Gå til innhold

Peil på denne typen verktøy noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=140569225

Merke er helt greit, har andre ting av det.

Jeg synes det er greit å ha litt alt i ett, og trenger noe elektrisk til bl.a. saging. Gjør mye for hånd, men det er ikke alltid helt effektivt.

Hvordan er dette i forhold til å sage beint/rister den veldig? (om jeg skal kjøpe meg stikksag, må jeg ha en med laserlys for å sage beint pga synstrøbbel.) Sirkelsager klarer jeg å betjene. Jeg vil ikke pælve penger. Saging og pussing er hovedformålene jeg trenger det til.

Bosch har en tilsvarende sak til dobbelt så høy pris. Kanskje noen som har den?

Skrevet

vi har den til bosch.. grei til å "høvle" av små ujevnheter, men til å sage igjennom plater og plank foretrekker jeg sirkelsag eller annen type sag da den sager ved vibrasjon, og de forplanter seg noe sinnsykt gjennom armen og plata/planken.. i tillegg er vibrasjonen i "riktig" frekvens for å tappe det totalt for krefter.. kan ta i alt jeg har for å holde rolig, men den lammer på en måte armen, så det er slitsomt..

men til pussing, småkapp og kapp i hjørner og sånt er den genial.. f.eks brukte jeg den en del til lister og karmer rundt vindu/dører.. bare spikra opp og tegnet det som ble riktig lengde før jeg kappet med den sittende fast på veggen.. ingen problem, og ingen merker i veggen bak listen..

men jeg ville nok ikke satset på den til saging generelt, der ville jeg kjøpt sirkelsag, evt med styreskinne (styreskinne er genial både for deg som evt sliter med synet, og for meg som er elendig til å sage rett:P).. i tillegg blir ihvertfall bladene på den bosch multisaken vi har veldig fort slitt, og det koster jo en del å bytte de hele tiden..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...