk, hørtes godt ut det men neppe såå veldig rimelig :-)

Skrevet

Alle de ingrediensene der koster jo en del da? Vet ikke om jeg synes det virket som et veldig billig alternativ.

Nei det er jeg ikke enig med deg i. Linser, løk, gulerøtter og bacon etc tilpasset to bokser tomater vil gi en totalpris på under 150,- for 4-5 posjoner, og det er ikke mye næringsrik og mettende mat som konkurrerer med det.

Skrevet

Havregrøt til frokost er i hvert fall godt og mettende OG veldig billig.

Ang. middag så er det mange butikker som har gode tilbud hver uke. Ofte greit å gå for dem.

Coop max har ferdig grillet kylling for 35. Med litt grønnsaker + pasta/ris får du en flott middagan for 2 til ca. 50,-.

Skikkelig hjemmelagede supper er også kjempegodt. Blomkål, brokkoli, løk kokes (i lite vann) og moses. Tilsett buljong, salt, pepper, en kladd smør (ikke margarin) og litt matfløte. Mmmm....

Gjest Lotus77
Skrevet

Det går greit om du er alene i alle fall...

Kjøp middager på rema, de har masse ulike middager til rund 30 kr :)

Skrevet

På Kiwi har de fileter av kylling, svin, kalkun, okse og laks til 14,90 pr. fredag.

Frossen lapskausblanding grønnsaker/poteter er billig. Godt til f.eks pølse og kjøttbiter. Jeg steker også grønnsaksblanding sammen med laks i stekeovnen. Gjerne litt løk og sitronsaft for å få mer smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...