Sør Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Skipsrederen og milliardæren sier til VG at han blir "syk" av å bo i Norge, fordi han må betale ørlite skatt. Jeg lurer på om vi ikke burde samle inn penger til ham, for det er klart at det er hardt å være milliardær! Stakkars! Og kanskje noen kan tilby seg å skifte snippene på skjortene til Stein-Erik Hagen, slik at han slipper all jobben med å sende dem tl Storbritannia? Stakkards dem. De har nok et hardt liv! Med vennlig hilsen 0 Siter
EnolaGay Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Er det ikke ok å la dem holde på dersom de faktisk sørger for å holde en del folk i jobb, istedet for å utnytte arbeidere fra land med latterlige lønninger? Jeg har dog ikke mye greie på det, dette var bare det som ramlet meg inn. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Mannen bør oppsøke en lege;) En spesialist på "trivselproblemer"! Kanskje noe for NHD dette her....? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hvorfor i all verden skal han drive her om han kan drive billigere et annet sted, og i videre tjene mer penger? Han sysselsetter 10.000 mennesker, han bør få litt kred for det. Man kan i det minste legge til rette for å opprette og vedlikeholde arbeidsplasser i landet, fremfor å ha fokus på å skattebelaste eieren så høyt at han flagger ut. Samfunnsøkonomisk må det være bedre å beholde disse arbeidsplassene og alle inntektene det medfører, enn å belaste eieren ytterligere for at staten skal tjene mer. For det er jo det det handler om, staten vil tjene mer fordi Fredriksen tjener mer - det er ikke "rettferdig" at han skal få beholde fortjenesten sin selv. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 http://www.opplysningskontoret.org/2010/08/24/aung-san-suu-kyi-stiller-seg-bak-john-fredriksen/ Heldigvis er det noen som tar affære! 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hvorfor i all verden skal han drive her om han kan drive billigere et annet sted, og i videre tjene mer penger? Han sysselsetter 10.000 mennesker, han bør få litt kred for det. Man kan i det minste legge til rette for å opprette og vedlikeholde arbeidsplasser i landet, fremfor å ha fokus på å skattebelaste eieren så høyt at han flagger ut. Samfunnsøkonomisk må det være bedre å beholde disse arbeidsplassene og alle inntektene det medfører, enn å belaste eieren ytterligere for at staten skal tjene mer. For det er jo det det handler om, staten vil tjene mer fordi Fredriksen tjener mer - det er ikke "rettferdig" at han skal få beholde fortjenesten sin selv. Hvis jeg kjøper noen aksjer et sted - sysselsetter jeg da uten videre folk på en slik måte at jeg bør ha kred for det? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hvis jeg kjøper noen aksjer et sted - sysselsetter jeg da uten videre folk på en slik måte at jeg bør ha kred for det? Har har gjort litt mer enn å kjøpe seg noen aksjer da... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hvis jeg kjøper noen aksjer et sted - sysselsetter jeg da uten videre folk på en slik måte at jeg bør ha kred for det? Forøvrig er forutsigbare rammevilkår det eneste han ber om, ikke skattelette eller noe annet - og som selvstendig næringsdrivende selv kan jeg ikke annet enn støtte ham i det. Det er ganske frustrerende at spillereglene endres annethvert år. 0 Siter
Sør Skrevet 24. august 2010 Forfatter Skrevet 24. august 2010 Hvorfor i all verden skal han drive her om han kan drive billigere et annet sted, og i videre tjene mer penger? Han sysselsetter 10.000 mennesker, han bør få litt kred for det. Man kan i det minste legge til rette for å opprette og vedlikeholde arbeidsplasser i landet, fremfor å ha fokus på å skattebelaste eieren så høyt at han flagger ut. Samfunnsøkonomisk må det være bedre å beholde disse arbeidsplassene og alle inntektene det medfører, enn å belaste eieren ytterligere for at staten skal tjene mer. For det er jo det det handler om, staten vil tjene mer fordi Fredriksen tjener mer - det er ikke "rettferdig" at han skal få beholde fortjenesten sin selv. Det gjør da rørleggerbedrifter også. Og frisører. Skal de også slippe skatt? Med vennlig hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Det gjør da rørleggerbedrifter også. Og frisører. Skal de også slippe skatt? Med vennlig hilsen Nå går ikke saken på om han skal slippe skatt eller ikke, det går på stabile rammevilkår. Det bør være et minimum for alle som driver en bedrift, uansett bransje! