Mammantil3 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Vi har tenkt å ta med ungene på 8 og 9 på topptur til helga. Turen går på veldig steinete sti, og jeg er litt usikker på hva ungene skal ha på beina. Dere som har vandret med unger i slikt terreng - hva har dere hatt på beina deres? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Fjellsko med støtte er selvsagt det beste, men er man på fjelltur kanskje bare et par ganger i året er det dyrt (og unødvendig) å kjøpe til føtter som vokser så fort. Joggesko er bra så lenge det ikke er altfor vått. Husker med gru fra da jeg var liten, støvler var obligatorisk på enhver tur, og et så dårlig fjellfottøy skal man vel lete lenge etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Om de har lette Goretex vinterstøvler fra i fjor som fremdeles passer ville jeg valgt dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Fjellsko med støtte er selvsagt det beste, men er man på fjelltur kanskje bare et par ganger i året er det dyrt (og unødvendig) å kjøpe til føtter som vokser så fort. Joggesko er bra så lenge det ikke er altfor vått. Husker med gru fra da jeg var liten, støvler var obligatorisk på enhver tur, og et så dårlig fjellfottøy skal man vel lete lenge etter. Støvler er helt uaktuelt, ja, det husker jeg også fra min barndom. Grusomt! Joggesko tror jeg blir for ustødig + at man blir veldig våt, det er ingenting som tyder på at det blir særlig knallvær til helga. Ser Elextra foreslår fjorårets vintersko, og jeg har også tenkt den tanken - som du sier er det litt i overkant eksklusivt å kjøpe fjellsko til voksende barneføtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Om de har lette Goretex vinterstøvler fra i fjor som fremdeles passer ville jeg valgt dem. Ja, jeg tenkte såvidt på det jeg også, siden det sannsynligvis kommer til å bli rimelig kaldt og vått. Tenker det blir det, jeg, for jeg ser liksom ikke for meg at verken joggesko eller støvler blir noe særlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Støvler er helt uaktuelt, ja, det husker jeg også fra min barndom. Grusomt! Joggesko tror jeg blir for ustødig + at man blir veldig våt, det er ingenting som tyder på at det blir særlig knallvær til helga. Ser Elextra foreslår fjorårets vintersko, og jeg har også tenkt den tanken - som du sier er det litt i overkant eksklusivt å kjøpe fjellsko til voksende barneføtter. Ungene våre har gått i joggesko på fjellet. Dersom vi vet det er vått og myrete i et parti, har vi tatt med støvler og skiftet underveis. Støvlene kan jo ligge igjen ved stien om du vet du skal gå samme vei tilbake . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Joggesko for det meste. Et år kjøpte vi fjellsko til dem alle. De brukte dem det året. Så det blir for det meste joggesko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Guttungen og faren hans var på tur til Svalbard i sommer, og labba rundt i steinura i dagesvis. Guttungen brukte vinterstøvler og sånne litt kraftige tur-joggesko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Det er viktig at de ikke får nye sko til en slik tur. De må være inngåtte. Vil tro at GoreTex joggesko fungerer. Evt. vinterstøvletter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Det er viktig at de ikke får nye sko til en slik tur. De må være inngåtte. Vil tro at GoreTex joggesko fungerer. Evt. vinterstøvletter. Vi har nok landa på fjorårets vintersko; vi skal gå på steinete sti, og det er ikke spådd allverdens fint vær og dermed blir det også litt bløtt. Enig i at nye sko neppe vil være noe særlig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Guttungen og faren hans var på tur til Svalbard i sommer, og labba rundt i steinura i dagesvis. Guttungen brukte vinterstøvler og sånne litt kraftige tur-joggesko. Vi har landa på fjorårets vintersko, tror det blir bra både fordi det er steinete der vi skal gå, og at det ikke er spådd så særlig varmt vær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Joggesko for det meste. Et år kjøpte vi fjellsko til dem alle. De