Gå til innhold

Uff, trodde jeg så eksen i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en stor by, så sjangsene for at jeg skal møte eksen min igjen er ikke så større, men selvfølgelig så kan det slumpe at vi er på samme sted til samme tid en gang....

I dag da jeg var på arbeid (i butikk), så jeg en mann på avstand inne i butikken, det gikk kaldt nedover ryggen min og jeg visste ærlig talt ikke hva jeg skulle gjøre (satt i kassa). Han lignet så utrolig mye på eksen min, jeg ble helt rød, nesten på gråten og måtte ta meg sammen for ikke å gå i panikk.

Jeg kom meg ut av kassa og gikk på toalettet, da jeg kom tilbake håpet jeg han hadde vært innom kassa, men han stod i kassa bak meg. Jeg pustet lettet ut da jeg så han, jeg tror ikke det var han likevel, kanskje, for han så bare ned og hadde mer skjegg en før, men jeg tror det ikke.

Han såret meg veldig for litt over et år siden, han var helt nede av depresjoner og etterhvert psykose og det "endte" med at han var utro. Vi hadde kun vært sammen i noen få måneder, men han betydde alt for meg. Jeg var langt nede i flere måneder etterpå, sviket var av ulike grunner langt mer enn jeg kunne takle.

Når jeg begynte og komme meg ovenpå igjen møtte jeg en annen mann som jeg ble kjent med. Det er trygt og godt, og jeg vet at jeg elsker han, men når jeg får alle disse følelsene bare fordi jeg TROR han er i nærheten da begynner jeg å lure. Kan det være jeg ikke er over ham likevel?

Eller var det bare gamle følelser som kom opp igjen?

(det ville også være ekstra ubehagelig å møte ham i jobbsituasjon selvfølgelig, man føler seg jo rimelig utsatt og beskuet når man sitter der i kassa....)

Uff, kan ikke la være å tenke på det. Jeg savner han ikke, men følelsen av tap kommer opp igjen.

Gjest Auroria
Skrevet

Det er veldig vanlig at sånne følelser kan blusse opp dersom du ser/treffer på en eks som har betydd mye for deg eller som har preget en del av livet ditt. Det viser bare at du har hatt sterke følelser for ham og slike sterke følelser forsvinner ikke så lett, uansett hvilken årsak til at det ble slutt. Har selv tenkt at NÅ er jeg virkelig over eksen, helt til han plutselig og uventet dukker opp og tankene og følelsene begynner å spinne.

Den beste måten å komme over en eks der bruddet gjerne har vært tøft på en eller annen måte, er å holde seg unna stedene der han vanker og videre bare ta tiden til hjelp.

Har ei venninne som flyttet utenbys etter et kjipt brudd. Hun har aldri brukt kortere tid på å komme over et brudd og det kan jeg forstå. En ting er å treffe på ham, en annen ting er alle stedene og situasjonene i hjembyen som kan minne oss på eksen..

Tror nok du er ferdig med eksen. Det er bare de sterke følelsene du HAR HATT som spiller deg et puss. Prøv å fortsette å konsentrere deg om alle de negative tingene ved ham og heller finn tilbake til de positive sidene når det har gått lengre tid og når du virkelig er over ham!

Skrevet

Når noen er utro, så føler ofte den sviktende parten en viss grad av skam og ydmykelse, selv om det ikke er de som har gjort noe galt.

Om vi har blitt tråkket på av noen kan det sitte igjen i lang tid og den samme følelsen av å bli ydmyket blusser opp igjen om vi enten treffer på den som gjorde det mot oss eller er i en situasjon som ligner.

Kan det være dette som skjedde?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...