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Nå går ikke saken på om han skal slippe skatt eller ikke, det går på stabile rammevilkår. Det bør være et minimum for alle som driver en bedrift, uansett bransje! Enig! 0 Siter
Sør Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Nå går ikke saken på om han skal slippe skatt eller ikke, det går på stabile rammevilkår. Det bør være et minimum for alle som driver en bedrift, uansett bransje! Vel, poenget er jo nettopp at man vil de skal behandes som alle andre, i stedet for det nåværende systemet som sannsynligvis omtrent ville blitt betraktet som korrupsjon i mange land. Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Jeg skal gå i fakkeltog for John på Theatercafeèn i kveld. Det er en skam for velferdsstaten at selv norges rikeste mann må rømme landet for å få til salt på brødskiva. Satser på bra oppmøte. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Vel, poenget er jo nettopp at man vil de skal behandes som alle andre, i stedet for det nåværende systemet som sannsynligvis omtrent ville blitt betraktet som korrupsjon i mange land. Med vennlig hilsen Nei, poenget er å velge en løsning og stå for den - uansett hva den er. Ikke endre den hver gang en politiker ikke liker det den forrige bestemte. Det er jo det samme med barnehagene nå. 0 Siter
Sør Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Nei, poenget er å velge en løsning og stå for den - uansett hva den er. Ikke endre den hver gang en politiker ikke liker det den forrige bestemte. Det er jo det samme med barnehagene nå. Vel, her er det redere som bruker politisk makt til å subvertere demokratiet. At ting endrer seg skjer ikke ofte i Norge. I Brasil var det nye finansregler/lover i gjennomsnitt hver 3. dag. Med vennlig hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Vel, her er det redere som bruker politisk makt til å subvertere demokratiet. At ting endrer seg skjer ikke ofte i Norge. I Brasil var det nye finansregler/lover i gjennomsnitt hver 3. dag. Med vennlig hilsen Det spiller ingen rolle hva de gjør i Brasil, eller at folk er fattigere et annet sted. Det er alltid noen som har kreft, selv om man selv kun har omgangssyke. Og som selvstendig næringsdrivende i Norge, så støtter jeg ham fullt og helt i å ville ha sikre rammebetingelser for selskapene sine - uansett hva han driver med. Han har like mye rett til å ha bekymringer, stressymptomer, magesår og alt annet alvorlige bekymringer kan medføre - det er ikke noe annet enn patetisk å kritisere ham for å fortvile over situasjonen. Han har bidratt med større økonomiske innsprøytninger til staten enn de fleste av oss. 0 Siter
Sør Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Det spiller ingen rolle hva de gjør i Brasil, eller at folk er fattigere et annet sted. Det er alltid noen som har kreft, selv om man selv kun har omgangssyke. Og som selvstendig næringsdrivende i Norge, så støtter jeg ham fullt og helt i å ville ha sikre rammebetingelser for selskapene sine - uansett hva han driver med. Han har like mye rett til å ha bekymringer, stressymptomer, magesår og alt annet alvorlige bekymringer kan medføre - det er ikke noe annet enn patetisk å kritisere ham for å fortvile over situasjonen. Han har bidratt med større økonomiske innsprøytninger til staten enn de fleste av oss. ''Han har bidratt med større økonomiske innsprøytninger til staten enn de fleste av oss.'' Han har også