Gå til innhold

Barn som har tråkket noe inn i foten.

Gjest Har ikke lyst til å bruke nick nå

Anbefalte innlegg

Har en sønn som i løpet av sommeren har tråkket noe (en liten stein?) inn i foten sin. Det er en liten kul og vi har ventet litt på at det kanskje skulle komme ut av seg selv. Det gjør ikke vondt, men han kjenner jo at det "er noe" når han går.

Lurer litt på om dette vil komme ut av seg selv, eller om vi må til legen og skjære opp?

Husker jeg selv fikk en liten stein i låret (falt av på sykkel) da jeg var liten. Det var en liten kul i lange tider (ikke vondt) og plutselig kom den ut, eller jeg klemte den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det skal ikke være fremmedlegemer i foten. Ingen vits i å risikere betennelse. Får dere det ikke ut selv, så få en lege til å snitte opp og få det ut. Kanskje trengs det et lite sting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tråkket på noe lite og spisst i sommer (i hælen). Det var kjempevondt, men vi kunne ikke se noe. Etter noen dager kom det litt verk i det, men ikke noe fremmedlegeme kom ut.

Etter 2-3 uker var det fremdeles vondt. Han tok da foten i grønnsåpevann lenge, og DA stakk det plutselig ut en bitteliten glassbit. Den fikk vi tak i.

Etter det har det vært OK.

Så prøv grønnsåpevann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tråkket på noe lite og spisst i sommer (i hælen). Det var kjempevondt, men vi kunne ikke se noe. Etter noen dager kom det litt verk i det, men ikke noe fremmedlegeme kom ut.

Etter 2-3 uker var det fremdeles vondt. Han tok da foten i grønnsåpevann lenge, og DA stakk det plutselig ut en bitteliten glassbit. Den fikk vi tak i.

Så prøv grønnsåpevann!

Dette har vi opplevd flere ganger både med hender og føtter på barna. En gang tråkket tenåringen på en kråkebolle (!) av alle ting. Og en sånn pigg gikk inn i foten.

Etter laaaang tid verket det så vi putta beinet i grønnsåpevann og da løste det seg opp, og så *kapoff* SPRATT kråkebolletingen ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være fremmedlegemer i foten. Ingen vits i å risikere betennelse. Får dere det ikke ut selv, så få en lege til å snitte opp og få det ut. Kanskje trengs det et lite sting også.

Takk for svar. Skal prøve grønnsåpevann først, hjelper ikke det blir det legen med en gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så prøv grønnsåpevann!

Tusen takk for bra råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vi opplevd flere ganger både med hender og føtter på barna. En gang tråkket tenåringen på en kråkebolle (!) av alle ting. Og en sånn pigg gikk inn i foten.

Etter laaaang tid verket det så vi putta beinet i grønnsåpevann og da løste det seg opp, og så *kapoff* SPRATT kråkebolletingen ut!

Tusen takk, skal prøve dette ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...