Gå til innhold

krevende jobb og eneforsørger

Anbefalte innlegg

Gjest liten sjef
Skrevet

Nå har jeg fått jobb med mye ansvar. Er hjemme i fem tiden, ellers litt reising. 100% eneforsørger, har ikke familie i nærheten. Har spurt venninne, og nabo om de kan tre støttende til dersom jeg ikke rekker hjem i tide eller annet dukker opp. Men jeg kan jo ikke regne med at de kan hver gang.

Ønsker bare å vite hvordan andre eneforsørgere har det for å få kabalen til å gå opp med barn, skole, sfo, fritidsaktiviteter ect.

Greier dere å ta vare på dere selv eller må man skyve sine interesser tilside så lenge barna er små.

Gjest Been there done that
Skrevet

Det beste du kan gjøre er jo å finne en annen enslig forelder som du liker og stoler på. Så kan dere avlaste hverandre. Kanskje helsestasjon eller aleneforeldreforeningen kan hjelpe. Vedr forsentkomming bør det jo ikke skje så ofte, så folk du kjenner bør jo kunne hjelpe. Evt skaff deg en barnevakt.

Drøm ditt liv, lev din drøm ;)

Lykke til

Skrevet

Nei, det blir mye unger. Prøv og finn en venninne i samme situasjon, jeg hadde mye glede av jenter i samme situasjon som meg når de store ungene var små og vi var ca 10 alenemødre som satt ute på lekeplassen om ettermiddagen og på besøk til hverandre om vinteren.

Gjest hilsen en alenemamma
Skrevet

Som eneforsørger har jeg vært flink til å bruke nettverket mitt - har vært helt nødt.

Jeg hengte opp lapper på noen av nærbutikkene, og fikk på den måten 2 barnevakter å veksle mellom, hvorav den ene henter for meg i barnehagen fast en dag i uken.

Ved krisetilfeller kan jeg ringe et par av de ande mødrene i barnehagen, for barna våre er ofte på besøk hos hverandre, og da tar de med mitt barn også. Men de bor i gangavstand, da.

En sommer satte jeg annonse i lokalavisen, slik at jeg fikk en ferie-dagmamma i to uker, mens jeg skulle på jobb.

Skrevet

Her er nok plalegging viktig. Prøv å få til samkjøringer til SFO, fritidsaktiviteter osv.

Dersom noen avlaster deg, så kan kanskje du tilby de samme tilbake på dager/tider som passer for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...