Gå til innhold

Hvilken kjøkkenmaskin bør jeg velge!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en KitchenAid-maskin, som med div. tilbehør som kjøttkvern, fruktmoser etc kommer på ca 5300,-. Men- har også sett Kenwood Major, - og den har litt større bolle... Prisen blir ca hippsomhapp..

Vet at Kenwooden er best i test, .men jeg liker utseendet på KA myyyye bedre.. (som om det har noe å si.... Men jeg er interiørelsker, og maskina må stå på benken....)

Gjest Lotus77
Skrevet

Aldri hørt om Ka jeg,

men Kenwood er bra og holder i mange mange år :)

Gjest gode gamle Ken Wood ;-)
Skrevet

KA skulle alle ha i 2005 ;-) Liksom status å ha på benken.

Jeg har en Kenwood i ukentlig bruk. Men den står i skapet når den har pause. Ikke søttan om den skal samle støv på benken. Da må den vaskes før hver bruk.

Skrevet

For baking hadde jeg valgt Bosch assistent. Skal du gjøre masse annet rart tror jeg kanskje Kenwood'en er best. KA'en er for homser som skal pynte seg med kjøkkenstæsj. Tullete greier.

Svar på spørsmålet ditt: Kenwood el KA? Kenwood!

Skrevet

Kitchen Aid er bra saker det, men man betaler mye for designet. Ville gått for en Kenwood selv. Har hatt en i ti år, og den går som ei klokke fortsatt :-)

Skrevet

Høres jo egentlig ut til at du har bestemt deg allerede da, og er ute etter en bekreftelse på at KA er beste valg.:-) Personlig liker jeg faktisk ikke designet på KA, men det er ikke derfor jeg har en Kenwood Major (fikk den nemlig i julegave). Synes Kenwood'en ser helt fin ut jeg med stålbolle og greier. Min er i ukentlig bruk og står derfor på benken. Jeg baker MYE brød, og Kenwooden klarer fint tre store brød i den bollen. Den er også mer en kraftig nok til å elte deigen.

Skrevet

Jeg er så kjedelig at jeg _aldri_ ville velge utseende framfor arbeidskapasitet...

Har en Kenwood Major selv, og er strålende fornøyd. Ikke er den stygg heller, når jeg kikker nøyere på'n, men det hadde ikke spilt noen rolle siden den er en _maskin_ og ikke en pyntegjenstand.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!!!

Nå har jeg bestilt meg maskin!!!! Og jeg tror jeg blir fornøyd, etter å ha lest diverse teste.. Jegg baker nemlig ikke SÅ mye, og ja, jeg er så jålete at jeg setter pris på at maskiner som MÅ stå på benken pga. plassmangel i skap, tar seg ok ut.. Så, hvis dere fortsatt lurer: Kitchen Aid i krem er på vei!!! Med kjøttkvern, pølsestapper, fruktmoser ++++ i tillegg. Betaler 5300,- i frakt, og det er faktisk billigere enn Kenwood Major. Artig å lese hvor forskjellige vi er!!! :-)

Skrevet

Nå har jeg bestilt meg maskin!!!! Og jeg tror jeg blir fornøyd, etter å ha lest diverse teste.. Jegg baker nemlig ikke SÅ mye, og ja, jeg er så jålete at jeg setter pris på at maskiner som MÅ stå på benken pga. plassmangel i skap, tar seg ok ut.. Så, hvis dere fortsatt lurer: Kitchen Aid i krem er på vei!!! Med kjøttkvern, pølsestapper, fruktmoser ++++ i tillegg. Betaler 5300,- i frakt, og det er faktisk billigere enn Kenwood Major. Artig å lese hvor forskjellige vi er!!! :-)

Uhps!!

candyqueen_83
Skrevet

Gratulerer :o) 5300 kr inkludert frakt håper jeg? :o)

Skrevet

Ser du har bestemt deg. Men jeg ville ikke gått etter hvor fin maskinen var! Man kanskje prøvd å finne en som tok liten plass i tillegg til å være bra.

Jeg har en Kenwood bra 70-tallet, som fortsatt er bra. Men av ekstrautstyr har jeg bare det som dengang het hurtigmixer. Ser den ligner litt på det man i dag bruker til smoothies.

Skrevet

Ser du har bestemt deg. Men jeg ville ikke gått etter hvor fin maskinen var! Man kanskje prøvd å finne en som tok liten plass i tillegg til å være bra.

Jeg har en Kenwood bra 70-tallet, som fortsatt er bra. Men av ekstrautstyr har jeg bare det som dengang het hurtigmixer. Ser den ligner litt på det man i dag bruker til smoothies.

Har hatt en Bosch-maskin til nå, ligner på MUM, men er mye simplere. Til reinskjøttet har vi en STOR kjøttkvern, til brødene har vi brødbakemaskin, så det er ikke mye denne maskina blir brukt. Dessuten har jeg hørt nesten bare positivt, så da går jeg for det!!!!!! Mulig jeg angrer, men den tid, den sorg!!!

Skrevet

Høres jo egentlig ut til at du har bestemt deg allerede da, og er ute etter en bekreftelse på at KA er beste valg.:-) Personlig liker jeg faktisk ikke designet på KA, men det er ikke derfor jeg har en Kenwood Major (fikk den nemlig i julegave). Synes Kenwood'en ser helt fin ut jeg med stålbolle og greier. Min er i ukentlig bruk og står derfor på benken. Jeg baker MYE brød, og Kenwooden klarer fint tre store brød i den bollen. Den er også mer en kraftig nok til å elte deigen.

Bare så det er sagt: KA tar også 3 brød i bollen... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...