fått milliarder ut av å drive fra Norge, så det er faktisk ikke synd på ham. Ikke i det hele tatt. Tvertimot beviser det jo at det nettopp er meget mulig å tjene seg søkkrik i Norge. Med vennlig hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 ''Han har bidratt med større økonomiske innsprøytninger til staten enn de fleste av oss.'' Han har også fått milliarder ut av å drive fra Norge, så det er faktisk ikke synd på ham. Ikke i det hele tatt. Tvertimot beviser det jo at det nettopp er meget mulig å tjene seg søkkrik i Norge. Med vennlig hilsen Og han ville fått flere milliarder ut av å drive i andre land. Mao; han har ofret egen inntjening basert på etikk og lojalitet. Og når han har tjent mer enn de fleste, så betyr det også at han har satset mer enn de fleste. Han har bygget imperiet sitt fra grunnen, han har jobbet hardt, og har fortjent hver krone han har tjent. Man må slutte å kritisere folk for å jobbe seg til penger. Alle kan gjøre det, bare man tør å satse - og har en god nok idé. 0 Siter
Sør Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Og han ville fått flere milliarder ut av å drive i andre land. Mao; han har ofret egen inntjening basert på etikk og lojalitet. Og når han har tjent mer enn de fleste, så betyr det også at han har satset mer enn de fleste. Han har bygget imperiet sitt fra grunnen, han har jobbet hardt, og har fortjent hver krone han har tjent. Man må slutte å kritisere folk for å jobbe seg til penger. Alle kan gjøre det, bare man tør å satse - og har en god nok idé. ''Og han ville fått flere milliarder ut av å drive i andre land. Mao; han har ofret egen inntjening basert på etikk og lojalitet.' Vi kunne ha samme system som i USA, hvor alle med US pass må skatte til USA. Det er slik "kapitalistene" gjør det. ''Og når han har tjent mer enn de fleste, så betyr det også at han har satset mer enn de fleste. Han har bygget imperiet sitt fra grunnen, han har jobbet hardt, og har fortjent hver krone han har tjent.'' Det følger faktisk ikke. Han har hatt muligheter, som ble lagt til rette på grunn av det norske skattesystemet og samfunnet. Utover det så vil jeg påstå at den gjennomsnittelige eieren av en "grønnsaksbutikk" trolig har jobbet like hardt og lange timer. ''Man må slutte å kritisere folk for å jobbe seg til penger. Alle kan gjøre det, bare man tør å satse - og har en god nok idé.'' Det er ikke det de blir kritisert for. Høyresiden må heller slutte å påstå at folk har noe mot at folk tjener penger, bare fordi man forventer at de rike også skal betale skatt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 ''Og han ville fått flere milliarder ut av å drive i andre land. Mao; han har ofret egen inntjening basert på etikk og lojalitet.' Vi kunne ha samme system som i USA, hvor alle med US pass må skatte til USA. Det er slik "kapitalistene" gjør det. ''Og når han har tjent mer enn de fleste, så betyr det også at han har satset mer enn de fleste. Han har bygget imperiet sitt fra grunnen, han har jobbet hardt, og har fortjent hver krone han har tjent.'' Det følger faktisk ikke. Han har hatt muligheter, som ble lagt til rette på grunn av det norske skattesystemet og samfunnet. Utover det så vil jeg påstå at den gjennomsnittelige eieren av en "grønnsaksbutikk" trolig har jobbet like hardt og lange timer. ''Man må slutte å kritisere folk for å jobbe seg til penger. Alle kan gjøre det, bare man tør å satse - og har en god nok idé.'' Det er ikke det de blir kritisert for. Høyresiden må heller slutte å påstå at folk har noe mot at folk tjener penger, bare fordi man forventer at de rike også skal betale skatt. Med vennlig hilsen Men det er INGEN som sier at han ikke skal betale skatt! Det er ikke det denne debatten handler om: Debatten handler om forutsigbare rammebetingelser - INGENTING annet. Mao; bestemme ett system, og stå for det. Det skal ikke endres igjen om ett, to eller ti år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.