Gjest segunda Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Dvs. etter ungdomstiden hvor det er viktigst hva vennegjengen synes. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Kommer helt an på hva saken gjelder. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Jeg hører gjerne på råd og andres vinkling av tingene, men til syvende og sist gjør jeg det som føles riktig for meg. Ellers bryr jeg meg lite om hva andre måtte mene om det jeg foretar meg. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Kommer helt an på personen. Og i hvilken sammenheng og hva saken dreier seg om:-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Som andre har vært inne på: Dette avhenger av omstendighetene. En person som overhodet ikke bryr seg om hva andre mener om saker og ting - uansett hva det dreier seg om, må være temmelig sosialt handicappet. Man lever jo tross alt i et samfunn. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Den frygt, som røver manges ro: problemet om, hvad folk må tro? er der kun eet at svare til: at folk må tro hvad faen de vil. (Piet Hein) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Og i hvilken sammenheng og hva saken dreier seg om:-) Jepp, det kan også være relevant at saken i det hele tatt interesserer meg. 0 Siter
Gjest karco Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Dette er vel helt individuelt, men tror de aller fleste er opptatt av å bli likt blant nettberket sitt og opptrer deretter. Dette handler vel egentlig bare om sosial intelligens. Skal selv innrømme at jeg i en alder av 34, er nokså opptatt av hva folk mener om meg. Ønsker å være godt likt og populær i nettverket mitt. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 er litt situasjonsavhengig For eksempel bryr jeg meg lite om hva andre mener om hvor mange sosiale aktiviteter jeg burde delta på. i forbindelse med slikt gjør jeg absolutt som jeg selv vil Men om det feks gjelder hvilke farger på klær som passer meg. så lytter jeg på venner så det er altså situasjonsavhengig 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 er litt situasjonsavhengig For eksempel bryr jeg meg lite om hva andre mener om hvor mange sosiale aktiviteter jeg burde delta på. i forbindelse med slikt gjør jeg absolutt som jeg selv vil Men om det feks gjelder hvilke farger på klær som passer meg. så lytter jeg på venner så det er altså situasjonsavhengig Størrelse på nesa. Politiske meninger. Ta økonomisk privat risiko. Måten å bevege armene på. Bilmerke. Farge på sofaen. 0 Siter
Mrs D Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Størrelse på nesa. Politiske meninger. Ta økonomisk privat risiko. Måten å bevege armene på. Bilmerke. Farge på sofaen. Når det gjelder sånne ting så driter jeg varmt i hva andre måtte mene, legger null vekt på det. Men jeg kan gjerne høre på hva de har å si, men lar det nok ikke påvirke egne meninger. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Jeg kan i farten ikke komme på noe hvor det er _viktigst_ hva vennegjengen synes. Det kan derimot være viktig å høre hva andre synes, og noen ganger tillegges andres meninger større vekt. F.eks. ved oppussing av kjøkken, da var det veldig kjekt å høre andres mening om plasseringen av de ulike funksjonene. Eller ved etablering av nytt uteområde, da var det også venners meninger - eller kanskje heller råd? - som ble vektlagt. Jeg kan også ta til meg venners meninger om et antrekk, men er jeg sikker i min sak spør jeg i grunnen ikke om hva andre mener. I voksen alder blir man mer sikker på seg selv og sine valg, og bruker heller venner som sparringspartnere eller rådfører seg med dem. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Størrelse på nesa. Politiske meninger. Ta økonomisk privat risiko. Måten å bevege armene på. Bilmerke. Farge på sofaen. politisk tier jeg vel litt stille om flertallet rundt meg står for noe annet enn meg. Men resten bryr jeg meg ikke noe særlig om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.