Gå til innhold

Til de boligkrise-rammede studentene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der ville jammen ikke jeg ha bodd heller. Ikke engang i min alder. Jeg bodde i Groruddalen noen år som nygift og aldri mer. Det er en soveby, folk går på jobben og når de kommer hjem så holder de seg hjemme og inne.

Og det koster en formue med taxi hvis de er ute på kvelden og ikke har noen steder og overnatte.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er enig med Dorthe. Jeg bodde noen få år der som ung, men hadde familie og små barn. Grøss og gru å bo der som ung student og bruke tiden på å sitte på t-banen. Det eneste som går an å gjøre i fritiden er å gå i marka og det er vel ikke akkurat det som studenter gjør mest av.

Vestli er et sted med store kasser som alle er like og hvor mennesker spiser, sover og elsker. Det foregår ikke så mye mer der.

Gjest krise my ass
Skrevet

Der ville jammen ikke jeg ha bodd heller. Ikke engang i min alder. Jeg bodde i Groruddalen noen år som nygift og aldri mer. Det er en soveby, folk går på jobben og når de kommer hjem så holder de seg hjemme og inne.

Og det koster en formue med taxi hvis de er ute på kvelden og ikke har noen steder og overnatte.

Har bodd i Groruddalen i mange år, og det du beskriver passer overhode ikke. Det må være noe du har lest et sted.

Skrevet

Har bodd i Groruddalen i mange år, og det du beskriver passer overhode ikke. Det må være noe du har lest et sted.

Groruddalen går fra Økern til Vestli så det er store forskjeller. Hvor mange av de årene du bodde der var du uten mann og barn? Jeg har bodd der ung, singel og uten barn, 1,5 times vei til jobben om morgene og ettermiddagen og så var det hjem og så ut igjen. Det er ikke å anbefale.

Jeg har også bodd der med mann og barn og det var riktig trivelig.

Gjest Groruddøling for noen år
Skrevet

Har bodd i Groruddalen jeg også, siste året som student og deretter i fast jobb. Hadde dog familie, noe som medførte at jeg førte et helt annet liv enn øvrige studenter.

Som ung student bodde jeg midt i gryta og stortrivdes. Det er å foretrekke å ha kort vei til byen, skolen og venner og vorspiel og det som skjer når man er student da. Faller fort utenfor når man bor såpass langt unna at det tar flere timer å dra hjem med tingene sine, før man er tilbake til byen igjen.

Skrevet

Jeg skjønner studentene godt, jeg - som jeg også gjorde i forrige innlegg. Hvis man er innflytter i en storby, uten særlig nettverk i utgangspunktet, er det viktigere å bo sentralt, med tilgang til sosialt samvær med jevnaldrende, enn å ende opp mutt ensom blant pendlende, pensjonister og småbarnsforeldre.

Da jeg var student, gikk jeg heller betraktelig ned i boligstandard enn å flytte ut av sentrum. Det betød at jeg bodde i leiligheter med løsninger ingen voksne, "skikkelige folk" ville ha allikevel, men for meg var det helt greit - så lenge jeg bodde sentralt.

Sånn er det med de fleste studentene jeg kjenner nå også. De bor enkelt og spiser relativt enkelt, men vil ikke ha lang reisevei - de prioriterer annerledes enn satte, voksne folk, rett og slett. Og det skjønner jeg godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...