morsan Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 33 chilenske gruvearbeidere er innesperret i en delvis sammenrast gruve - 700 meter under bakken. Det vil trolig ta 3-4 måneder å grave dem ut!! For en skjebne! http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10017763 0 Siter
Sør Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Men bare tenk på overtidsbetalingen de får! ;-) Jeg tror de er gjennom det verste. De visste ikke om det kom noen for å redde dem. Nå vet de at hjelpen kommer, selv om det vil ta tid. Nå vet de at de har luft, vann og mat. Og det er 33 av dem. En helt utrolig sterk historie. Med vennlig hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2010 Forfatter Skrevet 23. august 2010 Men bare tenk på overtidsbetalingen de får! ;-) Jeg tror de er gjennom det verste. De visste ikke om det kom noen for å redde dem. Nå vet de at hjelpen kommer, selv om det vil ta tid. Nå vet de at de har luft, vann og mat. Og det er 33 av dem. En helt utrolig sterk historie. Med vennlig hilsen ''Nå vet de at hjelpen kommer'' Det er sant. Må ha vært helt ekstremt j... de dagene som gikk innen de kom så langt. Heldigvis har de kunnet ha lys i hodelyktene, så de slipper å sitte i stummende mørke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 *grøss* :-((( Jeg er rimelig sikker på at dette kommer til å bli film av etterhvert...... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Ja, huff. Men nå vet de i det minste at de blir reddet, og deres pårørende vet at de kommer hjem. Det visste de ikke i går. 0 Siter
rose23 Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Hjelpemannskap hadde nådd ned til dem med en borr, der de festet en lapp på om at de alle var i live. Så sant ikke dette er en borr på 700 meter er nok ikke hjelpen så langt unna :-) 0 Siter
Sør Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Hjelpemannskap hadde nådd ned til dem med en borr, der de festet en lapp på om at de alle var i live. Så sant ikke dette er en borr på 700 meter er nok ikke hjelpen så langt unna :-) De regner med det tar 3 måneder å nå frem, fordi området er så ustabilt. Med vennlig hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 ''Nå vet de at hjelpen kommer'' Det er sant. Må ha vært helt ekstremt j... de dagene som gikk innen de kom så langt. Heldigvis har de kunnet ha lys i hodelyktene, så de slipper å sitte i stummende mørke. '' Heldigvis har de kunnet ha lys i hodelyktene, så de slipper å sitte i stummende mørke.'' Ja, for det har de sikkert brukt batteriene til... Over to uker uten mat eller vann, noe helt annet enn stummende mørke de tenker på! Ærlig talt, morsan! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Ja, huff. Men nå vet de i det minste at de blir reddet, og deres pårørende vet at de kommer hjem. Det visste de ikke i går. '' Men nå vet de i det minste at de blir reddet, og deres pårørende vet at de kommer hjem. Det visste de ikke i går.'' Det vet de heller ikke i dag! Om de må bli der nede i flere måneder, så kan hvem som helst dø! Må være et helvete for dem som er der nede! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 '' Men nå vet de i det minste at de blir reddet, og deres pårørende vet at de kommer hjem. Det visste de ikke i går.'' Det vet de heller ikke i dag! Om de må bli der nede i flere måneder, så kan hvem som helst dø! Må være et helvete for dem som er der nede! Ja, det er garantert et helvete, men de hadde det verre i går. De har mat og vann (så vidt jeg forstår) og luft, så med mindre de begynner å kverke hverandre eller det dukker opp sånne kjipe grottemonstre som i The Descent, vil de med stor sannsynlighet klare seg helt greit. Og tenk hvor godt den første ølen vil smake og hvor godt roser vil lukte! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Ja, det er garantert et helvete, men de hadde det verre i går. De har mat og vann (så vidt jeg forstår) og luft, så med mindre de begynner å kverke hverandre eller det dukker opp sånne kjipe grottemonstre som i The Descent, vil de med stor sannsynlighet klare seg helt greit. Og tenk hvor godt den første ølen vil smake og hvor godt roser vil lukte! Uff... Håper da inderlig at de senker ned alkohol til mennene! I tillegg til alt det andre... Bare det å finne dem i live, er jo et mirakel;))) 0 Siter
