Gå til innhold

Kan man elske sine barn for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nær venn, en mann i 30 åra, som har et barn på 3 år. Han har ungen omtrent halvparten av tiden.

Det er noe jeg reagerer på, men jeg vet ikke om det er meg eller hva.

Han klemmer og koser og kysser og susser, og kiler og stryker og tar på ungen hele, absolutt hele tiden. Sier hele tiden, pappa elsker deg, pappa elsker sin kjære unge, pappa er så glad i sussebassen sin osv.

Han susser barnet på munnen og stryker hn på magen, lårene, altså overalt, og jeg liker det på en måte ikke. Jeg tror ikke det ligger noe sexuelt bak, men jeg tror han bruker barnet til å tilfredstille sine egne behov.

Ungen kan ikke sitte og leke eller spise i fred overhodet, han er på hn og kysser og koser hele tiden. Spiser av tallerkenen til barnet, og her om dagen dro han opp genseren på barnet og kilte hn på magen mens ungen spiste middag mens han fortalte barnet det hvor deilig pappa syns du er!!

Han ligger på sofaen og ungene koser og susser hele tiden.

Er dette normalt eller? Jeg har aldri sett noen oppføre seg på den måten før. Jeg mistenker han for å skulle være en superpappa når ungen er hos han, og ungen mangler ingen ting, hverken klær eller leker. Det er ikke noe begrensning ved maten, og lille elsklingen spiser mer mat til måltidet, enn jeg en voksen person på 60 kilo.

Når barnet er hos mor, prater han ikke om annet, og gråter støtt fordi han savner hn. Han går gjerne forbi barnehagen og "besøker" ungen, når det passer sånn.

Ellers er det ikke noe rart eller galt med mannen såvidt jeg vet. Fast jobb, hus og stabil økonomi.

Men jeg er skeptisk til overstimuleringen av barnet. Det er kanskje normalt å te seg slik? Men har ikke barn godt av å være litt for seg selv, og leke litt selstendig uten voksne hender og munn som susser og kliner? Syns det er kleint jeg.

Synspunkter??

Gjest Lotus77
Skrevet

Man kan vel ikke få for mye kos, men jeg syns det virker litt i overkant mye hos han der.....

Skrevet

Enhver kunne vel føle seg kvalt av slik oppmerksom. Også barn. Høres alt for mye ut. Men hvordan du skal si det til han derimot......

Skrevet

Man kan ikke få for mye kjærlighet, men man kan få for mye kos. Det du beskriver høres litt mer enn i overkant ut...

Skrevet

Jeg mener man ikke kan elske sine barn for mye, men man kan tydeligvis overdrive kosingen...

Jeg synes vi koser mye her i familien, og både ungene og jeg er glade i kroppskontakt, men det du beskriver er langt over det jeg vil anse som normalt.

Barnet har selvfølgelig behov for og rett til å ha kroppen sin i fred, og få leke i ro.

Jeg tror du er inne på noe når du sier at faren tilfredsstiller et behov han har selv. Han føler seg kanskje ensom og savner kroppskontakt.

Jeg vet ikke hvordan man skulle gripe an en samtale om dette...

Gjest mirramor
Skrevet

Han høres i overkant "forelsket" ut, men jeg tenker at om det lå noe unormalt bak så ville han ikke vist sin affeksjon så tydelig.

Jeg koser og stryker mye på ungene mine selv, men kjenner på at jeg ikke må gjøre det "gyldig" å stryke på lår og mage osv. Kanskje oversensitivt, men jeg mener at enkelte kjærtegn kan bli er for intime, og at ungene må få lære at det er en naturlig grense der.

Hvordan skal de ellers stoppe dem med mindre rene hensikter dersom de skulle prøve seg på berøring av den mer intime sorten, dersom de er vant til slikt hver dag hjemme?

ha gjerne innvendinger mot tankene mine..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...