Gå til innhold

Rengjøring av badekar

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg bruker Jif badromsspray; sprayer over og lar det virke før jeg vasker over med klut. Jeg ser at skitten lett kommer av og at det fungerer godt. MEN, jeg synes det lukter så mye av denne sprayen og kjenner at jeg blir tett i brystet hver gang.

Noen som har et annet tips for lett rengjøring? Har prøvd med vanlig grønnsåpe på sprayflaske, men ser at skitten ikke løses opp like lett, og at det da blir mere gnukking og gniing for å å av skitten. Det samme når jeg prøvde meg ut med Zalo-spray.

Hva annet er greit å sprute på for å få løsnet skitt slik? Salmiakk, klorin? Men det også lukter veldig da...

hidi, the scorpion
Skrevet

Bruker litt Zalo og en kork med salmiakk. Synes det gir best resultat, men det lukter jo sterkt...;(

Jeg bruker det til nesten all rengjøring, for jeg liker ikke hard skrubbing;))

Gjest For eksempel
Skrevet

Bruker litt Zalo og en kork med salmiakk. Synes det gir best resultat, men det lukter jo sterkt...;(

Alternativet er jo å bruke Krystallsoda. Den gjør samme jobben som Salmiakk men er luktfri. Du får kjøpt den i dagligvarebutikkene og kommer i pulverform. Flasken er hvit med blå kork. Fenomenal til det meste!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg bruker Zalo-spray eller "Ajax-spray" (Ajax fylt på sprayflaske blandet med litt vann). Men jeg gjør det mens vannet renner ut av karet etter et bad, da går det MYE lettere av enn hvis man venter til det er inntørket. Er enig i at Jif Baderom lukter sterkt, men jeg bruker det i dusjen, for der gidder jeg ikke vaske etter hver eneste dusj.

Skrevet

Har du forsøkt mikrofiberkluter? Da behøver du ikke annet enn rent vann og kluten. Det er mange år siden jeg sluttet med rengjøringsmidler, disse klutene er jo så fantastiske!

Skrevet

Oppvaskmiddel tar det meste, og det lukter ikke så sterkt. Hvis du bruker en klut med litt vanlig såpe og litt oppvaskmiddel, får du omtrent sammme effekt som Jiff.

Tvillingmamma
Skrevet

Alternativet er jo å bruke Krystallsoda. Den gjør samme jobben som Salmiakk men er luktfri. Du får kjøpt den i dagligvarebutikkene og kommer i pulverform. Flasken er hvit med blå kork. Fenomenal til det meste!

Lykke til :-)

Takk, da skal jeg prøve det!

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg hadde tenkt på det og har det i bakhånd, men prøver med krystallsoda først for å slippe lukta :)

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg bruker Zalo-spray eller "Ajax-spray" (Ajax fylt på sprayflaske blandet med litt vann). Men jeg gjør det mens vannet renner ut av karet etter et bad, da går det MYE lettere av enn hvis man venter til det er inntørket. Er enig i at Jif Baderom lukter sterkt, men jeg bruker det i dusjen, for der gidder jeg ikke vaske etter hver eneste dusj.

Vi bruker badekaret for å dusje i, og det blir jo ikke vasket ut av etter hver gang... Jif baderomspray løsner skitten fint, men det var denne lukta da.... nå prøver jeg med krystallsoda og ser hvordan det funker :)

Tvillingmamma
Skrevet

Oppvaskmiddel tar det meste, og det lukter ikke så sterkt. Hvis du bruker en klut med litt vanlig såpe og litt oppvaskmiddel, får du omtrent sammme effekt som Jiff.

Er bare så kjekt å kunne praye på noe som løsner og så kunne gni over med en klut etterpå, men tester litt nå med krystallsoda.

Skrevet

Skurekrem og oppvaskbørste fungerer ypperlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...