Sør Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Ja, det er garantert et helvete, men de hadde det verre i går. De har mat og vann (så vidt jeg forstår) og luft, så med mindre de begynner å kverke hverandre eller det dukker opp sånne kjipe grottemonstre som i The Descent, vil de med stor sannsynlighet klare seg helt greit. Og tenk hvor godt den første ølen vil smake og hvor godt roser vil lukte! For ikke å snakke om den første dusjen på 3 måneder! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Uff... Håper da inderlig at de senker ned alkohol til mennene! I tillegg til alt det andre... Bare det å finne dem i live, er jo et mirakel;))) Hehe, jeg vet jo ikke hvor lurt det er å tylle i dem alkohol der nede. De er tross alt fra Mexico, ikke Danmark. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 For ikke å snakke om den første dusjen på 3 måneder! ;-) Med vennlig hilsen Det sier kanskje litt om meg, men det var det første jeg tenkte da jeg så hvor lenge de må sitte der: Det der må begynne å lukte noe seriøst. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Hehe, jeg vet jo ikke hvor lurt det er å tylle i dem alkohol der nede. De er tross alt fra Mexico, ikke Danmark. Da tåler de vel en tår eller to.... 0 Siter
Angustia Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 For ikke å snakke om den første dusjen på 3 måneder! ;-) Med vennlig hilsen Syns ikke det er så rasende festlig :-( Meg bekjent har ikke gruvearbeidere eller deres pårørende tilgang til krisepsykiatri eller sosiale stønader i nevneverdig grad. Om de overlever etter noen måneder, må de antakelig på jobb igjen etter en dag eller to. Helsevesenet i Chile er bra, men mistenker at gruvearbeiderne med familier ikke nyter godt av dette. Nå har sikkert verdenssamfunnets interesse bidratt til støtteordninger til familiene og ofrene, men hvor lenge varer det? 0 Siter
Sør Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Syns ikke det er så rasende festlig :-( Meg bekjent har ikke gruvearbeidere eller deres pårørende tilgang til krisepsykiatri eller sosiale stønader i nevneverdig grad. Om de overlever etter noen måneder, må de antakelig på jobb igjen etter en dag eller to. Helsevesenet i Chile er bra, men mistenker at gruvearbeiderne med familier ikke nyter godt av dette. Nå har sikkert verdenssamfunnets interesse bidratt til støtteordninger til familiene og ofrene, men hvor lenge varer det? Jeg vet det; jeg har bodd i nabolandet, og "har" dualiteten med både det (grav)alvorlige og humoristiske samtidig. Selvsagt er det, som jeg skrev, en grusom situasjon. Det går mange mennesker til grunne på grunn av mangler i behandlingssystemet. Spesielt for gruvearbeidere. Forhåpentligvis har de en fagforening som hjelper dem, og det blir mer fokus på sikkerhet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Angustia Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Hehe, jeg vet jo ikke hvor lurt det er å tylle i dem alkohol der nede. De er tross alt fra Mexico, ikke Danmark. Aner ikke hvor de er fra opprinnelig, men siden vi snakker fjellheimen i Chile, har de sikkert et lager med Cocablader. Uansett ikke noe å spøke med - verken de eller andre mennesker i nød :-( Foruretta og trøtt hilsen fra 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Aner ikke hvor de er fra opprinnelig, men siden vi snakker fjellheimen i Chile, har de sikkert et lager med Cocablader. Uansett ikke noe å spøke med - verken de eller andre mennesker i nød :-( Foruretta og trøtt hilsen fra Skulle ønske at de hadde blader å tygge på, men det finner du neppe der. Synes du er like arrogant, som resten her. De som er savnet er hardt arbeidende menn!!! Synes det er mange hårreisende svar her... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.