brukte dem det året. Så det blir for det meste joggesko. Joggesko tror jeg ikke blir godt nok, det er steinete der vi skal gå, og de har ikke grovsåla joggesko. Dessuten blir det litt kaldt og vått, så jeg tror fjorårets vintersko er beste løsningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Ungene våre har gått i joggesko på fjellet. Dersom vi vet det er vått og myrete i et parti, har vi tatt med støvler og skiftet underveis. Støvlene kan jo ligge igjen ved stien om du vet du skal gå samme vei tilbake . Joggesko er veldig bra på gode stier, men i helga skal vi gå på steinete stier, mao tindebestigning. :-) Vi har landa på fjorårets vintersko, det tror jeg blir bra både mht stødighet, såletykkelse og varme. Støvletrikset har vi også brukt når vi har gått på det "vanlige" fjellet "vårt", men denne gangen skal vi bare oppover. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Joggesko tror jeg ikke blir godt nok, det er steinete der vi skal gå, og de har ikke grovsåla joggesko. Dessuten blir det litt kaldt og vått, så jeg tror fjorårets vintersko er beste løsningen. Tror dere har gjort et godt valg:-) Jeg har nettopp gått i fjellet noen dager og det var utrolig vått i år! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Tror dere har gjort et godt valg:-) Jeg har nettopp gått i fjellet noen dager og det var utrolig vått i år! Det er pina meg bløtt overalt i år, både på fjellet og i lavlandet. :-/ Gikk i fjellterreng før helga, ikke så høyt opp riktignok, men sank ned til over knea bare vi tråkket såvidt utenfor stien. Kliss-klass. Nå skal vi oppover i steinete terreng i helga, så vi risikerer neppe å synke så mye - men jeg tipper vi vil møte endel små bekker og endel klinete områder. Allikevel - nå er det ei flott fjelltid framover! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Vi har nok landa på fjorårets vintersko; vi skal gå på steinete sti, og det er ikke spådd allverdens fint vær og dermed blir det også litt bløtt. Enig i at nye sko neppe vil være noe særlig. :-) Det er nok et greit valg dersom disse passer:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Det er pina meg bløtt overalt i år, både på fjellet og i lavlandet. :-/ Gikk i fjellterreng før helga, ikke så høyt opp riktignok, men sank ned til over knea bare vi tråkket såvidt utenfor stien. Kliss-klass. Nå skal vi oppover i steinete terreng i helga, så vi risikerer neppe å synke så mye - men jeg tipper vi vil møte endel små bekker og endel klinete områder. Allikevel - nå er det ei flott fjelltid framover! :-) Jepp, flott fjelltid :-) Jeg har begynt å bruke gamasjer når jeg går i fjellet. Synes det hjelper både i forhold til hvor lenge støvlene er tørre og ikke minst slipper jeg å ha møkkete bukse hver kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jepp, flott fjelltid :-) Jeg har begynt å bruke gamasjer når jeg går i fjellet. Synes det hjelper både i forhold til hvor lenge støvlene er tørre og ikke minst slipper jeg å ha møkkete bukse hver kveld. ''Jeg har begynt å bruke gamasjer når jeg går i fjellet. Synes det hjelper både i forhold til hvor lenge støvlene er tørre og ikke minst slipper jeg å ha møkkete bukse hver kveld'' Det har jeg "bestandig" brukt, og da også med tanke på å slippe så mye bøss i støvlene (fra lyng etc.). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Det er nok et greit valg dersom disse passer:-) Jepp, uten ullsokker var de helt perfekte. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jepp, flott fjelltid :-) Jeg har begynt å bruke gamasjer når jeg går i fjellet. Synes det hjelper både i forhold til hvor lenge støvlene er tørre og ikke minst slipper jeg å ha møkkete bukse hver kveld. Ikke så dumt, men jeg ender stort sett alltid med å brette opp buksa, blir så utrolig varm, så jeg har i hovedsak møkkete legger når jeg kommer fram! :-) Dessuten investerte jeg i nye fjellsko i fjor, og de har enda ikke sluppet inn vann. Bank i bordet. (Unntatt om jeg tråkker _over_ kanten, da, naturligvis.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.