Gjest mirramor Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 nei, jeg har ikke bulimi, men er allergisk mot en viss type ingrediens i mat. Og hadde gjort dårlig research før jeg prøvde meg på en ny type knekkebrød. Etter 3-4 biter begynte det å stikke og brenne i munnen, jeg fattet mistanke og sjekket ingredienslista. Jepp, der sto det jeg er allergisk mot. Prøvde så godt jeg kunne å kaste opp, men det er så godt som umulig å få til. Så har stappet i meg en del mat og en allergitablett og håper det "dekker over"... Sist jeg fikk i meg dette spydde jeg i 6 timer... :-( Spent på hvordan dagen utvikler seg..... Noen tips til hva jeg ellers kunne gjort? Er jo litt sent med akutt-tiltak nå, 20 min etterpå. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Huffda! Høres ikke morsomt ut! Får håpe allergimenisinen virker, eller at naturen ordner opp selv så det evt kommer ut på naturlig måte. Kanskje litt sent å anskaffe nå, men finnes det kanskje brekkmiddel å få kjøpt på apoteket? Det kan jo være "kjekt å ha" tilgjengelig hvis du kommer opp i lignende situasjoner.. 0 Siter
Gjest egge-allergi, av og til Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Ved en senere anledning får du stikke fingeren ned i halsen. Da kommer det iallefall opp hos meg. Og nei, jeg har heller ikke bulimi, men kan av og til reagere på egg i mat. Og da er det bedre å få det opp før det går ut i systemet. Håper det går greit med deg. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Håper allergimedisinen virker! Husk å drikk mye, så tabletten løser seg opp fortere. Jeg reagerer også på egg, så jeg har vært i samme situasjon. For meg funker det nesten alltid å stikke fingrene i halsen. Men det som funker nesten like bra er å ta et halvt glass lunkent vann og blande en god del salt i det, og så styrte glasset... Kroppen reagerer instiktivt på saltvann og dermed kommer brekningene. Dette skjer fort, så det er greit å stå klar ved toalettet før styrting;-) 0 Siter
zellica Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Som luftslott skriver er det effektivt med sterkt saltvann. Det brekker de fleste seg av. Hunden vår har en tendens til å spise ting den ikke skal ha, og da har vi fått rådet av veterinær om å bruke saltball/saltvann på ham. Dette er et greit triks å bruke hvis man var utenfor dekning av en veterinær, og hunden feks hadde spist sopp eller annet den ikke skulle ha. Så da burde det funke greit på mennesker også;-) 0 Siter
Gjest mirramor Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Ved en senere anledning får du stikke fingeren ned i halsen. Da kommer det iallefall opp hos meg. Og nei, jeg har heller ikke bulimi, men kan av og til reagere på egg i mat. Og da er det bedre å få det opp før det går ut i systemet. Håper det går greit med deg. Det er fingeren i halsen jeg forsøker meg på, men har ikke sjangs å få opp noe. 0 Siter
Gjest mirramor Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Håper allergimedisinen virker! Husk å drikk mye, så tabletten løser seg opp fortere. Jeg reagerer også på egg, så jeg har vært i samme situasjon. For meg funker det nesten alltid å stikke fingrene i halsen. Men det som funker nesten like bra er å ta et halvt glass lunkent vann og blande en god del salt i det, og så styrte glasset... Kroppen reagerer instiktivt på saltvann og dermed kommer brekningene. Dette skjer fort, så det er greit å stå klar ved toalettet før styrting;-) Huff, det hørtes fælt ut, men kanskje greit å legge seg på minne ja.. Takk for tips! Allergimedisinen har nok virket, jeg er bare litt uggen (spiste tross alt ikke mye) og veeeldig trøtt... ;-) Takk for tips! 0 Siter
fresja Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Det er fingeren i halsen jeg forsøker meg på, men har ikke sjangs å få opp noe. Har aldri hatt problem med å stikke fingen i halsen og få opp noe jeg har spist, med mindre det er gått veldig mange timer. 0 Siter
Gjest mirramor Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Har aldri hatt problem med å stikke fingen i halsen og få opp noe jeg har spist, med mindre det er gått veldig mange timer. Så fint for deg, da! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.