Gå til innhold

Hvor mye bry seg om andres meninger?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Dvs. etter ungdomstiden hvor det er viktigst hva vennegjengen synes.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kommer helt an på hva saken gjelder.

Skrevet

Jeg hører gjerne på råd og andres vinkling av tingene, men til syvende og sist gjør jeg det som føles riktig for meg. :) Ellers bryr jeg meg lite om hva andre måtte mene om det jeg foretar meg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kommer helt an på personen.

Og i hvilken sammenheng og hva saken dreier seg om:-)

Skrevet

Som andre har vært inne på: Dette avhenger av omstendighetene.

En person som overhodet ikke bryr seg om hva andre mener om saker og ting - uansett hva det dreier seg om, må være temmelig sosialt handicappet. Man lever jo tross alt i et samfunn.

Skrevet

Den frygt, som røver

manges ro:

problemet om,

hvad folk må tro?

er der kun eet

at svare til:

at folk må tro

hvad faen de vil.

(Piet Hein)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og i hvilken sammenheng og hva saken dreier seg om:-)

Jepp, det kan også være relevant at saken i det hele tatt interesserer meg. ;)

Skrevet

Dette er vel helt individuelt, men tror de aller fleste er opptatt av å bli likt blant nettberket sitt og opptrer deretter. Dette handler vel egentlig bare om sosial intelligens. Skal selv innrømme at jeg i en alder av 34, er nokså opptatt av hva folk mener om meg. Ønsker å være godt likt og populær i nettverket mitt.

brilleslangen
Skrevet

er litt situasjonsavhengig

For eksempel bryr jeg meg lite om hva andre mener om hvor mange sosiale aktiviteter jeg burde delta på. i forbindelse med slikt gjør jeg absolutt som jeg selv vil

Men om det feks gjelder hvilke farger på klær som passer meg. så lytter jeg på venner

så det er altså situasjonsavhengig

Gjest segunda
Skrevet

er litt situasjonsavhengig

For eksempel bryr jeg meg lite om hva andre mener om hvor mange sosiale aktiviteter jeg burde delta på. i forbindelse med slikt gjør jeg absolutt som jeg selv vil

Men om det feks gjelder hvilke farger på klær som passer meg. så lytter jeg på venner

så det er altså situasjonsavhengig

Størrelse på nesa. Politiske meninger. Ta økonomisk privat risiko. Måten å bevege armene på. Bilmerke. Farge på sofaen.

Skrevet

Størrelse på nesa. Politiske meninger. Ta økonomisk privat risiko. Måten å bevege armene på. Bilmerke. Farge på sofaen.

Når det gjelder sånne ting så driter jeg varmt i hva andre måtte mene, legger null vekt på det. Men jeg kan gjerne høre på hva de har å si, men lar det nok ikke påvirke egne meninger.

Skrevet

Jeg kan i farten ikke komme på noe hvor det er _viktigst_ hva vennegjengen synes.

Det kan derimot være viktig å høre hva andre synes, og noen ganger tillegges andres meninger større vekt. F.eks. ved oppussing av kjøkken, da var det veldig kjekt å høre andres mening om plasseringen av de ulike funksjonene. Eller ved etablering av nytt uteområde, da var det også venners meninger - eller kanskje heller råd? - som ble vektlagt.

Jeg kan også ta til meg venners meninger om et antrekk, men er jeg sikker i min sak spør jeg i grunnen ikke om hva andre mener.

I voksen alder blir man mer sikker på seg selv og sine valg, og bruker heller venner som sparringspartnere eller rådfører seg med dem.

brilleslangen
Skrevet

politisk tier jeg vel litt stille om flertallet rundt meg står for noe annet enn meg. Men resten bryr jeg meg ikke noe særlig om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...